مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوگوناگونخبر

با جدیدترین اسکوتر برقی بی ام و بیشتر آشنا شوید

شاید هنگامی‌که برای اولین بار چشمانمان به طراحی موتورسیکلت اسکوتر کاروتا (Carota) برند باواریایی بی ام و می افتد، از خودمان خواهیم پرسید که چرا این برند خلاق آلمانی، خیلی زودتر از این‌ها، دست به طراحی و تولید این موتورسیکلت کوچک و جذاب نزده بود. تا به این جای کار و در پنجمین ماه از سال میلادی جدید، برند باواریایی، اسکوتر برقی موسوم به سی اوولوشن (C Evolution) را تولید می‌کرد که در همین سال 2020، آن را از خط تولید خود، خارج کرد و اکنون، تنها اسکوترهای بی ام و که در خط تولید این شرکت دیده می‌شوند،C 650 GT و C 400 X هستند.

اما این مدل تازه وارد از اسکوترهای بی ام و، در طراحی خود، مؤلفه‌ها و ویژگی‌های بارزی از دیگر محصولات سری C این شرکت گرفته و طرح مفهومی اصلی آن نیز برای اولین بار در سال 2017، بانام کانسپت لینک (Concept Link)، رونمایی شده بود. اگرچه طراحی قسمت جلوی طرح مفهومی سال 2017 بی ام و، کمی عریض و نامتناسب جلوه می‌کرد اما انگار خودروساز آلمانی، کاروتا K04-55 را با طراحی باریک‌تر و جذاب‌تری نسبت به طرح مفهومی اصلی، همراه کرده است.

طراحی کلی این اسکوتر، همان‌گونه که از تصاویر نیز برمی‌آید، باریک و کوچک بوده و برای هرچه جمع‌وجور شدن تر موتور، بی ام و، موتور و باتری کاروتا را در زیر صندلی آن قرار داده است. البته به‌عنوان یک نکته منفی باید گفت که اسکوتر تازه وارد بی ام و، ازنظر جادار بودن و قرار دادن وسایل راننده در یک سبد یا هر قسمت دیگری، نتوانسته انتظارات را برآورده کند. این در حالی است که دو نمونه اسکوتر دیگر این برند که در حال حاضر تولید می‌شوند و در بالا نیز نام آن ها گفته شد، از مکان‌های نگهداری وسایل هرچند کوچک برای سفرهای کوتاه شهری برخوردار هستند.

البته طراحی کلی این اسکوتر، بسیار خلاقانه، مدرن و جالب‌توجه بوده و باید بر اساس برچسب قیمتی نامعلومی که هنوز مشخص نیست، در مورد آن تصمیم گرفت. هرچه که باشد، این‌یک اسکوتر بی ام و است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا