مکمل بنزین
گوناگونخبر

یک شاسی بلند 1,000 اسب بخار از ایتالیا در راه است!

ایتالیا کشوری است که صنعت خودروی آن را با برندهای فوق جذاب و دوست‌داشتنی همچون فراری و لامبورگینی و چندین برند دیگر می شناسیم. کشوری که صنعت خودروی آن، چنان با روح طراحی و زیبایی در این حوزه، گره‌خورده است که نمی‌توانیم خودروی ایتالیایی را بدون طراحی منحصربه‌فردش، در نظر بگیریم.

این ها همه در این حال است که ریشه های برند موسوم به پینینفارینا (Pininfarina) در این کشور، اکنون توانسته اند خود را به عمق صنعت خودرو رسانده و نام این برند را به عنوان شرکتی که مدت زمان زیادی از تولید خودروهای خودش نمی‌گذرد، بر سر زبان‌ها بیندازد. برنامه تولید خودروی این شرکت، چیزی حدود دو سال پیش اعلام شد که این برند می‌خواهد اولین خودروی تولیدی خود را بانام پینینفارینا باتیستا (Batista) که یک مدل برقی باقدرت خارق‌العاده 1,900 اسب بخار است، تولید نماید.

البته جدای از این هیولای قدرتمند و جذاب از طرف پینینفارینا، این شرکت قرار است یک خودروی شاسی‌بلند (SUV) تمام الکتریکی را نیز در برنامه تولید خود قرار دهد تا بتواند به رقابت با اولین شاسی‌بلند شرکت فراری بانام پورسانگ (Purosangue) بپردازد. هنوز تصویری از این شاسی‌بلند منتشرنشده است اما براساس گزارش‌هایی از اتوکار (Autocar)، این شاسی‌بلند تازه وارد، در بحث طراحی، چیزی بین لامبورگینی اوروس و پورشه پانامرا اسپرت توریسمو خواهد بود تا بتواند ویژگی‌های مثبت هردوی این خودروها که همان طراحی جسورانه و نسبت‌های باریک و مدرن طراحی است را به ارث ببرد.

اما شاید مهم‌ترین نکته‌ای که درباره این شاسی‌بلند ایتالیایی که تاکنون گفته‌شده است بانام پیورا ویژن (Pura Vision)، عرضه خواهد شد، بتوان گفت این است که قلب تپنده این خودرو یک موتور تمام برقی باقدرت 1,000 اسب بخار بوده که توانایی این رادارد تا در زمان تنها 3 ثانیه، شاسی‌بلند را از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند و به راننده خودرو این اجازه را بدهد تا به سرعت نهایی حدود 300 کیلومتر بر ساعت، برسد.تمامی این اعداد و ارقام استثنائی، به لطف استفاده از پلتفرم جدیدی بوده که توسط خود شرکت پینینفارینا و شرکای آن، توسعه داده‌شده است.

همچنین درست مخالف خودروی باتیستا این شرکت، پیورا ویژن یک خودروی دست‌ساز نبوده و توسط اتوماسیون کارخانه‌ای تولید می شود. برچسب قیمتی پایه ای که برای آن در ابتدای کار در نظر گرفته‌شده است نیز چیزی در حدود 300,000 یورو (325,000 دلار) است. این خودرو در حال حاضر بر اساس گفته‌های آقای لوکا بورگوگنو (Luca Borgogno)، بسیار به مرحله تولید نزدیک بوده و اولین دستگاه‌های تولیدی از این خودرو، در سال 2022، عرضه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا