مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراخوان 90 هزار تسلا مدل S به دلیل نقص در سیستم کمربند!

کمپانی تسلا در یکی از بزرگ‌ترین فراخوان‌های دنیا، حدود 90 هزار دستگاه خودروی مدل S خود را به دلیل نقص در سیستم کمربند ایمنی آن به تعمیرگاه‌های مجاز خود فراخواند.

2015-Tesla-Model-S

در ایمیلی که این شرکت به مشتریان خود ارسال کرده است، اعلام گردیده که این مشکل در کمربند ایمنی صندلی‌های جلو یافت شده و در یک مثال اعلام کرده است که آن‌ها هنگام تصادف‌های شدید به درستی عمل نمی‌کنند.

به گزارش بلومبرگ این مشکل اوایل ماه جاری میلادی توسط یکی از نمایندگان کمپانی تسلا کشف و اطلاع داده شده است. این منبع خبری می‌نویسد: در اوایل ماه نوامبر، یکی از افرادی که بر روی صندلی جلوی خودرو نشسته بود، برای صحبت با سرنشینان صندلی عقب بازگشت تا صحبت کند، در این هنگام کمربند ایمنی به طور ناگهانی باز می‌شود. کمربند ایمنی این خودرو که توسط دو پیچ مجزا محکم شده است، دچار مشکل بوده و باعث می‌شود تا کمربند بر روی خود گره بخورد. همین موضوع نشان از عدم درست مونتاژ این قطعه می‌دهد.

Tesla-2

در این مدت کوتاه کمپانی تسلا با بررسی حدود 3 هزار دستگاه خودرو مدل S، به این نتیجه می‌رسد که مشکل فوق عمومیت ندارد؛ اما با این حال برای امنیت بیشتر مسافران، سعی دارد تا تمامی خودروهای تولید شده این مدل را مجددا بررسی کند. این فراخوان به طور داوطلبانه از مشتریان می‌خواهد تا خودروی خود را به نمایندگی‌های مجاز این شرکت ببرند. فروشندگان و نمایندگان مجاز، پس از تماس تلفنی مشتریان و ثبت درخواست آنلاین آن‌ها، قراری را برای بازدید از خودرو اعلام می‌کنند.

Tesla-4

از زمان اعلام این خبر، سهام تسلا با 1.9 درصد کاهش به 217.59 دلار در تاریخ 20 نوامبر 2015 رسیده است. این اولین باری نیست که یک خودرو ساز معتبر به دلیل نقص در مونتاژ قطعات اقدام به فراخوان تولیداتش می‌کند.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا