مکمل بنزین
خبرداخلی

گواهی سلامت دوگانه‌سوزهای تبدیلی چگونه صادر می‌شود؟

یکی از سوالات بسیاری از افرادی که دارای خودروهای دوگانه‌سوزهای تبدیلی هستند این است که چگونه و با چه سازوکاری می‌توانند اقدام به دریافت گواهی سلامت نمایند که طبیعتا این پروسه مبهم برای مردم بوده که مسئولین امر برای شفاف سازی نحوه دریافت این گواهی وارد ماجرا شده و با مصاحبه‌ای روند این کار را شرح دادند.

به گزارش چرخان، حمید قاسمی ده چشمه مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مصاحبه‌ای گفت: روند ثبت نام خودروهای دوگانه سوز از اسفندماه آغاز شده و مالکان این خودروها می‌توانند با مراجعه به سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور به آدرس irngv.ir، اقدام به ثبت نام کرده و روند دریافت گواهی سلامت را طی نمایند. افراد متقاضی دریافت گواهی سلامت خودروی گازسوز می‌توانند از طریق این سامانه آنلاین ثبت نام نمایند و بدون مشکل روند دریافت گواهی را طی کنند.

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در ادامه گفت: طبق مصوبه ای که در هیات دولت به تصویب رسیده است، ان دسته از خودروهایی که در کارت شناساییی آنها عبارت دوگانه سوز یا دوگانه سوز تبدیلی قید شده است قادر به سوخت گیری خواهند بود و از تاریخ یکم دی ماه 98 عملا سایر خودروها اجازه سوختگیری در جایگاه‌ها را نخواهند داشت. در حال حاضر در کارت شناسایی مربوط به خودروهای دوگانه سوز تولید کارخانه، عبارت مربوطه ذکر شده است ولی در خودروهای بنزین سوز که بعدا به گازسوز تبدیل شده‌اند این عبارت قید نشده و بایستی روند قید آن در کارت انجام گردد.

وی در ادامه افزود: آن دسته از خودروهایی که به خودروی گازسوز تبدیل شده‌اند بایستی در فرصت باقیمانده اقدام به دریافت گواهی سلامت و گواهی خودروی گازسوز تبدیلی نمایند چرا که در صورت گذشت فرصت باقیمانده امکان سوخت گیری نخواهند داشت. روند ثبت نام تا یکم آبان ماه سال جاری به صورت اختیاری خواهد بود و طبیعتا صاحبان خودروهای این چنینی می‌توانند در اولین فرصت به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

ده چشمه در ادامه گفت: مالکان خودروهای گازسوز می‌توانند به سامانه مربوطه مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. سپس از طریق سامانه نزدیکترین محل را به محل سکونتشان انتخاب کرده و برای تکمیل کارهای مربوط به دریافت گواهی سلامت مراجعه نمایند. با اجرایی شدن این مصوبه بسیاری از مشکلات موجود حل خواهد شد که از طرفی مشکلات ایمنی این خودروها رسیدگی شده و از سوی دیگر در هنگام نقل و انتقال نیز مشکلی نخواهند داشت.

وی در پایان گفت: ناظران فنی در این مراکز حضور دارند و بر عملکرد و روند اعطای گواهی سلامت نظارت می‌کنند. البته به مالکان خودروها نیز تسهیلاتی اعطا می‌شود که انها بتوانند به ازای هر مخزن 450 هزار تومان کمک هزینه دریافت کنند و در هزینه تست و بررسی نیز تخفیف 50 درصدی بگیرند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا