مکمل بنزین
مقایسهمشاوره خریدخبرشاخص

مقایسه میدانی فیدلیتی پرستیژ و تیگو 8 پرو؛ کت تک با شلوار کتان یا کت و شلوار پارچه‌ای؟

شرکت بهمن موتور پس از عرضه موفق فیدلیتی در تیپ پرایم، تصمیم به عرضه نسخه فیس‌لیفت این خودرو، با نام فیدلیتی پرستیژ گرفت. این خودرو در بازار های جهانی، با نام جتور X70 plus عرضه می‌شود. قابل ذکر است جتور یکی از زیر مجموعه های شرکت چری محسوب می‌شود.

اکنون با توجه به اکران بیلبورد های فیدلیتی پرستیژ در سطح شهر، معرفی این خودرو در سایت بهمن موتور و همچنین انجام ثبت سفارش قطعات CKD این خودرو، تصمیم گرفتیم تا آن را با برادر جنتلمن‌اش مقایسه کنیم  و تفاوت‌های آن را دریابیم.

 

مقایسه طراحی ظاهری فیدلیتی پرستیژ و تیگو 8 پرو

مقایسه فیدلیتی پرستیژ و تیگو 8 پرودر نمای جلویی این دو خودرو، شاهد دو طرح متفاوت هستیم. تیگو 8 پرو، در طراحی قسمت جلو، یک طراحی اتوکشیده و معقول را ارائه می‌دهد که می‌تواند نظر اکثر مردم را نسبت به زیبایی‌اش جلب کند. دو نوار LED در داخل کاسه چراغ که نقش دیلایت را نیز ایفا می‌کنند و همچنین، جلو پنجره با تزیینات کرومی، از ویژگی های برجسته طراحی این خودرو است.

در طرف مقابل فیدلیتی پرستیژ قرار دارد که بیشتر اسپرت و جوان پسند بودن این خودرو، مدنظر طراحان خودرو قرار داشته است.

جلوپ نجره عظیم این خودرو، اولین نکته ای است که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند؛ گویی که ابتدا جلو پنجره طراحی، سپس در اطراف آن برای جانمایی بهتر، پلاستیک تزریق شده است.

چراغ های جلو در فیدلیتی پرستیژ، به صورت باریک و کم حجم طراحی شده است که برخلاف چراغ های پرحجم و عظیم و یا، دو تکه این روزها است که در کل، طراحی زیبایی دارد. دیلایت این خودرو در طرفین سپر طراحی شده است که طراحی ساده تری را نسبت به طراحی تیگو 8پرو دارد.

مقایسه فیدلیتی پرستیژ و تیگو 8 پرودر طراحی جانبی نیز فیدلیتی پرستیژ با خط و خطوط تیز تر و بیشتر، در مقابل تیگو 8 پرو، ظاهر اسپرت تر خود را به برادر آرام و شیک پوش خود به رخ می‌کشد.

همچنین از آن‌جا که فیدلیتی پرستیژ، نسخه فیس لیفت فیدلیتی پرایم نیز محسوب می‌شود، طراحی یکسانی را در در پروفیل درب ها و گلگیر عقب شاهد هستیم.

تیگو8 پرو، بر روی کفش های 18 اینچی سوار شده است و در طرف مقابل، فیدلیتی پرستیژ، کفش های بزرگ 20 اینچی را پای کرده است که مطمئنا، فیدلیتی پرستیژ، سواری خشک تری را در کنار پایداری بهتر ارائه خواهد داد.

مقایسه فیدلیتی پرستیژ و تیگو 8 پرو
مقایسه طراحی بیرونی بین فیدلیتی پرستیژ و تیگو 8 پرو

در طراحی نمای عقب ، تیگو 8 پرو بر خلاف متد تکراری این روزها، یعنی چراغ های به هم پیوسته، عمل می‌کند و همانند سایر قسمت ها، یک طراحی ساده اما زیبا را دارا است.

در طرف دیگر فیدلیتی پرستیژ قرار دارد که چراغ های آن توسط یک نوار نازک به یکدیگر متصل شده اند و با روشن شدن چراغ های خودرو، این نوار نازک، تا طرفین چراغ های خودرو، ادامه می‌یابد. فیدلیتی پرستیژ، در قسمت عقب از دو خروجی دوگانه اگزوز بهره می‌برد که در مقابل، دو خروجی اگزوز تیگو8 پرو؛ که دو خروجی ساده به همراه قاب است، جلوه زیباتری به عقب خودرو داده است.

مقایسه طراحی داخلی فیدلیتی پرستیژ و تیگو 8 پرو

مقایسه فیدلیتی پرستیژ و تیگو 8 پرو
مقایسه داخل کابین فیدلیتی پرستیژ و تیگو 8 پرو

در طراحی داخلی، المان های شبیه به هم مابین دو خودرو را می‌توان به راحتی یافت همانند صفحه نمایش یکپارچه. درون کابین تیگو8 پرو، یک فضای پرمیوم را شاهد هستیم که با استفاده از متریال با کیفیت خوب، طراحی زیبا و امکانات مناسب، حس خوبی را به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند.

فیدلیتی پرستیژ که به عنوان نسخه ارزان قیمت تیگو 8 پرو شناخته می‌شود، سعی کرده تا جای ممکن، این حس پرمیوم بودن را به سرنشینان ارائه دهد، اما دربرخی نکات ریز، همچون نحوه طراحی دریچه های تهویه مطبوع، نتوانسته مانند برادر خود عمل کند.

فیدلیتی پرستیژ طبق اعلام سایت بهمن موتور، قرار است تا در نسخه های پنج و هفت نفره به بازار عرضه گردد در حالیکه تیگو8 پرو تنها در نسخه هفت نفره قابل خریداری است.

 

مقایسه مشخصات فنی

مقایسه فیدلیتی پرستیژ و تیگو 8 پروهر دو خودرو از یک موتور 1.6 لیتری T-GDI بهره می‌برند که توانایی تولید 197 اسب بخار و 290 نیوتون متر گشتاور را دارا است. این قدرت خروجی توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تر یکسان، به محور جلوی هر دو خودرو منتقل می‌شود.

تفاوتی که در بخش فنی در بین دو خودرو طبق اعلام شرکت مونتاژ کننده وجود دارد، به بازه ماکسیموم گشتاور دو خودرو بر می‌گردد. فیدلیتی پرستیژ ماکسیموم گشتاور را در بازه 2000-4000 دور بر دقیقه ارائه می‌دهد در حالیکه تیگو8 پرو، در بازه 1750-2000 دور بر دقیقه ارائه می‌دهد.

امکانات رفاهی و ایمنی

در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی، هر دو خودرو تا حدودی همانند یکدیگر عمل می‌کنند و لیست بلند بالایی از تجهیزات را ارائه می‌دهند. البته تا زمان عرضه فیدلیتی پرستیژ به بازار، ممکن است تجهیزات آن تغییر نماید.

تجهیزات رفاهی و ایمنی مشترک در هر دو خودرو عبارت است از:

  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به همراه دریچه برای ردیف عقب و تهویه مستقل ردیف عقب
  • سقف پانوراما
  • صندلی های برقی جلو به همراه گرمکن و سردکن
  • کول باکس
  • شارژر وایرلس
  • حافظه صندلی راننده و حافظه آینه های جانبی
  • تعویض دنده از پشت فرمان
  • ترمز پارک برقی و اتوهلد
  • صندوق عقب برقی به همراه سنسور حرکتی پا
  • رادار هشدار برخورد از جلو
  • سیستم ترمز اضطراری
  • سیستم هشدار حرکت بین خطوط
  • کروز کنترل تطبیقی و…

در این بین تیگو 8 پرو با داشتن امکانات بیشتری همچون تنظیم صندلی سرنشین از عقب (Boss key) ، سیستم صوتی سونی و اپل کارپلی و اندروید اتو، دست بالاتر را در بحث امکانات رفاهی دارد و در مورد امکانات ایمنی داشتن امکانی همچون چرخش زاویه چراغ سرپیچ بازهم دست بالاتر را دارد. البته باید منتظر کاتالوگ نهایی فیدلیتی پرستیژ ماند و آنموقع قضاوت نهایی را انجام داد.

البته از بهمن موتور تقاضا می‌شود در صورت امکان، آپشن بسیار کاربردی اپل کارپلی و اندروید اتو را به خودرو مونتاژی خود اضافه کند تا مشتریان بتوانند هم رانندگی ایمن تری را به واسطه نمایش اطلاعات لازم بر روی مانیتور خودرو داشته باشند و هم از این ویژگی لذت ببرند.

نتیجه گیری نهایی

تیگو 8پرو و فیدلیتی پرستیژ با وجود اینکه یک دوقلوی ناهمسان هستند، اما یک سری اختلافات جزیی ممکن است، سنگینی ترازو را به سمت قل دیگر بکشاند. اما نکته ای که می‌تواند برگ برنده فیدلیتی پرستیژ باشد، قیمت آن خواهد بود که باید دید قیمت این خودرو چه مبلغی تعیین می‌شود و در بازار چگونه معامله خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. جتور زیر برند اقتصادی چری و اکسید زیر برند لوکس‌ چری است.

    مقایسه فیدلیتی پرستیژ و تیگو۸ پرو اگرچه‌ بسیار نزدیک و جنجالی هست ولی مجموعا تیگو برنده اش هست

  2. بایک موتور۱۶۰۰ چه خروچی بالایی از این خودروهاگرفتند.که بعد چند سال باید به فکر تعمیر و تعویض موتور و همچنین هزینه های جانبی این خودروها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا