مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

تجربه رانندگی با Jac J4؛ با کیفیت ولی گمنام!

چندی پیش فرصتی دست داست با با خودروی جک جی فور یکی از بستگان سفری کوتاه از تهران به شمال کشور داشته باشم. مسیر طی شده از جاده فیروزکوه تا قائم شهر بود. از آنجا که این مسیر را چندین و چند بار با خودروهای گوناگون مانند پژو 206 تیپ 2، سمند EF7، دنا و سراتو طی کرده بودم از فرصت استفاده کردم و با دقت بیشتری به خودروی جک j4 همراه شدم.

 

اتومبیل مورد اشاره مدل سال 1399 و با 13 هزار کیلومتر کارکرد بود. در ابتدای مواجه شدن با این خودروی چینی، یک طراحی محافظه کارانه مربوط به 10 سال پیش را پیش روی خود دیدم. طرحی که نه مدرن است و نه آنقدر قدیمی که اتاق مکعبی شکل پژو پارس را به ذهن متبادر سازد. البته امروزه دیگر کمتر خودرو سازی را میتوان یافت که چراغهای به این بزرگی را روی خودروی خود نصب کند. در شرایطی که ساینا هم دیلایت دارد، عدم نصب دی لایت بر روی جک جی4 یک عقبگرد بزرگ برای کرمان خودرو محسوب میشود. البته شنیده ام که بر روی نسخه فیس لیفت و برای کسب استانداردهای 85 گانه این اتفاق اجبارا خواهد افتاد!

چراغ بزرگ جک J4

به هر حال به سمت خودرو رفته و ریموت را در دست گرفته تا دکمه باز شدن درها را پیدا کنم که به اشتباه دکمه هشدار مکان یاب خودرو را زدم که موجب شد خودرو به صورت متناوب بوق بزند. حتما در چین مکان پارک کردن خودروهایشان را زیاد فراموش میکنند که دکمه بوق زدن خودرو به اندازه دکمه باز و بسته شدن قفل درها اهمیت دارد که به یک اندازه و در یک ردیف قرار گرفته است. همه اینها در حالی است که دکمه باز شدن صندوق روی ریموت قرار ندارد!!

ریموت کنترل جک J4

طراحی داخلی مناسب

بالاخره دکمه باز کردن قفل درها را زدم و دستگیره در را گرفته و در را به آسانی و به آرامی باز کردم؛ نرمی دستگیره و نحوه بسته شدن در، حس خوب و با کیفیتی را القا میکرد که در مقایسه با دنای صفر کیلومتر بسیار نرمتر بود. درون اتومبیل نشستم، صندلی ها اگرچه دارای تنظیمات کاملا دستی بود اما راحت و مناسب سرنشین را در بر میگرفت. چرم مصنوعی مشکی رنگ هم که دیگر همه خودروهای وارداتی دارند!
درون کابین را دارای فضای مناسب و جادار یافتم که در مقایسه با دنا راحت تر و بزرگتر بود. داشبورد، فرمان و ادوات کنترلی همه دارای ارگونومی مناسب و در جای مناسب خود بودند، به سرعت و در کمترین زمان جای آنها در خاطرم ماند. نکته مهم سادگی و کارایی داشبورد و نمایشگرها بود که بدون پیچیدگی های زائد، به خدمت رسانی هر چه بهتر به راننده و سرنشین متمرکز بودند، البته به جز یک مورد. نمیدانم چرا دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان فاقد دکمه بعدی و قبلی بود؟ واقعا نمیدانم.

موتور و گیربکس بی دردسر

ماشین را با سوئیچ استارت زدم. صدای استارت کاملا معمولی بود و خودرو بدون صدای اضافه ی مخصوص خودروهای اتومات روشن شد. دسته دنده را در حالت حرکت گذاشته که اینکار بدون ضربه و تقه و به نرمی انجام شد. فرمان برقی خودرو حتی از فرمان هیدرولیک پراید 111 نیز نرمتر و گوش به فرمان تر بود که حس خوبی را در رانندگی شهری و موقع پارک کردن خودرو به راننده منتقل میکند.

حرکت از حالت سکون به کندی انجام گرفت که خب به علت جعبه دنده ضریب پیوسته CVT است. کشش خودرو مناسب بود به ویژه اگر از حالت تعویض دنده دستی استفاده شود. در طول رانندگی در سربالایی ها و گردنه های جاده، معکوس های جعبه دنده به موقع و گوش به فرمان بود و تنها نکته موتور 1500 سی سی است که کاش کمی قوی تر می بود. سیستم تعلیق در دست اندازها و چاله چوله های جاده بسیار نرم و عالی ضربات وارده به اتاق و سرنشین را مهار کرده و اتاق کاملا بدون سرو صدا بود. باز هم بر خلاف دنای صفر کیلومتری که با کار کرد 2000 از همه جایش صدا بلند شده بود.

این سوال را باید از تولید کننده داخلی پرسید که چرا خودروی دنا که مثلا به روز و پیشرفته است باید بعد از 2000 کیلومتر رانندگی آرام به صدا بیفتد ولی یک خودروی ارزان قیمت چینی که در داخل مونتاژ میشود بعد از 13000 کیلمومتر کوچکترین صدایی در دست اندازها ندهد!!!

برگردیم به جک خودمان، صندوق جادار و بزرگ جک جی 4 کاملا برای یک خانواده 3 نفره کافی بوده و هیچ کمبودی از این نظر وجود نداشت.

صندوق عقب جک جی 4

در پایان خودروی جک جی 4 را خودروی خانوادگی مناسب و با کیفیتی یافتم که در مقایسه با خودروهای داخلی با کیفیت تر و کارا تر بوده اما گمنام است و شاید کرمان موتور آنطور که باید و شاید برای این محصول تبلیغ نکرده است؛ شاید جک جی 4 میتوانست به راحتی جایگاه جی 5 را در بازار تصاحب کرده و همان خاطره خوش را برای مشتریان بسازد.

نظر شما در مورد این خودرو چیست؟

نوشته های مشابه

‫135 دیدگاه ها

  1. دنا قالب بدنش ۹۰ درصد همون سمنده اونا هم عمر مفیدشون تموم شده مملکتم که ورشکسته است نمی تونه بره قالبسازی کنه.جی۴ تازه اومده رو خط مونتاژ اگه مثل سمند ۳۰ سال مونتاژ بشه اونوقت اینم به مشکل میخوره

    1. با سلام،میشه لطف کنید شماره تماس بدین یه صحبت چند دقیقه ای مزاحم بشم واز تجربه شما استفاده کنم

    2. من پارسال با آپشن های جدید خریدم خیلی هم رضایت دارم
      نسبت به قیمت عالیه

  2. جک جی۴خیلی نرم و سبک حرکت می‌کنه.برادرم داشت فروخت دنا اتومات گرفت که چندان تعریفی نییس

    1. دنا اتومات از ۱۵ تا ۲۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف میکنه

  3. ما دار یم عالیه جای پارک زیاد هم نمیخواد فضای داخلش هم مناسب هست

    1. سلام
      موقع شروع به حرکت ی لرزشی داخل موتور ایجاد نمیشه؟؟
      علتش چیه

      1. احتمالا دسته موتور. یک تکه لاستیک است که پس از مدتی کار کردن خراب میشود و به آسانی تعویض.

    1. واقعا تبلیغ نیست الحمدلله منم تازه خریدم خیلی راضی هستم خدا رو شکر

  4. سلام ببخشید ولی بر روی این خودرو به تازگی دی لایت و کنترل پایداری و کنترل حرکت در سر بالایی و سرازیری و رینگ آلومینیومی طرح جدید و کلاستر جدید و مانیتور اندروید و صندلی 8 حالته دستی راننده اضافه شده. من پریروز جی 4 ام رو تحویل دادن خودروی خیلی خوبیه به نسبت قیمتش

  5. در ادامه ی حرف های قبلیم توجه کنید که دکمه ی قبلی و بعدی روی فرمان هست و اون حلقه ی سمت راست هست

  6. باسلام من حدود ی سال هست که جک j4خریدم خیلی ازش راضیم جادارنرمی ماشین حرف نداره آنقدر نرم ولی سرصدا هس توجاده آدم خوابش میبره کولرش حرف نداره الانم توزمستان گرمایشی خوب وعالی درکل حرف نداره ،❤️❤️❤️

  7. نام فیلم امشب:
    چند میگیری ماشین چینی ۸۵۰ میلیونی کرمان موتور رو تبلیغ کنی؟!

    1. نظرات رو نمیبینی ؟ چرا به سادگی به یکی تهمت میزنی ؟ من قبلا اپیروس داشتم بخاطر تامین قسمتی از سرمایه گذاری مجبور شدم بفروشم و ماشین ارزونتر بخرم . با کلی مقایسه و البته تجربه رانندگی با ماشین های صفر ۲۰۶ ، پرشیا و سورن و پژو جی ال ایکس ، جک جی ۵ مدل ۹۵ با کارکرد ۱۳۰ هزار رو انتخاب کردم . رانندگی با جی ۵ هرگز قابل مقایسه با اپیروس نیست ولی قطعا خیلی جذاب تر و بهتر از ماشین هایی بود که نام بردم .

      1. سه چیز در ماشینهای چینی مشخص نیست
        ۱ـ تست تصادف
        ۲ـ تست هندلینگ و قدرت مانورپذیری خودرو
        ۳ـ تست دوام
        کلا بعضی قطعات این خودروها یکبار مصرف بوده
        پس از نگاه سطحی خوداری کرده و بیشتر عمیق شویم
        کیفیت بسیار پایین قطعات و ایمنی خودرو هم باید اضافه کرد

        1. هرچی باشه باز بهتر از خوردو داخلیه

        2. ماشین های آشغال داخلی اون چیزای رو که گفتی رو دارن؟؟

        3. دوست عزیز همه اینا تو یوتوب هست اینا که گفتی برای خودروهای داخلی هست نهایتا انیمیشن درست میکنند

        4. ایمنی بالایی نسبت به داخلی ا و حتی تعدادی برابر غربی ها دارند.ددقت نید جیلی و چچچری و تعدادی دیگ کارخانه و برندهایی مثل ولو و و … را خریدند و چینی با پلاتفرم درجه یک غربی تولید میشه .

        5. به نظر من اگه سانروف هم داشت دیگه عالی بود ولی باز همینم خوبه.

    2. درود
      پس لطفالگن های داخلی که الان هم دارید رو سوارشوید!

    3. بنظر من بهتره جک جی 4 رو بخری و ازش لذت ببری بعد نظر بدی.
      من سه ساله دارم عالیه

  8. سلام
    دکمه رفتن به بعد و قبل هست که همون وسط کنار دکمه کم و زیاد صدا

  9. J4 نسبت به قیمتش از رقباش خیلی جلوتر است … اگر چند آپشن داشت عالی میشد، مثل دوربین دنده عقب، سانروف، صندلی برقی و …

    1. سلام من جک J4 مدل ۹۸ دارم با۵۰ هزار کارکرد فقط کمک هایش نرم نیست اگر جایی است که کمک هایش را عوض کنم و نرمال شود راهنمایی کنید

      1. سلام.
        دو دست کامل،کمک با لول فنر اورجینال ماکسیما بخر ،بده جلوبندی سازت تعویضش کنه، اونوقت حس سواری ماشینهای ژاپنی رو بهت میده. علاوه بر اون عمر لاستیکها، جلوبندی، رفع سر و صدای بدنه ،لنتها، و بیشتر قطعات ماشینت دو حتی ۳ برابر میشه.

      2. سلام.
        دو دست کامل،کمک با لول فنر اورجینال ماکسیما بخر ،بده جلوبندی سازت تعویضش کنه، اونوقت حس سواری ماشینهای ژاپنی رو بهت میده.

      3. سلام.
        دو دست کامل،کُمَک فنر اورجینال ماکسیما بخر ،بده جلوبندی سازت تعویضش کنه، اونوقت حس سواری ماشینهای ژاپنی رو بهت میده.

  10. من دارم شتاب اولیه ضعیف بالای ۱۴۰تا موتور میخواد بیاد پایین رنگ ضعیف ولی بد نیست

  11. من از سال 1397 جک جی4دارم 110,هزار کارکرد تا الان فقط هزینه مصرفی داشته مثل لنت و شمع و روغن و هیچ گونه خرابی مکانیکی مشاهده نکردم در کل اتومبیل بی آزاری است بر خلاف خودرو سایپا و ایرنخودرو

  12. من به تازگی این ماشین رو گرفتم. یک ماشین اتومات اقتصادی عالی هست. اقتصادی از این لحاظ که شاید بی آبشنترین ماشین چینی باشد مثلا با وجود مانیتور عالی دوربین عقب ندارد که ۵۰۰ تومن جدا هزینه کردم هنوز کولرش رو امتحان نکردم ولی بخاریش حرف نداره ظرف یک دقیقه بالا میره. موتوری هم که وقتی میتسوبیشی روش سواره دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه

  13. این راننده ظاهراً قبلاً فرغون سوار می‌شده که باز کردن درب ماشین واسش اینقدر شگفت انگیز بوده

    1. آره چون تفاوت باز شدن درب ها را وقتی پژو لگن داخلی سوار بشی متوجه نمیشی که تفاوت دارن و کیفیت یه چیز دیگه هست.

  14. ماشین های کرمان موتور در کل بی کیفیت هستند
    هم در بخش رنگ
    هم بخش فنی

    فقط پشتبانی تبلیغاتی افراطی کرمان موتور اونو رو روی پا نگه داشته..

    من مدتی در نمایندگی کرمان کار می کردم..
    برای حمل و تعمیر ماشین معیوب از چادر استفاده می کنند..

    هر جا روی یه خودرو بر ماشین چادر کشیده دیدید.
    شک نکنید که محصولات کرمان موتور
    قلب تپنده اون چادر است..

    کرمان موتور خوب فهمیده
    نود درصد سرمایه اش تبلیغاته
    و ده درصد تولید و کیفیت

    1. کدوم نمایندگی چرا دروغ میگی من خودم نمایندگی تو قسمت برق خودرو هستم نمایندگی خودکار تبریز خواستی بیا در خدمتم

  15. من دارم فوقالعاده ست توخریدش شک نکید از ایرانی های هم قیمت خوش خیلی بهتره

  16. منک همون روز اول از نمایندگی تحویل گرفتم اوددم تا خونه گذاشتم برای فروش خیلی ماشین خشکی هست.البته همه ماشین های چینی وبرندهایی ک تو کشور هست همینه .ولی از نظر امکانات رفاهی و اپشن از ماشین های ایرانی بهتره

    1. من صفرش رو خریدم کیلومتر هفت هزار فروختمش ماشین کاملا خشک و کند هستش و بدون آپشن برادر پراید هستش کیفیت صندلی ها و رودری ها و داشبورد افتضاح هستش نحوه باز شدن در صندوق عقب و در باک دقیقا کپی پراید هستش صندلی ها همه دستی سربالایی ها و سبقت کم میاره

      1. کاملا درست میگین
        دست اندازهای ریز جاده رو نشون میده مخصوصا صندلی عقب و تکان زیاد داره
        در سبقت هم کم میاره

    2. قطعا اونی سوار شدی این ماشین نبوده ، یه چیز دیگه بهت دادن آخه مرد مومن چی گیرت میاد اینجور بگی الان من ۷ سال جک سوار میشم بخدا قابل قیاس برام با داخلی نیست

    3. شما ایرانی های بی لیاقت همون ماشین های چینی آشغال سوار شن خاک توسرتون

      1. سلام وقت دوستان بخیر
        بنده هم ماشین چینی دارم هم ماشین ایرانی.اگه بحث کیفیت رو داریم باید بگم ماشین ایرانی از سالهای ۹۳ ،۹۴ به بعد روز به روز کاهش کیفیت قطعات و مونتاژ رو دارن.برعکس ماشین های چینی
        بحث امنیت هم که خودرو های داخلی کدومشون تست تصادف دارن
        و کدومشون کیسه های درست و کافی دارن.
        هر یه نمونه ام که مثل زوتی که سایپا مونتاژش رو دست گرفت اومد ایبربک های روی بازوهای Aرو حذف کرد.
        از نظر اپشن هم که خدا قوتی میگیم به خودرو سازهای داخلی بعد سالها تشخیص دادن زه رو در پراید زیاده یا میگن اپشن اینه هم رنگ بنده.
        اگه یه سانروف بذارن رو ماشین که قیمت نصب تو بازارش نهایت ۱۰تومنه ۱۰۰تومن میره رو قیمت ماشین.
        از نظر امدن صدای محیط به داخل کابین کسایی که ماشین چینی سوار شدن میدونن صدای محیط خیلی کمتر به داخل این خودرو ها میاد.
        به هرصورت ما باید قبول کنیم ما در بحث خودرو سازی نه تنها داریم در جا نمیزنیم بلکه دارین دنده عقب میریم.
        اگه وارد بحث خوردهای جدید سایپا و ایران خودرو بشیم مثلا شاهین سایپا که بهتره اصلا به این خودرو که در واقع یه توهین به مصرف کننده است تا یک محصول جدید ورود نکنیم.
        تارا هم که دست کمی از شاهین نداره با اون چراخهای زشت عقبش و صدای موتوری که بیشتر به یه ماشین ۱۰سال کاکرده شبیه.
        چین در این سالهای واقعا در بحث تولید خودرو وقت گذاشته و صدها محصول جدید با کیفیت روانه بازارهای جهانی کرده
        هر چند بمانه خیلی از برندهای معتبر چینی مثل بی وای دی به ایران خودرو نمیدن.

  17. من این ماشین رو ۲ ساله که دارم از صفر دست خودم بوده بدون هیچ طرفداری خدمتتون عرض میکنم واقعا ماشین بدون دردسر وبی حاشیه ای هست شاید توربو نبودن این ماشین باعث استهلاک کم موتور شده در ضمن وزن پایین شتاب صفر تا صد خوبی رو به نسبت دیگر ماشین های هم رده اش میدهد این ماشین چون cvt هست بدرد جوان ها نمیخوره فیلمهای تست سرعت و مقایسه رو ببینید
    ۲۳۰۰۰ تا بدون خرید یک پیچ ،

    1. ماشینای جی ۴ رو دست کرمان موتور مونده حالا کار بجایی رسیده که ی عده جیره خوراش ازش تعریف و تمجید میکنن.
      خدا وکیلی آوانته. یاریس.مگان.ورنا.آی ۲۰ .آی ۱۰ .حتی سییلو پیر سگش نمیرزه به این آشغال چینی که همچین چرب و چیلی دارین ازش تعریف میکنین. ببخشید همتون ببخشید یا ماشین ندیدید یا از ماشین چیزی بلد نیستید.

      1. تعریفهای که میشه برمبنای هم رده های خودشه توداری بالندکروز وبنزوپرادو مقایسه میکنی مثلن جک اس5راباتوسان کره مقایسه میکنندهمه چیزش ازبرادرکره ییش بهتره

      2. باشه شما برو پرایدتو سوار شو ما بدیم الکی داریم تعریف میکنیم

      3. چرا عزیزم می ارزه ولی این مقایسه هم منطقی نیست هیچکس منکر کیفیت برتر ماشینای آمریکایی و ژاپنی و کره ای نیست . بهتره که این مورد رو با ماشینهای داخلی مقایسه کرد

      4. سلام. دوست عزیز همه ما میدونیم که اونته مگان و تویوتا خیلی بهتراز خودروی چینی هست.
        ما نباید فراموش کنیم که نه این برندها وارد کشور میشن. وماهم قدرت خرید اینها رو نذلزیم. همه دوستان دارن با ماشینهای ارزان هم قیمت اینها صحبت می‌کنند.
        بنده هم دنبال یه اونته بودم ولی دستم نرسید بخرم.

  18. j4عالیه سالاره ماشینهای که در حدود قیمت جک هستش من ازش راضیم

  19. نکته جالب برای من بی سر و صدا بودن این ماشینه. چیزی که ماشینهای ایرانی توش رفوزه میشن

  20. عالی از همه نظر راضی هستیم ۵ ماه خوردی هست تحویل گرفتیم حرف نداره هر چی باشه از ایرانی بهتره خدایی جمع جور شیک

  21. من ماشین تحویل نگرفتم جریمه سرعت در تهرود بم برام پیامک شده فقط کارت خودرو دستم رسیده جالبه راهکار کسی داره برای این قضیه که چیکار باید کرد.

  22. تنها ایراد. هایی که از این خودرو تجربه کردم خرابی زودهنگام سنسورهای چرخ تی پی ام اس بود وسه سال گذشت وگارانتیش تمام شد میگن باید از چین بیاد. والارم پشت امپر کماکان روشنه واخیرا صدای ناله ای از پشت صندلی عقب در کوچکترین دست انداز میاد ونیاز به جوشکاری ضربدری فازی پشت صندلی داره وجزو گارانتی نیست

  23. من یکساله دارم واقعا راضیم.ماشین بیصدا سواری راحت کابین جادار.در کل بدون آزار و من فقط برای سرویسهای دوره ای رفتم نمایندگی.

  24. سلام .دوستانی که خیلی خوششون اومده از این ماشین قطعآ ماشین قبلیشون خیلی ضعیف بوده که این ماشین به چشمشون خوب اومده ،وقت فروختنش متوجه میشید که بعد از اون گزینه مناسبی تو اون رنج قیمت وحتی بالاتر پیدا نمیکنید .ودوچار تحقیق الکی میشید ،ودر اخر باید لااقل پولت رو دو تا سه برابر کنی تا بتونی ماشین دلخواهتو سوار شی ،من اریزو ۵ دارم واونجوری که ظاهرش نشون میده نیست .واگر بخوام یه چیز بهتر بخرم باید پولمو دو برابر کنم

    1. تعریفهای که میشه برمبنای هم رده های خودشه توداری بالندکروز وبنزوپرادو مقایسه میکنی مثلن جک اس5راباتوسان کره مقایسه میکنندهمه چیزش ازبرادرکره ییش بهتره

  25. سلام،ما هم از سال ۹۸ خریدیم،خداروشکر عالیه،اصلا قابل مقایسه با خودروهای ایران خودرو نیست

  26. آشغال ترین ماشین که سوار شدم تعادل نداره بدنه بی کیفیت

    1. قبلن چی سوارمیشدی خدایی سمندوپژوال 90 کوئیک تیبا بهتربودن تجربه درست بدین بعضیا وی نظرات شماتصمیم می‌گیرند اگه عیرادی هم هست وازه بگویید اینکه کلی بگوییدبدرد نمیخوره که نشدنظر

    2. عجیبه
      بعضی‌ها نوشتند که کنده
      والا من هر ماشینی که خواستم رو با جی۴ تو جاده گرفتم
      سر پیچ ها به راحتی کنترل میشه
      الان هم سمند دارم هم جی ۴
      تعادلش چیزی از سمند کم نداره
      اگه مشکل تعادل دارید باید قلقش دستتون بیاد
      من هم اولش میترسیدم بخصوص سر پیچها
      مسیر کوهستانی و گردنه اصلا حالیش نیست
      به هیچ ماشینی باج نمیده
      از سال ۹۹ تا حالا ۴۲هزارتا کار کرده
      فقط جهت تعویض روغن و شمع به نمایندگی رفتم تا حالا
      نقاط ضعفش صرفا رنگ بدنه و امکانات و اپشنهای داخل کابین مثل مانیتور و کنسول و سانروف و …
      برای من هم سنسور باد لاستیک زود خراب شد
      و تا حالا فقط همین خرابی بوده
      ضمنا جهت نرمی و تعادل لاستیک خارجی ۲۰۵ استفاده کنید عالی میشه
      لطفا حداقل سوار شید بعد قضاوت کنید اون هم با هم رده خودش

      1. سلام علیکم اسم من علی است یک راهنمایی میکنم امیدوارم درست شود خوب گوش کنید ببینید چی میگم قسمت فرمان ماشین یک قاب دارد اون قاب پیچدارد بازش کنید بعد دو عدد سوکت نسبتا بزرگ دارد آن سوکت رادربیارید وبعد با اسپری بشویید و خشک کنید وببندید انشالله درست می‌شود من ماشینم طوری بود که برق آینه ها و بخاری و کولر قطع میشد من باشستشو وتعویض پشت سوییچ درستش کردم

  27. این خودرو را دارم واقعا عالی و باکیفیته
    بنظرم یک میلیارد کمه واسه این خودرو
    نمی‌دونم ملت چطوری واسه 207 اتومات ساخت ایران‌خودرو میلیاردی پول میدن

    1. اجازه بده ارزون شه ملت بخرن بلکه، موتور 1500 با گیربکس سی وی تی چه حرفی برا گفتن داره

  28. یک ماشین بسیار اقتصادی با سیستم تعلیق بسیار ضعیف و ترمز ضعیف بنظرم ارزش خرید نداره نرید سمتش تجربه رانندگی دارم که میگم

  29. من تابحال سوارنشدم….نظری هم ندارم….خواهشا اصرارنکنید…..ولی ی چیزیبگم ، هیچوقت ماشین چینی سوارنشید

      1. نظر کاربران کاربران j4در مورد کشش در سر بالایی های نفسگیر مث سیابیشه، امامزاده داود میخوام بدونم لطف کنید به ایمیل من بفرستی… مشکل جسمی دارم خیلی برام مهمه اتومات سوارم
        Moradipoorz2@yahoo.com

  30. من ترجیح میدهم وقتی چیزی ندارم و در موردش اطلاع ندارم نظر ندهم اما از شرکت های پژو و رنو خودرو داشتم واقعا عالی هستند .

  31. عالیه.. کاستی‌هایی داره ولی نرمی خودرو و مصرف کم باعث رضایتمندی است… ماشین با این طول تقریبا زیاد وزن مناسبی داره و یک ایراد ظاهری داره که بهتره خودتون ببینید..

  32. توکل بر خدا خریدم اردیبهشت تحویل میگیرم ازشرکت کرمان موتور ولی چون سوار نشدم نمی تونم نظر بدم ولی پژو پارس داشتم پراید داشتم پژو پارس اگه فرانسه اصل باشه یه چیز دیگه هست

  33. سلام جک جی ۴ چن وقته خریدم نسبت به ماشینای ایرانی تو رنج قیمت خودش خوبه ولی نسبت که خارجیا که قیمتش دو برابر میشه اصلا قابل قیاس نیس

  34. منم جک جی 4 دارم از همه نظر از ماشین های بیکیفیت ایرانی بهتره..بی صدا بودن تو جاده_ مصرف پایین_ جادار بودن فضای داخلی و صندوق عقب_ امکانات قابل قبول و قیمتش

  35. من میخواستم j4بگیرم یکی گفت ساینا اتومات بگیر
    گرفتم موتور 1500،cvtاپشن هم خیلی بیشتر از j4
    نصف قیمت j4، موتور هم ارزان و بی دردسر خرجش به اندازه پرایده
    من راضی ام شما هم خواستید j4بخرید حتما یه نگاهی به ساینا اتومات بکنید
    ماشین من 97هست با 70هزار کارکرد تا حالا خرج غیر از روغن نداشته و یه چراغ ترمز که سوخت….

    1. سلام ببخشید یه سوال چیش از جی 4 بیشتره؟ جی 4 الان آپشنال شده و خیلی آپشن بهش اضافه شده

    2. من ساینای اتومات مدل 97 دارم بیچاره ام کرد
      یک روز سالم و بی درد سر ندارد توی یک سال نزدیک 30 میلیون تومان خرجش کردم الان جرات ندارم از شهر باهاش برم بیرون
      فن رادیاتور مشکل دارد دریچه گاز مشکل دارد جعبه فیوز آب می کنه
      سیستم جعبه فرمان مشکل پیدا کرد که خود سایپا تا دو ماه پیش فراخوان تعویض داده برای اصلاح
      کیفیت لوازم داخلی هم که صفر صفر
      خود نمایندگی اصلی سایپا می گفت چرا رفتی اتومات خریدی
      وقتی سرعت ماشین به 100 می رسد می خواهد پرواز کند صدای موتور دیوانه کننده است
      این خودرو افتضاح است افتضاح

    3. من ساینای اتومات مدل 97 دارم بیچاره ام کرد
      یک روز سالم و بی درد سر ندارد توی یک سال نزدیک 30 میلیون تومان خرجش کردم الان جرات ندارم از شهر باهاش برم بیرون
      فن رادیاتور مشکل دارد دریچه گاز مشکل دارد جعبه فیوز آب می کنه
      سیستم جعبه فرمان مشکل پیدا کرد که خود سایپا تا دو ماه پیش فراخوان تعویض داده برای اصلاح
      کیفیت لوازم داخلی هم که صفر صفر
      خود نمایندگی اصلی سایپا می گفت چرا رفتی اتومات خریدی
      وقتی سرعت ماشین به 100 می رسد می خواهد پرواز کند صدای موتور دیوانه کننده است
      این خودرو افتضاح است افتضاح

  36. جک عالیه
    جی ۵ که یک مروارید درخشان بود
    ۵ سال جی ۵ داشتم
    حتی باتری ریموتش تموم نشد

  37. جک عالیه
    جی ۵ که یک مروارید درخشان بود
    ۵ سال جی ۵ داشتم
    حتی باتری ریموتش تموم نشد

  38. بین جی۴ و اس۳ کدوم کیفیتش بهتره؟ کاری به سانوفی اتومات ندارم. از نظر کیفیت

    1. اون کراس اور هست اون یکی سواری نباید با هم مقایسه بشن.

  39. سلام، دوستان من دنای معمولی ۹۵ دارم و ۷۵هزارتا کار کرده، ۲ ساله دستمه. ازش تا الان راضی بودم، مشکلاتی که من دیدم تو صدای داشبورده که نمیوفته کلا، و مصرف سوخت زیادشه.
    اما میخواستم بفروشمش و جک جی‌۴ بخرم. به نظرتون با همین پولی برای جک قراره بدم، دناپلاس بگیرم یا این ماشینو؟ بعدا بخوای بفروشی آیا خریدار داره این ماشین؟ ممنون میشم از پاسخ‌هاتون

    1. سلام خدمت تمامی عزیزان
      امروز که این مطلب مینویسم
      در طرح فروش یکپارچه مرحله دوم با انتخاب محدودی از ماشین‌ها هستم بنده برای دخترم میخوام جک j4 بخرم برادرم داشت ماشین بی آزاری هست همینکه مجبور نیستی بنزین سوپر بزنی خودش یه امتیازه خدا بهترینها رو قسمت بکنه با تشکر

    2. بازار کار کرده بسیار بدی داره و افت قیمت شدید. من دنا معمولی داشتم که مصرفش از جک کمتر بود. بسیار نرم تر هم بود. اما کیفیت قطعات جک بهتره و کابین بسیار آروم تری داره. به نظر من دنا پلاس گزینه بهتریه

  40. سلام خدمت تمامی عزیزان
    امروز که این مطلب مینویسم
    در طرح فروش یکپارچه مرحله دوم با انتخاب محدودی از ماشین‌ها هستم بنده برای دخترم میخوام جک j4 بخرم برادرم داشت ماشین بی آزاری هست همینکه مجبور نیستی بنزین سوپر بزنی خودش یه امتیازه خدا بهترینها رو قسمت بکنه با تشکر

  41. سلام. قصد خرید این ماشین رو دارم و از دوستانی که مدل های ۱۴۰۱-۱۴۰۲ رو دارن دو سوال داشتم. توو سربالایی ماشین برمیگرده عقب یا کنترل در سربالایی داره؟؟؟ ماشین فعلیم رانا پلاس پانوراما هستش، بنظرتون برای حفظ سرمایه و رانندگی راحت تر این تغییر منطقیه؟؟؟

    ممنونم

    1. کنترل حرکت در سربالایی رو تو مدل های آپشنال 1401 به بعد که esp دارن داره و عملکرد خوب و بدون مشکلی داره

      1. سلام ماشین خیلی خوبیه نسبت به این ایرانی های بی کیفیت اول سوارایرانی بعداین ماشین جکj4شویدبعدخودتان مقایسه کنیدمن خدامیدونه خیلی راضیم من تبلیغ نمیکنم ولی عالیه برای مصرف کننده هم شتاب هم هماهنگی اتومات بدون ضربه فضای کافی کیفیت قطعات مناسب مصرف کننده

  42. با سلام. فعلا تو خودروهای چینی محصولات کرمان موتور از همه یه سرو گردن بالاتره. من برادرم جک s5 داره و خودم جک s4 و برادر دیگرم جک s3. واقعا همه راضی هستیم.

  43. سلام خدامیدونه که من خودم مصرف کننده هستم من ازلحاظ مالی تاالان همون سمندو۴۰۵وبعدش۲۰۷داشتم دناهم برادرم خریده بوداونم سوارشدم خدامیدونه بعدشجکj4خریدم خیلی ازاین ماشین های ایرانی بهترهستموتورش کاملابی صداداخل کابین کاملابی صداتعویض دنده اتوماتش عالی وکملابدون کوچکترین ضربه وهماهنگی خیلی خوب حتی من خودم برای اینکه شتابش وتست کنم توجاده قدیم ومخصوصادرآزادراه تهران پردیس براینکه شتابش ودرشیب تست کنم هرباربایه ماشین دناشاهین و۲۰۷ مقایسه کردم شتابش عالی بودونکته مهم دیگه فضای خوب داخل کابین برای مسافرت مردم عزیزاگرتواین مبالغ میخواهیدهزینه کنیداصلاسمت ماشین های ایرانی نریدواقعاحیف پول که به ماشین بی کیفیت ایرانی بدهیدقبل ازخریدحتماماشین ایرانی واین جک j4 سوارشویدببینیدکه جک خیلی بهتره برای مصرف کننده مصرفش هم خیلی کمه من تجربه خودم وگفتم حالاهرکس خود داند.

  44. سلام دوستان من ۵ سال جک جی ۴ دارم و۵۶ هزار تا رانده ام واقعا ماشین خوب وبی دردسری هست من تا حالا خرج اضافی نکرده‌ام تا حالا حتی یک لامپ هم عوض نکرده‌ام جالب اینکه ماشین را بیرون نگه میدارم در تبریز ولی باطری اش همچنان کار میکنه مال کارخانه موتور وگیربکس واقعا هماهنگ هستند بعد از ۵ سال کابین بی صداست و کیفیت افتی نکرده من برای پسرم ۲۰۷ اتوماتیک گرفته ام ولی واقعا کیفیت جک عالی است

  45. من جک جی 4 خودم رو بعد از 10 روز مصرف کاسه نمد پلوس روغن ریزی داشت بردم نمایندگی تعویض کرد بازم بعد از یک هفته روغن ریزی داشت بردم باز هم از کاسه نمد پلوس بود گفت قطعه مصرفی معیوب بود امیدوارم دیگه مشکلی پیش نیاد ماشین قبلی که داشتم ال 90 مدل 94 بود که بعد از 8 سال که فروختم اصلا تعمیرگاه نبردم از لحاظ فنی خیلی با دام بودن

  46. در کل ماشین های چینی موتور و بدنه خوبی دارن من خودم آریو دارم
    به نسبت قیمتی که پرداخت میشه باید ببینید که این ماشین ارزنده هست یا نه
    برلیانس 230 تو همین مایه هاست ولی با نصف قیمت این ماشین یا آریو رو با 500 میشه خرید.
    به اون قیمت می ارزه یا نه ؟

  47. عزیزان من دو تا سوال در مورد جک J-4 دارم.
    1- با توجه به اینکه آینه های جانبی گرمکن داره چطوری میتونم گرمکنش رو روشن کنم؟ آیا با روشن کردن کلید مربوط به المنتهای شیشه عقب، گرمکن آینه ها هم روشن میشه؟؟؟
    2- چراغهای دی لایت رو چطوری میشه روشن کرد؟

    ممنون میشم از دوستان که تجربه شون رو در اختیار من هم قرار بدن.

  48. جکj4 رو۴ساله دارم ازاین ماشین مظلوم تر وکم خرج تر نداشتم هرروز هم ازصبح تاشب روشن هست. واقعا عین ریو هست که اصلا خرابی نداره. داداشم دنا داشت اعصابشو خورد کرد حالا تارا خریده اصلا راضی نیست.

  49. دوستان اگر بدون مقایسه و فقط در جایگاه خودش بخواهیم قضاوت و بررسی کنیم ماشین بی دردسر و راحت و مقاومی هست البته مشکلات خاص خودش رو هم داره که ناشی از امکانات تعبیه شده در کارخانه هست مثل لاستیک های 185ایرانی که علاوه بر پهنای کم و نامناسب برای این خودرو بعلت کیفیت بسیار پایین لاستیک‌های ایرانی باعث خشکی و کوبش سیستم تعلیق هست و عدم امکان بسته شدن آینه ها بصورت اتوماتیک و همینطور اپشن هایی که همه مطلعیم .البته نباید فراموش کرد در بازار فعلی خودروها این ماشین با این قیمت مناسبترین و بهترین گزینه محسوب میشه .

  50. من چند وقتی هستش خریدم ماشین بسیار نرم جادار و راحتیه واقعاً ازش راضیم

  51. من حدودا یک ماه هست خریدم و ۱۵۰۰ کیلومتر هم باهاش رفتم و لازمه چند نکته (بجز کابین کم صدا، ارزش خرید بالا با توجه به قیمت های عجیب توی بازار، قیافه نافرم که البته باید مث من باهاش کنار بیاین اگر کیفیت مهمه براتون، صندلی های خوب ولی نسبتا خشک، فرمون خوب، دیدی آینه بغل خوب و موارد مشابهی که در کامنتا هست) رو عرض کنم:
    1. لاستیک فابریک کارخونه بارز (برای بعضی ها کویر) بود و من بدون تغییر سایز هانکوک انداختم ک 7 تومن در مجموع هزینه کردم. خیلی راضی ام و واقعا کوبش ماشین خیلی کم شد. (اگر کمتر میخواید هزینه کنید Giti Comfort هم توی چینی ها خوبه میکن.)
    نکته : طبق اطلاعاتی که با سرچ انگلیسی میتونید پیدا کنید و صحتش رو بسنجید، اگر بخواین لاستیک پهن تر (۱۹۵ یا ۲۰۵) بندازید باید رینگ ۱۶ استفاده کنید که تایپ رینگ هم البته مهمه. ولی چون ماشین نو بود و جلوبندی و گیربکس از گارارنتی خارج میشد من این کار رو نکردم.
    ۲. گیربکس خوبه و کشش در سربالایی های سنگین قابل قبوله و در شروع حرکت کند هست و ی مقدار گاها گیج هم میزنه که البته احتمال هم داره ایراد از رانندگی من باشه (که بعید می دونم) کلا برای کسایی که اهل رانندگی ملایم و بی استرس اند خوبه.
    ۳. اگر چه موتور با توجه به توربو شارژ نبودن به بنزین حساس نیست ولی صدای موتور با بنزین های مختلف تغییر میکنی که البته اگر مثل من حساس باشید متوجه میشید واگرنه خیلی پر رنگ نیست.
    ۴. رنگ بشششششدت کیفیت پایینی داره و پوست پرتقالی هست سطحش که واقعا جای تعجب دار از کمپانی کرمان موتور. در این حد که بنظر کارشناس رنگ پولیش زدنش ریسک داره) البته من چون کارم رنگ بوده قبلا ی مقداری بهتر این رو حس میکنم تا افرادی که در نور عادی نگاه میکنند و ایراد زیادی نمیبینند.
    ۵. دفترچه رو حتما بخونید. ی چیزایی نوشته که لازمه بدونید و بدون دفترچه احتمال داره متوجه نشید.مثال: تنظیمات کامپیوتر سفری
    6.من قبل این ماشین پارس داشتم و ی مدت هم 206 اس دی. تعلیقش از 206 بهتر و نرم تره ولی بنظرم پارس ماشین نرم تری هست از این ولی سروصداش (چه بدنه و چه موتور) بیشتره.
    امیدوارم بدرد بخور باشه نوشته هام…

  52. سلام
    دوستان من امروز ماشین رو تحویل گرفتم یه مشکلی که داره اینه که چراغهای راهنمای سمت راننده کار نمیکنه با امداد خودرو که تماس گرفتم گفتن فیوز رو عوض کن فیوز رو عوض کردم ماشین رو که خاموش کردم مجددا همون جوری شد امداد میگه باید ببری نمایندگی جعبه فیوز رو کامل برات عوض میکنه میخواستم ببینم کسی تا حالا به این مشکل خورده

    1. سلام
      من هم ماشین را یک ماه گرفتم حدود 1000 تا باهاش رفتم تمام تعریفی ها را همه گفتند و ماشین خوی هست بنظرم و ازش راضی هستم
      من قبلاً برلیانس اتومات داشتم نسبت به اون مقایسه می کنم اولا از نظر صدا جک بهتره از نظر شتاب بازهم جک بهتره از نظر خشکی و هندینگ برلیانس بهتره و یک مورد که من هم با چراغ های راهنمای سمت راست ماشین مشکل پیدا کردم و همینطور با سنسور باد لاستیک که بعضی وقت ها روشن می شه یک مورد هم وقتی سرعت ماشین بالا رفت حدود 150 ماشین گیج بود قاعدتاً فرمان باید سفت می شد که این نشد که نمی دونم شاید ایراد داره

  53. سلام
    من بعداز ل۹۰ مدل ۸۷ حدود یک‌ ماهه جک جی ۴ صفر گرفتم اتاقش قرص و محکم بنظر میاد صندوق ل ۹۰هشت دبه ۲۰ لیتری آب میگذاشنم پشت ماشین پایین میومد واز بیرون معلوم بود ولی درحک همون مقدار اصلا معلوم نیست درضمن صندق جک برای دو عدد دبه بیست لیتری هم بیشتر از ل۹۰ جا داره گیربکس cvt که دراغلب خودروهای روز دنیا وخودروهای جدیدداخلی استفاده میشه درحک کرمان خودرو هم نصب شده مزایا ومعایب گیربکس cvt بحثی جدا گانه است که باید بررسی بشه واقعیت اینه که با گیربکس cvt نه تنها درجک بلکه دراغلب خودروهای جدید اروپایی وژاپنی وکره ای وحتی ایرانی هم باید با آن کنار بیائیم.
    کرمان خودرو با انتخاب هوشمندانه پلت فرم جک که خودرو جادار در اتاق وصندوق عقب وکم مصرف وایمنی بدنه است و با هدف داخلی سازی آن تولیددر تیراژ بالا برخلاف خودروهای مونتاژی قصد دارد تا طلسم مشکل تامین قطعات یدکی و خدمات بعداز فروش یک خودرو اقتصادی با کیفیت را بشکندومردم را ازخودرو های بی کیفیت وباپلت فورمهای قدیمی وپر ایراد نجات دهد.

  54. لیاقت افرادی که میگن خوب نیست فرقون و لگن ایرانیه ..من دنا پلاس دارم ..صد تا سرعت که میری انگار کاپوت جلو میخواد بکنه و بزنه شیشه ..ادم میترسه ..در ضمن بخاری زیر پات اصلا گرما نداره و یخ میکنه پاهات .. پس همین لگنهای ایران با قطعات اشغال چین و ایران را با قیمت 800 میلیون سوار بشید …. ماشینهای چینی واقعا عالی هستند و نیاز به تعریف ندارند…بفرس براش…

  55. سلام دوستان من ۵ سال است جک جی۴ را دارم سال ۹۷ از بازار آزاد با قیمت ۹۶ میلیون تومان گرفتم و۶۳ هزار کیلومتر باهاش رانده ام واقعا ماشین خوبی هست موتور و گیربکس هماهنگی خوبی دارد کیفیت قطعات خوبند چرم صندلی عالی است نسبت به ایرانی ها یک سر وگردن بالا است به نظرم در حال حاضر قیمتش مناسب است من به دوستان توصیه میکنم اگر دنبال یک ماشین بی دردسر هستند به جک هم فکر کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا