مکمل بنزین
خبرداخلی

اندرحکایت عجیب قیمت ژیان در بازار و مقایسه آن با قیمت پراید!

به گزارش چرخان، گزارش ها از بازار خودرو نشان می‌دهد که حالا پای خودروهای عجیبی به بازی قیمت‌های بالا وارد شده و در حالی که بسیاری از افراد می‌توانند با مبالغی که برای این خودروها می‌پردازند، اقدام به خرید خودروی صفر نمایند که البته این مقایسه نیز تا حدودی اشتباه است!

سیتروئن ژیانبا گشت و گذاری اندک در بازار خودروهای کارکرده به مواردی برخورد می‌کنیم که خودروهای 40-50 سال گذشته با قیمت‌های بسیار بالا به مشتریان عرضه می‌شود و در مواردی مثال قیمت ژیان حتی چیزی در حدود 40-50 میلیون تومان برای آن پرداخت می‌شود که بسیاری از این خریدها صرفا به دلیل وجهه نوستالوژی آن بوده و همچنین برای استفاده از اهداف تجاری این موضوع است.

بررسی آگهی‌های موجود در مورد خرید و فروش ژیان نشان می‌دهد که قیمت ژیان در بازار چیزی در حدود 12 تا 55 میلیون تومان بوده و بسته به نوع و رنگ و کارکرد و وضعیت سلامت خودرو قیمت گذاری می‌شود. ژیان در اواخر دهه 50 توانست توسط سیتروئن وارد بازار کشورمان شده و رقیب شرکت داخلی ما یعنی ایران‌خودرو شد و البته به دلیل ارزان بودن نسبت به محصول ایران‌خودرو مورد توجه مردم قرار گرفت و تقاضای زیادی نیز برای این خودرو صورت گرفت.

شاید قیمت گذاری 12 هزار تومانی این خودرو همان چیزی بود که در مقابل قیمت حدود 17 هزار تومانی پیکان به یک برگ برنده برای ژیان تبدیل شد ولی حالا قیمت ژیان به چیزی در حدود 50 میلیون تومان رسیده که قطعا برای کسانی که در آن سال‌ها و با قیمت‌های مذکور اقدام به خرید می‌کردند، شنیدن پیش بینی روزی که باید این حجم از پول را برای ژیان بپردازند شبیه داستان‌های افسانه‌ای شاهنامه بود!

در حال حاضر آخرین مدل‌های موجود از این خودرو در کشورمان که به حوالی سال 58 می‌رسد به شرط فنی سالم و کم کارکرد با قیمت 55 میلیون تومان به فروش می‌رسند و هر چقدر از مدل خودرو کم می‌شود و یا به کارکرد آن اضافه می‌شود، قیمت نیز کاهش پیدا می‌کند که بدترین مدل از این خودرو با یک چیزی در حد “جنازه خودرو” قیمتی در حدود 12 میلیون تومان دارد که خریدار به راحتی با خرید و تعمیر و بازسازی آن می‌تواند از سود خوبی برخوردار شود!

البته قیمت ژیان این روزها به یک دلیل دیگر در حال افزایش است چرا که بسیاری از افراد به منظور استفاده از آن به عنوان ماشین عروس و یا اجاره در فیلم‌ها خریداری می‌کنند و هزینه‌های هنگفتی نیز برای بازسازی آن می‌پردازند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا