مکمل بنزین
گوناگونخبر

لکسوس LC ٥٠٠h مدل ٢٠١٧ معرفی شد!

طراحی متفاوت محصولات لکسوس همیشه به حدی جذاب بوده که طرفداران برای تولیدات جدید این شرکت روز شماری می‌کنند. ترکیب زیبایی با شاخصه‌های آیرودینامیکی عالی، کلید طراحی فوق العاده LC ٥٠٠h است. تناسب جلوه‌های آیرودینامیکی این خودرو از مدل‌های LF-LC الهام گرفته شده و همچنین بال‌های بسیار پهن جلو و عقب، چرخ های بزرگ و متفاوت، قسمت‌های کنار درها که به شکلی جالب به داخل کشیده شده‌اند تا حالتی سه بعدی ایجاد کنند، طراحی کلی با اینکه ارتقاء چشمگیری داشته ولی شکل و شمایل محصولات قبلی را حفظ کرده است.

چراغ‌های زیبا، به همراه LED های سه بعدی به شکلی کاملا استادانه مهندسی شده‌اند تا حالت کلی سر ماشین را رو به پایین نگه‌دارند. خطوطی که به قسمت عقب خودرو ختم می‌شوند کم‌کم تیز تر می‌شوند. گلگیرهای عضلانی چهره لوکس این خودرو را تکمیل می‌کند. چراغ‌های عقب به نوعی طراحی شده‌اند که زبان از وصف زیبایی آنها ناتوان است و فقط با تصاویر می‌توان این زیبایی را به نمایش گذاشت. هرگز نمی‌توان فکر کرد که اگر سالها سوار این خودرو شویم از جذابیت آن نسبت به روز اول چیزی کم شود.

Lexus-LC_500h-2017-800-02

لکسوس LC ٥٠٠h اولین مدلی است که در آن از پلتفرم جدید کنترل چرخ‌های عقب استفاده شده. ساخت این کوپه جدید الگویی برای مدل‌های آینده لکسوس با موتور جلو و کنترل چرخ های عقب خواهد بود. پلتفرم طراحی شده برای  LC ٥٠٠h بر اساس سیستم کنترل دینامیک است. براساس این سیستم برای کنترل وزن قسمت‌های مختلف خودرو را در پایین‌ترین فاصله از بدنه قرار داده‌اند. مرکز ثقل خودرو به منظور کنترل وزن بهبود یافته است. استفاده از آلومینیوم در کاپوت و ضربه گیر جلو، پوسته آلومینیومی درب ها که بر روی سازه فیبر کربنی قرار گرفتهاند در کمتر شدن وزن نقش به سزایی داشته‌اند.

کابین LC ٥٠٠h به خوبی طراحی خارجی، مهندسی شده است. این خودرو ترکیبی بین اسپرت و لوکس بودن را در اختیار شما قرار خواهد داد. داخل کابین هر نوع تجهیزاتی که شما انتظار داشته باشید وجود خواهد داشت، صندلی ها به شکلی قرار گرفته‌اند که راننده به خوبی بر خودرو مسلط خواهد بود و حس اشتیاق را در راننده برای استفاده از این خودرو زنده نگه می‌دارد. در LC ٥٠٠h توجه خاصی به فرمان شده است، طراحی فرمان به گونه‌ای است که در پیچ‌ها خودرو به راحتی یک لیوان آب خوردن، پیچ را پشت سر خواهد گذاشت. همچنین پدال های بزرگی از جنس آلیاژ منیزیم برای آن تعبیه شده که کار کردن با آنها بسیار راحت است. تمام تجهیزات هشاردهنده بر روی این محصول نصب شده‌اند.

لکسوس نسل جدید موتورهای هیبریدی را در این محصول به‌کار گرفته است، این موتور برای اولین بار در نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی در سال ٢٠١٦ توسط آکیو تویودا رونمایی شد. این موتور با سیستم چند مرحله‌ای به منظور محقق شدن اهدافی مانند تجربه رانندگی اسپرت، درگیر کردن راننده و رسیدن به نوعی تعادل در ایجاد قدرت و مصرف سوخت طراحی شده. موتور V٦ این خودرو ٣,٥ لیتر حجم دارد و از یک الکترو موتور قدرتمند، باتری لیتیوم یونی و گیربکس ٤ سرعته تمام اتوماتیک بهره می‌برد که در قسمت عقب سیستم انتقال قدرت قرار گرفته است. این سیستم هیبریدی کمک می‌کند تا LC ٥٠٠h در کمتر از ۵ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا