مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

محصولات VGV در ایران عرضه خواهد شد؟!

چندی پیش مدیرعامل یکی از خودروسازان کشور خبر از مونتاژ خودروهای لوکس در این شرکت خبر داد. این خبر در حالی اعلام شد که پیش از این، پایگاه خبری چرخان برای اولین‌بار از ورود نسخه‌های اولیه دو مدل چانگان به سایپا خبر داده و بسیاری از مردم، به این نتیجه رسیدند که احتمالا منظور مدیرعامل از مونتاژ خودروهای لوکس، چانگان یونی تی و CS35 پلاس خواهد بود.

اما به نظر می‌رسد که منظور وی از واردات CKD خودروهای لوکس، محصولات چانگان نیست. زیرا قبل از این، خودروهای چانگان در سایت سایپا کاشان مونتاژ می‌شد.

باتوجه به برخی شایعات و شنیده‌ها، گویااین شرکت برنامه دارد تا محصولات VGV چین (VGV 自动) را جایگزین برلیانس کند. هم‌اکنون اصلی‌ترین محصولات VGV، چهار خودرو U70، U70 PRO، U75 PLUS و VX7 است.

وی جی وی یکی از زیرمجموعه‌های سینوتراک (中国重汽) است که قبل از این هم کشنده‌های این برند وارد ایران شده بود. برند مذکور با اینکه ساخت خودروهای سواری را از سال 2014 آغاز کرده و محصولات قابل رقابتی را مخصوصا با کراس اوورهای چینی بازار ایران، تولید می‌کند؛ اما از نظر تکنولوژی، جایگاه ویژه‌ای در صنعت خودرو چین ندارد.

همانطور که گفته شد، محصولات VGV توانایی ایجاد رقابتی سنگین را با برخی کراس اوورهای بازار ایران دارد. البته این برند به تازگی یک پیکاپ خانوادگی به نام VX7 را نیز به سبد محصولاتی خود افزوده است. اما باتوجه به سلیقه بازار، احتمال می‌رود تا دو کراس اوور U70 PRO و U75 PLUS وارد خطوط مونتاژ شوند.

از اصلی‌ترین تفاوت‌های یو70 پرو و یو75 پلاس به غیر از امکانات رفاهی و ایمنی، می‌توان به قوای فنی نیز اشاره کرد. یو70 پرو مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را دارد. پس در همین مقطع، می‌توان به این نتیجه رسید که یو70 پرو قرار است تا به رقابت بهمن فیدلیتی پرایم، مکث تیارا و… بپردازد.

اما یو75 پلاس که پرچمدار VGV محسوب می‌شود، مجهز به موتور 2 لیتری TGDI است که با اتصال به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 224 اسب بخار، قدرت و 385 نیوتن متر، گشتاور را دارد. باتوجه به مشخصات فنی و…، اصلی‌ترین رقیب U75 پلاس، فونیکس تیگو8 کلاسیک خواهد بود. به نظر می‌رسد که درصورت ورود این خودرو، همین فروش نصف و نیمه فونیکس تیگو8 کلاسیک (奇瑞瑞虎8) که همچنان با مدل 1400 عرضه می‌شود، به سرانجامی نرسد؛ لازم به ذکر است که تیگو8 کلاسیک را با تیگو8 پرو یکسان نگیرید.

در اخبار آتی، به صورت جداگانه به هر یک از این خودروها خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

    1. شما شاید سنت قد نده اما تا همین ده سال قبل پارس خودرو (جنرال موتورز سابق) مونتاژکار استاندارد گروه بزرگ رنو-نیسان بود.این واقعا یک افت واضح که از برند تازه تاسیس چینی محصول بیاره

  1. از بنز بی ام دبلیو شورلت بیوک رسیدیم به ماشینهای رده پایین بی کفایت چینی اونم با قیمت بی ام دبلیو واقعا متاسفم چقدر میشه یک کشور توی چهار دهه افت کنه

  2. از بی ام دبلیو بنز شورلت بیوک رنو رسیدیم به ماشینهای بی نام نشان بی کیفیت چینی اونم با قیمت بی ام دبلیو مگه میشه این همه سقوط توی چهار دههه

  3. چرا خودروهای ژاپنی ، آلمانی و ایتالیایی وارد نمی کنید واقعا بس نیست واردات این خودروهای آشغال چینی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا