مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی تویوتا از نسخه هاچبک و واگن کرولا 2019 در پاریس به همراه تصاویر!

صدوبیستمین نمایشگاه خودرویی پاریس جایی برای رونمایی خودروهای رنگارنگ و متنوعی شده است که هریک حرف زیادی برای گفتن دارند. دراین‌بین، تویوتا نیز باقدرت ظاهرشده و با معرفی خودروی کرولا جدید خود، قصد رونمایی از یکجانشین زیبا و سرسخت ژاپنی برای مدل یاریس (Auris) خود دارد.

هردوی خودروهای آریس و کرولا، در کلاس خودرویی هاچبک جای گرفته و همچنین با سبک طراحی و بدنه خودروهای واگن به تولید رسیده‌اند اما در دو خودروی آسیایی، شاهد تفاوت‌های چشمگیر و زیادی درزمینهٔ طراحی خارجی و امکانات به‌کاررفته در آن‌ها هستیم.

کرولای جدید درست مانند راو 4 جدید معرفی‌شده در پاریس، بر روی پلتفرم TNGA سوار شده و چیزی حدود 40 میلی‌متر در نسخه هاچبک و 58 میلی‌متر در نسخه اسپورت تورینگ، به طول آن نسبت به نسل قبلی افزوده‌شده است. اجزای این بلندتر شدن طول را می‌توان در افزایش فاصله محوری خودرو و همچنین افزایش فضای پای سرنشینان عقب، مشاهده کرد.

همچنین مرکز ثقل (وزن) کرولا جدید نیز به لطف استفاده از این پلتفرم تویوتا، 10 میلی‌متر به زمین نزدیک‌تر شده است. فاصله‌ای که هرچه به زمین نزدیک‌تر باشد، باعث افزایش فرمان پذیری (هندلینگ) خودرو در پیچ‌های جاده و تعادل بالاتر خودرو می‌شود.

علاوه بر این موارد ذکرشده در بالا، تویوتا اعلام کرده است که استحکام بدنه خودرو نیز تا 60 درصد، نسبت به نسل قبلی آریس افزایش پیداکرده است؛ بنابراین، تویوتا با این کار، بدون اینکه راحتی راننده و سرنشینان را فدا کند، فرمان پذیری و ثبات خودرو را تا حد بسیار زیادی بالابرده است.

 

مشتریان این خودرو می‌بایست از میان یک موتور 1.2 لیتری توربو و یک موتور 1.8 و 2 لیتری برقی، یکی را انتخاب کنند. موتورهایی که قدرت‌پایه آن‌ها از 114 اسب بخار شروع می‌شود. به‌طوری‌که نسخه هیبریدی و کوچک‌تر آن، قدرت 120 اسب بخار و نسخه حجیم‌تر این قوای محرکه، 178 اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده منتقل می‌کنند. بالاترین گشتاور خروجی در این موتورها نیز، 178 نیوتون متر است.

در بحث امکانات نیز باید گفت که کرولا جدید، از مواردی مانند چراغ‌های جلو LED و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند تا صفحه‌نمایشی مدرن و یک سقف پانوراما را درون خود جای‌داده است.

همچنین، نسخه هاچبک و واگن کرولا جدید تا پایان سال 2020، با یک نسخه سدان نیز همراه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا