مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین جزئیات از واردات اتوبوس دست دوم و کمپینی علیه آن!

با مشکلی که برای اتوبوس داشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات توجهات به واردات اتوبوس بیش از پیش شد و حالا کمپین‌هایی علیه واردات اتوبوس دست دوم ایجاد شده است که طبیعتا با توجه به وضعیت پیش آمده طبیعتا باید شاهد ورود مسئولین به این موضوع باشیم! البته باید یک سوال بزرگ از مسئولین حمل و نقل کشور پرسید که چرا باید کشور متحمل واردات اتوبوس دست دوم شده و هزینه‌های این چنینی را برای آن بپردازد؟

به گزارش چرخان، احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت واردات اتوبوس‌های دست دوم به کشور گفت: در حال حاضر خبرهایی مبنی بر این کار شنیده شده است که در صورت صحت موضوع واردات اتوبوس دست دوم به کشور باید آن را یک خیانت به کشور نامید.

وی در ادامه افزود: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی جدیدا از برنامه این شرکت برای وردات و خرید اتوبوس‌های کارکرده خبر داده که دلیل اصلی آن عدم توانایی مالی برای خرید خودروهای نو عنوان شده است. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های تولید کننده با ظرفیت بسیار کمی در حال فعالیت هستند و طبیعتا در این شرایط که این واحدها به دلیل نبود تقاضا در حال تعطیلی هستند واردات اتوبوس‌های کارکرده یک خیانت به کشور محسوب می‌شود.

نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه گفت: اگر استفاده از اتوبوس‌های مزبور اقتصادی و منطقی بود کشور مبدا از آنها بهره می‌برد و از سوی دیگر در شرایط تحریمی باید نهادهای مختلف از یکدیگر حمایت کنند. واردات این اتوبوس‌ها منطقی نیست و وابستگی ارزی کشور را برای تعویض قطعات حفظ می‌کند و استاندارهای لازم را نیز ندارند. وزارت صنعت و معدن به زودی ثبت سفارش‌های مربوط به واردات اتوبوس‌های مذکور را متوقف خواهد کرد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا