مکمل بنزین
خبرداخلی

چرا قیمت خودروهای داخلی کاهش پیدا کرد؟

اگر از فعالان بازار خودرو باشید و یا در چند ماه اخیر مشتری این بازار بوده باشید به خوبی می‌دانید که دو ماهی است که قیمت خودروهای داخلی رو به کاهش رفته و تفاوت قیمت بسیاری از این خودروها نسبت به اردیبهشت ماه عدد قابل توجهی است. اما کارشناسان دلایل مختلفی را برای این کاهش قیمت بیان می‌کنند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی چند هفته‌ایست که علاوه بر کاهش قیمت شاهد رکود عمیقی است که نمود آن را می‌توان در تعداد معاملاتی مشاهده کرد که به شدت کاهش پیدا کرده و آمار مربوط به شماره گذاری خودروها نیز بیانگر همین موضوع است ولی دلیل این کاهش معاملات به تبع آن کاهش قیمت خودروهای داخلی چیست؟

بازار خودرو خرید خودرو قیمت رسمی خودرو بازار خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو در نیمه دوم 97 فروش خودروی کارکرده بازار خودرو بازار خودروهای داخلیسعید عبدالهی عضو اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای داخلی گفت: روند کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه دارد و با توجه به فشارهایی که روی خودروسازان از سوی نهادها و مردم وجود داشته، عرضه خودرو از سوی این شرکت‌ها افزایش یافته و خودروهای انبار شده به بازار آمدند.

وی در ادامه به روند کاهش قیمت خودرو علی‌الخصوص در بحث خودروهای مونتاژی خودروسازان اشاره کرد و گفت: به طور مثال در خودرویی مانند پژو 2008 شاهد این موضوع بودیم که به دلیل کمبود عرضه آن در بازار، صاحبان محدود این خودرو اقدام به تعیین قیمت دلبخواهی می‌کردند که با افزایش عرضه این خودرو در بازار شاهد کاهش قیمت آن بودیم و وضعیت پژو 2008 در بازار متعادل شد.

قطعه سازان خودروهای صفر کیلومتر خودروهای پیش فروش شدهعضو اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران در پاسخ به سوالی در مورد مبدا خودروهای داخلی عرضه شده جدید به بازار، گفت: خودروهای جدید وارد شده به بازار به گونه‌ای هستند که اهالی بازار به خوبی تشخیص می‌دهند که از خودروهای انبار شده هستند یا تولید جدید شرکت‌ها بوده‌اند! سوالی که اینجا باید پرسید این است که مگر تولید خودرو چقدر افزایش پیدا کرده است؟ عرضه خودرو به بازار به قدری بالا رفته است که سرمایه گذاران این حوزه از جمله افرادی که برای حفظ ارزش پولشان وارد آن شده بودند در تکاپوی فروش خودرو هستند. از سوی دیگر خریداری در بازار نیست و به همین دلیل شاهد کاهش قیمت پلکانی خودرو در بازار هستیم.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا کرده و به همین دلیل و با وضعیت موجود، کمتر کسی دست به خرید خودرو می‌زند و یا اقدام به تعویض خودروی خود می‌کند. در ابتدای سال جاری شاهد این بودیم که تعداد خودروی کمی به بازار عرضه می‌شود و به همین دلیل قیمت‌ها بالا رفت ولی با افزایش عرضه خودرو در بازار عملا امکان سفته بازی و بساط دلالی جمع شد و انتظار داریم با ادامه روند موجود، قیمت‌ها نیز کاهش بیشتری داشته باشند.

قیمت خودرو قیمت انواع خودروهای داخلی قیمت روز خودروعبدالهی در پایان به فروش فوری خودروسازان اشاره کرد و گفت: وضعیت در حال حاضر به گونه‌ایست که 20 تا 25 درصد کاهش قیمت را شاهد بودیم و حتی فروش فوری خودروسازان نیز مورد استقبال قرار نمی‌گیرد چرا که در حال حاضر هنوز ظرفیت سراتو برای طرح فروش اخیر سایپا پر نشده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا