مکمل بنزین
تحلیلیخبرداخلی

بورس، عامل کاهشی شدن روند قیمتی خودرو در بازار

با افزایش تقاضا مردم برای ورود به بازار بورس و عکس العمل مناسب و مثبت آن و همچنین کاهش سوددهی بانک ها برای حساب های کوتاه مدت، قیمت خودرو روند نزولی در پیش گرفته و احتمالا این روند تا چند ماه آینده ادامه دار باشد.
این در حالی است که افزایش تقاضا برای خرید سهام های شرکت های خودرویی بیشتر بوده و درصد رشد بالاتری نیز داشته است. زامیاد، گروه بهمن و برخی قطعه سازان در اوج تقاضا برای خرید هستند و از هفته گذشته شاهد افزایش سوددهی هستیم.
از هفته پیش نیز شاهد نزولی شدن قیمت خودرو هستیم که با عرضه سهام هایی چون ایران خودرو و سایپا، احتمال کاهشی شدن بیش تر قیمت های خودرو وجود دارد. این نیز وجود دارد که اگر هر یک از خودروسازان، در هفته ها یا ماه های آینده اگر محصولی را رونمایی و یا حتی پیش فروش انجام دهند، احتمال اوج گیری سود سهام این خودروسازان وجود خواهد داشت.
این روند کاهش قیمت در شرایطی رخ داده است که امروز و در روزهای گذشته نرخ دلار در مرز حدودی 16000 تومان قرار دارد و روزهای کرونایی نیز باعث کاهش نرخ ارز نیز نشده است.
ولی این احتمال نیز وجود دارد که با ورود به فصل تابستان و افزایش مسافرت ها و سفرهای درون شهری، قیمت خودرو روند تغییرات قیمتی خود را تغییر دهد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا