مکمل بنزین
خبرداخلی

خبرهایی از ریزش احتمالی قیمت خودروهای خارجی در هفته آتی!

در حالیکه بسیاری از اهالی بازار در گیر و دار تعیین تکلیف قیمت خودروهای داخلی هستند و به نظر می‌رسد که اوج این انتظار در ساعات آینده خواهد بود، از بازار خودروهای خارجی خبر می‌رسد که در هفته آتی اتفاقاتی رخ خواهد داد که احتمالا منجر به کاهش قیمت چند درصدی در این بازار منجر شده و فرصت خرید مناسبی را برای مصرف کنندگان ایجاد خواهد نمود.

به گزارش چرخان، قصه بیش از 13 هزار خودرو دپو شده در گمرک نیز همانند موضوع قیمت گذاری خودروهای داخلی به خط پایان نزدیک می‌شود که با توجه به حجم بالای خودروهای در انتظار به نظر می‌رسد که بازار با یک عرضه سنگین روبرو خواهد شد و به همین دلیل شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود. از طرفی ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک عملا یک سیگنال بزرگ برای رفع ممنوعیت خودروهای خارجی بوده و در این صورت قطعا قیمت‌هایی که منسب به کارخانه هتسند عملیاتی شده و قیمت شرکتی و بازار بسیاری از محصولات خارجی به هم نزدیک خواهند شد.

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودرومصوبه ممنوعیت واردات خودروهای خارجی در سی‌ام خردادماه سال جاری تصویب شد و با توجه به اینکه حکم مذکور توسط بالاترین نهاد اجرایی کشور صادر بود عملا دست وزارت صنعت برای لغو این ممنوعیت بسته شد و حالا پس از گذشت بیش از 6 ماه به نظر می‌رسد که دولت در راستای رفع این محدودیت در تلاش است. این تلاش نه به دلیل بحث‌های مطرح شده بلکه به دلیل ردیف درآمدی بودجه سال آتی است که چیزی نزدیک به 100 میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است که در صورت عدم رفع ممنوعیت عملا محقق نشده و دولت با توجه به وضعیت بدی که در بخش نفت و سایر درآمدهای خود دارد امکان ریسک در این زمینه را ندارد.

البته نقش رئیس گمرک نیز در این بین باید در نظر گرفته شود چرا که مکاتبات این مسئول با وزارت اقتصاد  باعث شد تا فشارهای بیشتری برای تعیین تکلیف این خودرو ایجاد شده و روند این موضوع با سرعت بیشتری انجام گردد. یکی از دلایلی که از گمرک شنیده می‌شود و به نظر نیز درست خواهد بود محدودیتی است که به دلیل دپوی 14 هزار خودرو برای انبارهای این سازمان ایجاد شده و طبیعتا هزینه‌های انبارداری و … این خودروها بسیار بالاست.

خودروهای خارجی مرد هزار چهره بازار خودرویکی از مشکلاتی که دولت و وزارت اقتصاد و صنعت با آن دست و پنجه نرم می‌کند بحث ارز اختصاص یافته به خودروهای وارداتی است و به نظر می‌رسد که به زودی با تعیین تکلیف نرخ ارزی که این خودروها دریافت کردند و یا باید دریافت کنند می‌توان شاهد خودنمایی خودروهای جدید وارداتی بود.

موافقان تعیین تکلیف و ترخیص خودروهای مذکور می‌گویند که دولت به راحتی می‌تواند درآمد بسیار بالایی را از واردات این خودروها کسب کرده و به مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه است فائق آید. همچنین در صورتی که مشکلی در ارز اختصاص یافته نیز وجود داشته باشد و تصمیم بر تسعیر نرخ ارز اتخاذ شود به راحتی می‌توان منبع درآمدی جدیدی از این طریق برای دولت متصور شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا