مکمل بنزین
خبرداخلی

چرا می‌گوییم قیمت خودرو به یک بازی پوپولیستی تبدیل شده است؟

اعلام قیمت خودرو در روزهای اخیر بسیار خبر ساز بوده و هر مسئولی که توانسته پیرامون این موضوع صحبت کرده و خود را در معرض دید رسانه‌های اقتصادی قرار داده است ولی یکی از اتفاقاتی که در حال حاضر و در بحث قیمت گذاری خودرو شاهد آن هستیم یک رفتار پوپولیستی است که از سوی ستاد تنظیم بازار رخ داده و به نظر می‌رسد که به دلیل ترسی که مسئولین از اعلام افزایش قیمت دارند، این صنعت به این بحران دچار شده است.

به گزارش چرخان، قیمت‌های جدید خودرو در ستاد تنظیم بازار نهایی و به امضای وزیر صنعت جدید رسید که در همین ابتدای کار دست به یک تغییر بزرگ زد ولی یک از سوالاتی که در روزهای اخیر بسیاری از کاربران دارند این است که چرا این لیست قیمت که نهایتا توسط ستاد تنظیم بازار به وزیر صنعت اعلام شده بود، توسط خود همین ستاد اعلام نهایی نشد و پروسه طولانی این چنینی را طی نمود؟

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودروپس از حذف شورای رقابت از پروسه قیمت گذاری خودروهای زیر 45 میلیون تومان و محدود کردن نقش این شورا به فرمول‌دهی در قیمت گذاری شاهد این موضوع بودیم که سازمان حمایت مسئول قیمت گذاری خودرو شد و با توجه به اسناد مختلفی که از سوی خودروسازان دریافت کرد و فرمولی که شورای رقابت به این سازمان داد قیمت نهایی خودرو مشخص شد که لیست آن برای ستاد تنظیم بازار ارسال گردید و این ستاد مصوبه را برای امضای وزیر ارسال کرد که به دلیل تغییر وزیر این پروسه معلق ماند.

نکته اصلی مورد توجه این بحث این است که در حالی‌که بسیاری از شرکت‌های خودروساز داخلی با مشکلات زیادی پیرامون تولید روبرو هستند و زیان‌ده بودن اکثر آنها محرز شده است چرا باید ستاد تنظیم بازار به وظیفه ذاتی خود عمل نکند؟ شاید ریشه این موضوع به دولتی بودن آن بازگردد که نیازمند تایید مقام بالاسری باشد ولی در حقیقت همان ترسی است که مسئولین ستاد تنظیم بازار دارند و آن هم تیره شدن دید مردم نسبت به این ستاد و مسئولینش است!

خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدبه گمان بسیاری از مسئولین فعلی کسی که نرخ افزایش قیمت خودرو را در حال حاضر اعلام می کند و یا هر گونه تغییری که به گران‌تر شدن اجناس منجر می‌شود، به یک فرد منفور در بین مردم تبدیل می‌شود و دید مردم نسبت به آنها تغییر می‌کند و احتمالا آینده کاری و شغلی آنها را به خطر می‌اندازد! می‌دانیم که این نگاه بسیار عجیب است ولی دقیقا پشت پرده رفتار پوپولیستی مسئولین دخیل در امر قیمت خودرو همین موضوع بوده و هیچ نگاه فرابخشی به این موضوع نمی‌شود!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا