مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروهای داخلی گران‌قیمت چه ایراداتی در تولید دارند که برطرف نشده است؟

خودروهای داخلی چند وقتی است که قیمت‌های نجومی پیدا کردند و در حالی که تا همین چند سال گذشته قیمت 20 میلیون تومان برای پراید یک کابوس تلخ و خنده‌دار به شمار می‌رفت حالا به یک آرزو برای خرید تبدیل شده است و این موضوع در بسیاری از خودروهای تولید داخل برقرار است ولی ایرادات خودروهای داخلی علیرغم قیمت بالایی که دارند برطرف نشده و به نظر می‌رسد برطرف نخواهند شد.

به گزارش چرخان، آمارهای منتشر شده از نهادهای رسمی نشان می‌دهد که مشتریان در بین سال‌های 92 تا 96 که به ادعای خودروسازان سال‌های رشد و تعالی کیفیت آنها بوده است، ایراداتی را از محصولات این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که بدون تغییر تکرار شده و به نظر می‌رسد که خودروسازان توجهی به این موضوع نداشته و انحصاری که در این بازار وجود دارد عملا منجر به این بی توجهی شده است.

خودروسازان خودروسازی بازار خودروی عراق قیمت قطعات یدکی خودروشرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که در قالب یک کتابچه اقدام به انتشار آمارهای خود کرده است به نکات جالبی اشاره کرده که به نظر می‌رسد این آمارها برای بررسی وضعیت تولید خودرو در کشورمان مفید باشد. سه ایراد بزرگی که مشتریان در این سال‌ها به آن اشاره کرده و خودروسازان نیز به این موضوع توجه خاصی نداشته‎‌اند، ایراداتی مثل «رگلاژ نبودن در خودروها»، «مصرف بالای سوخت» و «صدای اضافی داخل اتاق» بوده است که در عین سادگی اما از توان خودروسازان خارج بوده است!

البته گفتنی است که این سه ایراد در سال‌های اخیر روند متغیری داشته و درصد اندکی از آن کاهش پیدا کرده است ولی به طور کلی این مشکل در صدر مشکلاتی بوده است که اغلب مشتریان در اکثریت محصولات این شرکت‌ها گزارش داده‌اند. البته در بین گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که خودروسازان در زمینه رگلاژ کردن در خودروها مشکل داشته و یک کار بسیار ساده مثل این را انجام نمی‌دهد تا بار بزرگی از شکایات را از روی دوش خود بردارند!

خودروسازان صنعت خودروسازی ایران قطعه سازانمصرف بالای سوخت ایراد بزرگ دیگری است که در رده دوم شکایات قرار گرفته و چیزی در حدود 20 درصد مشتریان نسبت به این موضوع شکایت داشته‌اند که عملا تغییر خاصی در سال‌های اخیر برای این مشکل رخ نداده است. صداهای اضافی داخل اتاق نیز ایراد دیگری است که 15 درصد از مشتریان نسبت به آن شکایت داشته‌اند که البته قطعا بسیاری از مشتریان از این موضوع گلایه دارند ولی قطعا نمی‌دانند که می‌توانند از این طریق اقدام به شکایت از خودروسازان نمایند.

شاید چهارمین رده از شکایات واصله به شرکت بازرسی جزو جالب‌ترین موارد باشد که به بحث شتاب خودروها مربوط بوده و چیزی در حدود 10 درصد از شکایات برای این موضوع بوده و مشتریان از شتاب پایین خودروهای داخلی شکایت داشته‌اند که طبیعتا کاری از دست خودروسازانی که از تکنولوژی‌های چندین سال گذشته استفاده می‌کنند، برنمی‌آید!

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا