مکمل بنزین
خبرداخلی

خسارت خودروهای سیل جنوب کشور از چه منبعی تامین و چگونه پرداخت می‌شود؟

با شروع سال جدید و حادثه سیل که در استان‌های شمالی و جنوبی کشور رخ داد، خسارت‌های زیادی به مردم وارد شد که از جمله آن می‌توان به خسارت بسیار زیاد به خودروهای سواری اشاره کرد که با توجه به اتفاقات شیراز و برخی دیگر از شهرهای کشور، این بلای طبیعی منجر به از بین رفتن صدها خودرو در شهر شیراز شد بدون آن که مقصری در حادثه وجود داشته باشد تا خسارت از او دریافت گردد.

به گزارش چرخان، حمیدرضا جمالی نژاد مدیر شعب شرکت بیمه ایران در استان فارس در گفتگویی پیرامون وضعیت سیل زدگان این استان گفت: کلیه شرکت‌های بیمه به تمام افرادی که در حادثه سیل شیراز، دارای بیمه بدنه یا بیمه شخص ثالث هستند خسارت پرداخت خواهند کرد. این شرکت‌ها موظف به جبران فوری و پرداخت خسارت‌ها هستند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون ارجاع پرونده دریافت خسارت به شعب بیمه گفت: تابحال که پرونده‌ای که به شعب بیمه ارجاع نشده بود. البته این اتفاق طبیعی است چرا که خانواده‌های آسیب دیده در حال حاضر در پی بررسی سلامتی خود و خانواده شان هستند و طبیعتا پس از کسب اطمینان از این موضوع و مراجعه به بیمه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

جمالی نژاد در ادامه گفت: البته تابحال به دلیل عدم اجازه نیروی انتظامی شیراز قادر به ورود به محل دپوی خودروهای آسیب دیده شیراز نبودیم و به همین دلیل هنوز برآوردی از وضعیت خودروهای آسیب دیده انجام نشده است. البته بعد از اینکه اقدامات مربوط به احراز اطلاعات کافی در مورد بیمه این خودروها اقدامات لازم پیرامون پرداخت خسارت انجام خواهد شد.

مدیر شعب شرکت بیمه ایران در استان فارس ادامه داد: شرکت بیمه ایران پس از این اتفاق دستورالعمل کاری برای مواجه با این موضوع تدوین کرده است. پرداخت خسارت‌ها طبق موارد قانونی پرداخت می‌شود و در صورتی که مقصر حادثه مشخص شود طبق قوانین مربوط به این موضوع و با تایید نیروی انتظامی پرداخت خسارت برای بیمه شخص ثالث و بدنه صورت خواهد گرفت.

گفتنی است که قبل از این دادستانی شیراز به شرکت‌های بیمه گفته بود که هر چه سریعتر برای تعیین تکلیف خسارتهای ایجاد شده از سیل وارد عمل شوند و اقدامات لازم را برای پرداخت خسارت‌ها صورت بدهند. از سوی دیگر محمد باقر نوبخت نماینده ویژه دولت در سیل اخیر نیز گفته بود که به دلیل آسیب دیدن اموال مردم در حادثه غیرمترقبه، دولت خود را برای پرداخت خسارت به این گروه آماده کرده و منابع لازم برای این موارد اندیشیده شده است. ما خسارت مردم را پرداخت خواهیم کرد که از این موضوع نگرانی و دردهای بیشتری به آنها وارد نشود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا