مکمل بنزین
خبر

مرسدس و موتورهای کوچکی که قدرت بسیار بزرگی تولید می‌کنند!

اگر بتوان یک‌چیزی را پیدا کرد که مرسدس بنز، به‌صورت پیوسته و ثابت، همیشه آن را دنبال کرده و ادامه داده است، عشق بیرون کشیدن قدرت بالا از موتورهای کم‌حجم 4 سیلندر بوده است.

تا اینجای سال 2019، این شرکت آلمانی از قلب تپنده 4 سیلندر موسوم به M139 خود که به‌منظور قرار گرفتن در زیر کاپوت مرسدس AMG A 45 و GLB 45 تولیدشده است، رونمایی کرده است. موتوری که علیرغم تنها 2 لیتر حجم، می‌تواند قدرت بی‌نظیر و استثنائی 416 اسب بخار را به زیر پای راننده منتقل کند.

این‌یکی از موارد هیجان‌انگیزی است که می‌توان آن را یک پیشرفت چشم‌گیر درزمینهٔ تولید موتورهای کوچک با حجم کم و قدرت بالا دانست. درواقع موتور M139 یکی از نوادگان قدرتمند موتوری موسوم به M133 است که آن‌هم می‌توانست نسبت حجم به قدرت بسیار بالایی را به ارمغان بیاورد. یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر که درون مرسدس AMG GLA 45 و CLA 45 قرارگرفته بود.

اما جدای از این دو موتور جذاب و قدرتمند کوچک، مرسدس کلاس E نیز در جدیدترین نسخه خود، دارای یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری با سامانه توربوشارژی است که می‌تواند 255 اسب بخار قدرت و 370 نیوتون متر گشتاور تولید کند. قدرت و گشتاوری که اگرچه به‌اندازه موتور M139 چشم‌گیر نیست، ولی هم 14 اسب بخار نسبت به مدل قبلی افزایش پیداکرده و هم به‌قدری قدرتمند است تا مرسدس بنز، خودروی کلاس E خود را با این موتور، دارای یک نام جدید و باقیمت جدید قرار دهد.

مرسدس کلاس E پایه در مدل جدید، قرار است به‌عنوان مدل 2020 به فروش رفته و به‌جای E300، بانام E350 شناخته خواهد شد. همچنین مرسدس،550 دلار دیگر را به علت تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی که روی موتور این خودرو انجام داده نسبت به قیمت مدل‌های قبلی اضافه کرده است. مبلغی که قیمت پایه آن را به 55,045 دلار خواهد رساند.

اما جدای از موضوع قیمت‌گذاری مرسدس کلاس E جدید، می‌توان گفت که خودروی جدید، با ویژگی‌ها و شاخصه‌های مدل‌های قبلی چندان تفاوتی نخواهد داشت. بازهم قدرت از طریق یک جعبه‌دنده 9 سرعته خودکار به‌صورت استاندارد به چرخ‌های عقب (RWD) منتقل خواهد شد. مگر اینکه خریدار با پرداخت مبلغ 2,500 دلار اضافه بخواهد یک نسخه چهارچرخ محرک کلاس E را در اختیار داشته باشد.

درحالی‌که مرسدس، هنوز هم خودروی E450 خود را با موتور 6 سیلندر و قدرت خروجی 362 اسب بخار قدرت به‌عنوان پل ارتباطی بین E350 جدید و AMG E53 باقدرت 429 اسب بخار تولید می‌کند، اما بدون شک طرفداران E350 و موتورهای کم‌حجم، از اینکه افزایش قدرت این خودرو در مدل 2020، منجر به افزایش شتاب این خودرو خواهد شد، آن را یک نقطه مثبت بزرگ در نظر خواهند گرفت.

این بدان معناست که E350 اگر پیشرفت‌های صورت گرفته در موتور خود را بتواند به‌خوبی با دیگر شاخصه‌های خود تطبیق دهد، می‌تواند در مدت تنها 6 ثانیه به‌سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا