مکمل بنزین
خبر

آیا بوگاتی شیرون در تست سرعت شرکت خواهد کرد؟

اواخر ماه ژوئن ۲۰۱۶، مدیر عامل پیشین بوگاتی اعلام کرد که این شرکت در تلاش است تا رکورد سریع‌ترین خودرو تولید انبوه جاده‌ای را ثبت کند. حال که اواخر مارس ۲۰۱۸ است، مدیر عامل جدید بوگاتی خلاف آن را می‌گوید. مدیر سابق بخش اسپورت لامبورگینی و آئودی معتقد است که در برنامه کاری وی وقتی برای رساندن این هیولا W16 به حداکثر سرعت خود وجود ندارد. وقتی یکی از خبرنگاران درباره زمان تست سرعت این خودرو از وینکلمن پرسید، با پاسخ عجیبی روبه رو شد.

وینکلمن در پاسخ گفت: من برنامه‌های زیادی دارم و تست سرعت در اولویت کارهای من نیست. وی افزود: این حرف من دلیل بر آن نیست که این خودرو هیچوقت تست نمی‌شود اما در حال حاضر رویدادهای مهم‌تری در راه است. البته حداکثر سرعت این خودرو برای ۵۰۰ نفری که آن را پیش خرید کرده‌اند، چندان اهمیتی ندارد. اما چرا بوگاتی از این کار منصرف شد؟ برعکس ویرون که ۱۰ سال طول کشید تا این شرکت بتواند ۴۵۰ دستگاه از آن را به فروش برساند، شیرون تاکنون ۳۲۰ خریدار داشته است. تحویل این خودرو اکنون ۳ سال طول می‌کشد.

این بدان معنی است که اگر امروز یک دستگاه شیرون خریداری کنید، تا سال ۲۰۲۱ نمی‌توانید پشت فرمان آن بنشینید. اگر بخواهیم کمی واقع گرایانه به موضوع نگاه کنیم، پادشاه فعلی سرعت کونیگزگ آگرا RS با حداکثر سرعت ۴۴۶.۹۷ کیلومتر بر ساعت است و بوگاتی در رسیدن به این سرعت شک دارد. علاوه بر این، شیرون ۰ تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴۱.۹۶ طی کرد اما همان راننده توانست این کار را با کونیگزگ آگرا RS در ۳۶.۴۴ ثانیه انجام دهد. در اواخر نوامبر نیز کونیگزگ عملکرد این خودرو را بهبود بخشید و توانست همین کار را در ۳۳.۲۹ ثانیه انجام دهد. لازم است اضافه کنم که آگرا سریع‌ترین خودرو این شرکت نیست و رگرا که در راه است قرار است پرچم‌دار سرعت این شرکت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا