مکمل بنزین
خبرداخلی

استانداردهای 85 گانه در کمین خودروسازهای ایرانی است

یکی از دغدغه‌های شرکت‌های خودروسازی در سال 97 مساله بزرگ استانداردهای 85 گانه است که به موضوع مهم و اساسی آنها تبدیل شده و احتمالا در سال جاری با بحران حذف بسیاری از محصولات پرفروششان مواجه خواهند شد. استانداردهای 85 گانه که از دو سال پیش وارد موضوعات رسانه‌ای کشور شده است شدیدا توسط سازمان ملی استاندارد پیگیری شده و البته زمزمه‌هایی نیز برای اغماض بعضی از موارد توسط این سازمان با لابی‌های انجام شده توسط شرکت‌های داخلی وجود دارد که این موضوع قویا توسط رئیس این سازمان رد شد.

به گزارش چرخان، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در مصاحبه‌ای که با رسانه‌ها داشت گفت: ما در زمینه اجباری کردن استانداردها مصرانه در حال تلاش هستیم و نظرسنجی‌های ما در مورد اجرای این استانداردهای اجباری در مورد کالاهایی که روی آنها عملی شده است، نشان می‌دهد که مردم رضایت داشته ولی هنوز کار زیادی برای بهتر کردن اوضاع داریم.

وی در ادامه افزود: ما در مورد استانداردهای 85 گانه چون با سلامت و ایمنی مردم سروکار دارد، اهمال کاری نخواهیم داشت و با هیچ تولید کننده‌ای در مورد این موارد کنار نخواهیم آمد. ما در مواردی که به مردم ارتباط دارد سختگیری می‌کنیم و از این سختگیری کوتاه نخواهیم آمد.

پیروزبخت در ادامه گفت: البته این استانداردها هر چقدر که سختگیرانه‌تر باشد قطعا محصول تولیدی کارخانه‌ها نیز با کیفیت بالاتری به بازار عرضه می‌شود و منافع بهتری برای آنها به همراه خواهد داشت. ما به بحث کیفیت محصولات توجه ویژه داریم و قصد داریم که استانداردهای کیفی را افزایش دهیم.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه با اشاره به روند اجرای استانداردهای 85 گانه در صنعت خودرو گفت: این استانداردها منطبق با استانداردهای روز اروپا بوده و از این نظر بسیار دقیق است. ما طبق قانون از اول دی ماه سال 96 توانستیم 55 استاندارد را به 61 مورد برسانیم. از اول تیرماه سال 97 نیز این استاندارها به 63 مورد افزایش خواهد یافت و مرحله بعد نیز به اول دیماه موکول می‌شود که تمامی استانداردهای 85 گانه اجرایی شده و همه خودروسازان باید در مورد تمامی محصولات خود این استانداردها را رعایت کرده و در غیر اینصورت دچار مشکل خواهند شد.

وی در ادامه افزود: از تاریخ‌های اعلام شده هر خودرویی که بتواند استانداردهای لازم را پاس کند ما به ادامه کار آن مجوز خواهیم داد و خودروسازان می‌توانند به تولید آن بپردازند ولی هر خودرویی که به هر دلیل امکان پاس کردن این استانداردها را نداشته باشد از چرخه تولید باید حذف شده و از ادامه کار آن جلوگیری خواهیم کرد.

استانداردهای 85 گانه

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا