مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

مدت زمان رسیدگی به شکایت مشتریان سایپا کاهش پیدا می‌‌کند

طبق اعلام سازمان خدمات پس از فروش سایپا، به جهت تکریم مشتریان و در راستای عمل به مفاد قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو، از این پس سرعت رسیدگی به شکایات مشتریان افزایش پیدا خواهد کرد.

مفاد قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، به رسیدگی به شکایات مشتریان در بازه زمانی کمتر از 20 روز تاکید دارد، حال طبق آمارهای رسمی ارزیابی عملکرد سازمان خدمات پس از فروش سایپا در خصوص شاخص‌های استراتژیک حوزه امور مشتریان، شرکت سایپا یدک در سال 99، بیش از 80 درصد پرونده‌های شکایتی را در مدت زمان 20 روزه تعیین تکلیف کرده است.

همچنین در آمارهای ارزیابی عملکرد سازمان خدمات پس از فروش سایپا، بیش از 89 درصد پرونده‌ها تا پایان بهمن‌ماه سال 99 مختومه شد، این آمار نسبت به زمان مشابه سال 89 معادل شش درصد رشد داشته است. در این گزارش ذکر شده که از ابتدای سال 99 تعداد پرونده‌های باز این شرکت روند نزولی داشته، همچنین میانگین زمان انتظار و ماندگاری پرونده‌های باز نیز روند کاهشی داشته و در بهمن سال 99 نسبت به زمان مشابه سال 89، پرونده‌های باز حدود 40 درصد افت داشتند.

بخش دیگر این گزارش به شاخص متوسط زمان به پایان رسیدن شکایات به تفکیک ماه اشاره دارد، بر همین اساس طبق آمار، میانگین زمان رسیدگی به شکایت مشتریان در بهمن ماه، نسبت به ماه دی حدود 4.5 درصد کاهش داشته است، این آمار نسبت به بهمن ماه سال 89 نیز تا 15 درصد بهبود پیدا کرده است.

در عین حال در آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) اعلام شد که شرکت سایپا یدک در دی ماه سال 99، بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان را در تاریخ شرکت سایپایدک دریافت کرد، همچنین این شرکت در ادامه روند رو به رشد خود در سال 99، در دی ماه سال گذشته موفق به دریافت بالاترین میزان رشد امتیاز رضایت مشتریان در میان تمامی شرکت‌های خدمات پس از فروش شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا