مکمل بنزین
گوناگونخبر

خط تولید تسلا مدل ۳ به‌طور موقت تعطیل شد؛ تسلا به دنبال بهبود اتوماسیون

شرکت تسلا اعلام نموده که به صورت موقت خط تولید تسلا مدل ۳ را در روز دوشنبه متوقف کرده است. این خودروساز آمریکایی به تازگی با مشکلاتی در تولید این محصول برقی و اقتصادی پیدا کرده است. 

از آن‌جایی که در ماه فوریه خط تولید تسلا مدل ۳ به صورت موقت تعطیل شده بود، هم‌ اکنون شاهد توقف تولید این محصول برای بار دوم در سال جاری میلادی هستیم. این خودرو در کارخانه Fremont در کالیفرنیا مونتاژ می‌شود. 

سخنگوی این کمپانی در روز دوشنبه اعلام کرد: 

در بازه‌ای که خط تولید متوقف است بر روی بهبود اتوماسیون و آدرس‌دهی سیستماتیک تمرکز می‌کنیم تا میزان و سرعت تولید افزایش پیدا کند. 

این گزارش ابتدا توسط BuzzFeed منتشر شد که براساس آن کارگران انتظار دارند در این چند روز به تعطیلات بروند و یا در خانه استراحت کنند. به نظر می‌رسد خط تولید برای چهار الی پنج روز تعطیل باشد و در این مدت کارگران حقوق دریافت نکنند. 

در حالی‌که برای چندین بار شاهد وقفه در تولید تسلا مدل ۳ سدان بوده‌ایم، شرکت تسلا در حال تلاش برای دستیابی به هدف خود تا پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی است. این کمپانی قصد دارد تا در بازه زمانی یاد شده به تولید ۲۵۰۰ تسلا مدل ۳ در هر هفته دست پیدا کند. 

یکی از مواردی که دستیابی به این هدف را برای تسلا دچار مشکل می‌کند، خط تولید رباتیک تسلا مدل ۳ است که پیچیدگی‌های مخصوص خود را دارد. 

در روز جمعه مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک اعتراف کرد که بیش از اندازه به ربات‌ها در خط تولید تسلا مدل ۳ اعتماد داشته است. در گذشته شرکت‌های رقیب از کارخانه تسلا به عنوان محلی عجیب یاد کرده بودند. 

ایلان ماسک در روز جمعه توییت کرده بود: 

استفاده بیش از حد از اتوماسیون در خط تولید یک اشتباه بود. اگر بخواهم به صورت دقیق بگویم این موضوع اشتباه من است. انسان‌ها را دست کم گرفتم. 

او همچنین در همان روز توییت کرد که تسلا مشکل مالی ندارد و در سه ماهه سوم و چهارم سال جاری میلادی بدون نیاز به افزایش بودجه به سوددهی خواهد رسید. در حالی‌که‌ ماسک چنین اعتقادی دارد، تحلیلگران در این زمینه با یکدیگر اختلاف نظر دارند. 

توقف خط تولید، به تعویق افتادن تولید و کاهش تعداد خودروهای تولیدی باعث می‌شود که محصولات دیرتر از موعد مقرر به دست مشتریان برسد که این موضوع کسب درآمد حاصل از فروش تسلا مدل ۳ را برای این شرکت به تعویق می‌اندازد. 

در ماه فوریه شرکت تسلا خط تولید خودرو مدل ۳ را برای چهار روز متوقف و علت آن را بهبود اتوماسیون و آدرس‌دهی سیستماتیک اعلام کرد. در همان زمان به این موضوع اشاره شده بود که احتمال توقف موقت خط تولید در ماه‌های آینده نیز وجود دارد.

در صنعت خودروسازی تعطیلی خط تولید برای مدتی محدود طبیعی است چرا که این امکان وجود دارد که شرکت‌ها با مشکلاتی در خط تولید خود مواجه شوند و یا خواهان استفاده از دستگاه‌های جدیدتر باشند. در همین راستا تسلا نیز با تعطیلی موقت خط تولید تسلا مدل ۳ به دنبال بهبود اتوماسیون و افزایش سرعت تولید خود است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا