مکمل بنزین
گوناگونخبر

محمد بن زاید، رئیس امارات، پشت فرمان اولین خودروی ساخت ترکیه نشست!

در جریان سفر رئیس امارات «محمد بن زاید» به استانبول به‌منظور دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه و تماشای رقابت فینال لیگ قهرمانان اروپا، اردوغان در بدو ورود رئیس امارات به این کشور، وی را پشت فرمان اولین خودروی ملی ساخت ترکیه نشاند. بن زاید در کنار اردوغان در تعدادی از خیابان‌های استانبول با این خودروی الکتریکی ساخت ترکیه بنام تاگ رانندگی کرد.

اولین خودروی ملی ترکیه با نام تاگ T10X از چند ماه پیش روی خط تولید رفته است. این شاسی بلند برقی حدود پنج سال در دست توسعه بوده و اولین دستگاه آن اواسط فروردین امسال به رئیس‌جمهور ترکیه تحویل داده شد. هرچند تاگ یک برند نوپا و بدون پیشینه است اما مردم ترکیه استقبال فوق‌العاده‌ای از آن داشته‌اند تا جایی که طی 21 روز اول آغاز فروش، بیش از 177,400 نفر T10X را سفارش داده‌اند. تقاضا برای این خودرو آن‌قدر زیاد بوده که سازنده مجبور شد برنامهٔ تولید خود را از 12 هزار دستگاه به 20 هزار دستگاه افزایش دهد.

اولین نسخه T10X به یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است که 218 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. خریداران می‌توانند برای این مدل پکیج باطری 52.4 یا 88.5 کیلووات ساعتی را انتخاب کنند که به ترتیب برد 314 و 523 کیلومتری را فراهم می‌کند. این نسخه ظرف 7.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. علاوه بر این، چند ماه دیگر تحویل نسخه دو موتوره این خودرو هم به خریداران آغاز خواهد شد. این نسخه با 435 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 4.8 ثانیه زمان نیاز دارد و باطری‌های آن ظرف تنها 30 دقیقه از 20 تا 80 درصد شارژ می‌شوند.

قیمت T10X از 953 هزار لیره معادل 49,500 دلار آغاز شده و در بالاترین مدل به حدود 1.22 میلیون لیره معادل 63,400 دلار می‌رسد. تاگ قصد دارد علاوه بر این خودرو، تا سال 2030 چهار مدل دیگر در کلاس سدان، هاچ‌بک، کراس‌اوور سگمنت B و مینی‌ون هم تولید کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دبی ایها از روی ما پریدن پرواز کردن استانبول اومدن پایین یک آدم عاقل نمیادبگه چرا این کشور بین این دوتا رو کسی بازی نداده؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا