مکمل بنزین
خبرداخلی

افزایش قیمت خودروهای داخلی و رویای بر باد رفته خرید خودرو برای جوانان!

افزایش قیمت رسمی خودروهای داخلی که در هفته‌های اخیر توسط خودروسازان اعلام شد و اعتراضاتی نیز در شبکه‌های اجتماعی به آن صورت گرفت ولی حالا به یک واقعیتی تبدیل شده که عملا با مشاهده بازار آزاد می‌توان به آن سر سپرد ولی حالا رویای خرید خودرو برای بسیاری از افراد به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده و یا حداقل رویای خرید خودرو با پس انداز زیر 30 میلیون تومان عملا یک خواب تعبیر نشدنی است!

به گزارش چرخان، قصه پر غصه قیمت خودروهای داخلی باعث شده تا حالا دیگر جوانی برای خرید خودرو با پس اندازه 30 میلیون تومان گزینه خاصی از خودروهای صفر نداشته باشد و برای ارزان‌ترین و بی کیفیت‌ترین خودروی داخلی یعنی پراید چیزی در حدود 7 تا 10 میلیون تومان دیگر جمع کند که البته منوط به عدم افزایش قیمت دوباره آن است!

روزگاری که شاید پس انداز 40 میلیون تومانی گزینه‌های بسیار زیادی از محصولات سایپا و ایران‌خودرو از جمله: پژو 206، پژو 405، سمند، پژو پارس، ساینا و …. را در اختیار مشتری قرار می‌داد ولی حالا با تنها گزینه تیبا و پراید روبرو است که البته برای خرید از کارخانه با مشکلات بسیار زیادی روبرو است.

البته گفتنی است که برای خرید از محصولات ایران‌خودرو بودجه زیر 50 میلیون تومان یک شوخی بزرگی است که حالا بازار با مشتریان می‌کند و ارزان‌ترین محصول این شرکت یعنی پژو 405 (با صرف نظر از وانت آریسان) قیمتی در حدود 51 میلیون تومان داشته و پیش فروش‌های ایران‌خودرو با قیمت غیرقطعی و زمان تحویل سال آینده صورت می‌گیرد و حتی مشخص نیست که آیا این گروه خودروسازی قادر به تحویل آنها هست یا خیر!

خرید خودروجوانی که حالا با حقوق پایه یک میلیون و 200 هزار تومان که احتمالا به حدود یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد، بایستی 90 درصد حقوق خود را طی 30 ماه جمع کند تا بی کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل را خریداری کند، عملا صرفا با این نحوه پس انداز که عملا نشدنی است روبرو نبوده و حتی نمی‌داند قیمت خودرویی که قرار است بخرد افزایش پیدا می‌کند یا خیر؟! روبرو است!

قصه وقتی بغرنج‌تر می‌شود که قیمت خودروهای با کیفیت داخلی و خارجی را بررسی می‌کنیم و مشاهده نبود آنها در زیر قیمت 100 میلیون تومان غصه بیشتری بر روی جوانان ایجاد می‌کند که قطعا و صرفا با افزایش حقوق و درآمد او جبران‌پذیر است ولی عملا چیزی که در واقعیت رخ می‌دهد آن چیزی نیست که به این موضوع کمک کند!

قیمت خودرو قیمت خودروهای داخلیحالا گزینه‌های لوکس برای خرید خودرو توسط جوان ایرانی به مواردی از جمله سمند، 206 و نهایتا دنا تبدیل شده و دیگر حتی رویای خرید خودروهای روز دنیا یعنی: رنو کولئوس، سانتافه، فولکس واگن تیگوان، کیا اسپورتیج و … را نیز در سرش نخواهد پروراند!

حالا رویای خرید خودرو برای جوان ایرانی سخت‌تر از گذشته شده و حتی اگر دولت همانند چند سال گذشته برای خرید خودرو تسهیلات 70 درصدی نیز قرار دهد، او با مشکل اقساط سنگینی روبرو خواهد شد که قادر به پرداختشان نیست و مشخص نیست که آیا پرایدی که روزگاری قرار بر توقف تولیدش بود برای او دست یافتنی است یا خیر!

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. درود بر آنهایی که میخواستند اینجوری نشه ولی شد چون به دلخواه نیست عزیزان هر کاری راهی داره .. حالا نداشتن خودرو هم به افزایش سادگی ملت خواهد افزود .. از ترس قحطی پولبازی درآوردن که گرون بشه نخریم تمام بشه همین .. مملکتی که ثروتش دست بانکهاست و پول بانکها سپرده ی بانکهای خارجی دولت و مجلس و ملتش باید دنبال قراردادهای بین بانکی حالا حالاها بدوند متاسفانه .. نگم این اولشه که غول بنزین در راهه

  2. تازمانی که شرکتهای خودرو ساز دولتی وانحصاری هستند ومافیای قدرت همانند غده سرطانی تا مغز استخوان در اقتصاد ریشه دوانیده خشک نشود ومدیران فاسد دولتی مجلسیان معامله گر بر ما حاکمند قلع قم نگردند وتا زمانی که ملت نجیب به دنبال یک لقمه نان تاکمر در سطل زباله خم میشوند امیدی به براورده شدن آرزوها نیست..خداوند میفرماید من سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهم داد تا اینکه انان بخواهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا