مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا می‌توان به تولید خودروی تیبا 2 برقی در ایران امیدوار بود؟

تولید خودروی برقی از جمله آرزوهایی است که صنعت خودروسازی کشورمان چند سالی است به دنبال تحقق آن بوده و تلاش‌هایی نیز در این زمینه انجام شده است ولی ماحصل کار به آن مقدار که انتظار می‌رود، خوب نبوده است. اما چند روزی است که خبر تولید تیبا 2 برقی در فضای رسانه ای کشور در حال رد و بدل شدن است که باید دید آیا تولید این خودروی برقی دردی از مشکلات خودروسازی کشور را دوا می‌کند یا خیر!

به گزارش چرخان، این روزها نخستين سمپوزيوم ساخت بدنه خودرو BIW98 در حال برگزاری است که گروه خودروسازی سایپا یکی از عاملان برگزاری این سمپوزیوم به شمار می‌رود. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده محققان، پژوهشگران، توليدكنندگان بدنه خودرو، شركت‌‌های دانش بنیان از جمله حاضرین در این برنامه خواهند بود که قطعا در صورت پشتیبانی و حمایت مناسب از آنها می‌توان به پیشرفت این صنعت از طریق فعالیت‌های این حاضرین امیدوار بود.

گروه سایپا تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپااز جمله اتفاقاتی که در این برنامه به نمایش عمومی درآمد، نمایش تیبا 2 برقی است که برای اولین بار به نمایش درآمده و جزئیاتی از آن در اختیار مخاطبین قرار گرفت که البته فعلا در مراحل ابتدایی بوده و نمی‌توان به پیشرفت قابل ملاحظه این پروژه امیدوار بود.

اطلاعات فنی چندانی از این خودرو منتشر نشده است و به نظر می‌رسد که مدیران سایپا برنامه های جدی برای حضور در بخش خودروهای برقی دارند که با توجه به انتخاب خودروی تیبا برای این کار می‌توان گفت که قصد این شرکت برای عرضه خودروی برقی ارزان قیمت بوده و به سهم بازار عمده کشور فکر می‌کند.

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپاالبته گفتنی است که طبق اطلاعات موجود از این خودرو باید گفت که اشکالات قابل توجهی در این پروژه وجود داشته و عملا نمی‌توان به جدیت آن امیدوار بود ولی قطعا روند فعالیت سایپا در بازار خودروهای برقی امیدوارکننده‌تر از آن چیزی است که قبل از این می‌توانستیم به آن فکر کنیم.

از جمله شرایطی که می تواند تیبا 2 برقی را به یک خودروی موفق در بازار خودروهای کشور تبدیل کند، مساله قیمت است که در صورت عدم توجه به این فاکتور بسیار مهم قطعا شکست این پروژه همانند معدود موارد مشایه دور از ذهن نخواهد بود و از سوی دیگر تولید این خودرو که احتمالا ارزان‌ترین خودروی برقی کشور نیز لقب خواهد گرفت موجب اقبال عموم مردم خواهد بود و در این صورت باید زیرساخت‌های لازم از جمله بحث برق و منابع برقی و مراکز ارائه برق این خودروها نیز مهیا شود تا همانند بسیاری از موارد دیگر به مشکلات بعدی دچار نشویم و به قول معروف بعد از ایجاد مشکل به فکر چاره نیفتیم!

محصولات رنو سایپا شرایط فروش فوری سایپا سایت ثبت نام سایپا قیمت حواله سایپا برلیانسگفتنی است که سایپا در حالی به مساله تولید خودروهای برقی روی آورده است که در بحث تولید خودروهای قبلی خود دچار مشکل بوده و به طور کلی قادر به تولید خودروهای خارجی خود نبوده و به نظر می‌رسد که با این پروژه جدید می‌خواهد کمبود تولیدش را جبران نماید.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا