مکمل بنزین
آموزشبرگزیده‌ها

چه مواقعی باید به فکر خرید خودروی جدید بود؟

برنامه ریزی برای خریدن یک اتومبیل جدید، یکی از جذابترین قسمت های زندگی افراد علاقه‌مند به خودرو محسوب می‌شود. همیشه انتخاب اولین خودروی شخصی با بیشترین دقت ممکن همراه است به طوریکه اکثرا سعی می‌کنند با وسواس بالا، بهترین گزینه را با بودجه معمولا محدود تهیه کنند. بعد از اینکه حداکثر مبلغ موردنظر برای خرید خودروی جدید تصویب شد، معمولا عوامل مهمی همچون شکل و ظاهر، عملکرد و سال تولید خودرو از جنبه های اصلی تصمیم گیری برای انتخاب خواهند بود. اما بعد از اینکه خودرو خریداری شد و مدت زمانی هم از مالکیت آن گذشت، با توجه به عادت رانندگی نچندان خوب و شرایط نگهداری ضعیف، معمولا علائمی ظاهر می‌شوند که مانع ادامه استفاده همیشگی از خودرو شده و آرام آرام ذهنیت جایگزین کردن آن توسط یک خودروی جدید را ایجاد می‌کنند. در ادامه قصد داریم به برخی از این موقعیت‌ها اشاره‌ای داشته باشیم.

 

روشن شدن چراغ چک

574525

 زمانیکه چراغ چک خودرو روشن می‌شود، زنگ خطر بروز یک مشکل به صدا در می‌آید. اما شما نمی‌توانید عمق این مشکل را حدس بزنید. حتی اگر سابقه روشن شدن آنرا می‌دانید بازهم بعنوان یک چراغ تزیینی پشت آمپر با آن برخورد نکنید، سعی کنید موضوع را جدی بگیرید. امکان دارد یک مشکل ساده به خاطر بی‌توجهی به دردسرهای بزرگی تبدیل شوند. یافتن دلیل روشن شدن این چراغ مراجعه به نمایندگی یا دیاگ زدن خودروست! به همین راحتی

 

هزینه تعمیرات بسیار بالا

574527

فرض کنید بعد از روشن شدن چراغ چک به تعمیرگاه مراجعه کردید. بعد از رفع مشکل و دریافت صورتحساب باید بررسی کنید آیا این مورد بنا به دلایلی همچون فرسودگی خودرو بوده و بازهم قرار است تکرار شود؟ فراموش نکنید که قضیه تعویض فیلتر هوای کثیف با تعمیرات پی‌در‌پی گیربکس یا جایگزین کردن میل‌لنگ کاملا متفاوت است. حالا موقعیتی بدتر را در نظر بگیرید. حادثه ای همچون تصادف برای خودرو اتفاق افتاده و برخی قطعات اصلی و مهم از بین رفته‌اند. تخمین هزینه برای تعمیرات نشان می‌دهد شما به اندازه خرید یک اتومبیل جدید باید پول خرج کنید! از طرفی مشکلات جدیدی که برای خودروی تازه تعمیر شده پیش می‌آید را نباید نادیده گرفت. بنابراین شاید فکر کردن به یک خودروی جدید عاقلانه‌تر باشد.

ظاهر قدیمی و نچندان خوشایند

574530

اگر در انتخاب خودرو محدودیت بودجه وجود نداشت، مطمئنا خیلی ها به دنبال سوپر اسپرت‌های فوق جذابی همچون لامبورگینی آوانتادور بودند! همیشه ظاهر خودرو از مهمترین عوامل در انتخاب است و هیچکس دوست ندارد اتومبیلی با ظاهر بد و قدیمی سوار شود. متاسفانه مسائل مالی گاهی اوقات فکر کردن به ظاهر زیبا را کنار می‌زنند و صرفا رفع نیاز را اولویت قرار می‌دهند. اما اگر امکان تعویض خودروی فعلی با یک مدل زیباتر را دارید، از این کار دریغ نکنید. برای تخمین عمق فاجعه کافیست اتومبیل خود را در گوشه‌ای از شهر بدون قفل رها کنید و بعد از چند روز مجددا به محل موردنظر بازگردید. اگر خودروی خود را همچنان دست نخورده مشاهده کردید مطمئن شوید تعویض آن یک ضرورت است!

نیازهای در حال تغییر

574531

نیازهای ما در طول زندگی به طور مداوم درحال تغییراند. زمانیکه شما مجرد هستید و استفاده تک نفره از خودرو می‌کنید قطعا یک خودرو کوچک و یا کوپه می‌تواند تمام نیازهای شما را پاسخ دهد. اما بعد از ورود به مراحل جدید زندگی و پرجمعیت شدن، دیگر نمی توان اعضاء خانواده را در خودروی کوپه جای داد! شاید خریدن یک خودروی سدان راه حل خوبی باشد. در شرایط دیگر فرض کنید قرار است برای زندگی به منطقه‌ای کوهستانی با جاده‌های پر پیچ و خم و هوایی غالبا برفی و بارانی کوچ کنید. پس مطمئنا یک خودروی کراس اوور و یا حتی SUV برای شما مناسبتر خواهد بود.

سرو صداهای عجیب و غریب

Independent_rear_suspension_AWD

زمانیکه خودروی شما هنگام حرکت سرو صدایی در حد یک سیستم صوتی پیشرفته از خودش تولید می‌کند و با توجه به اینکه از آخرین باریکه شما از ضبط خودرو استفاده کردید به سه سال پیش باز می‌گردد! اصلا نشانه خوبی نیست. تولید برخی صداهای اضافی هنگام افتادن در چاله یا به اصطلاح دست اندازها، طبیعی به نظر میرسد اما وقتی مکالمات درون خودرو در شرایط رانندگی عادی هم به زحمت شنیده میشوند، باید گفت سیستم تعلیق مرخص شده و باید هرچه زودتر به فکر یک خودروی بهتر بود.

خب، نظر شما چیست؟ به نظر شما چه زمانی میتوان به فکر خرید یک خودروی جدید بود؟

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. تو ایران تا برنامه ریزی می کنیم ۱ تومن میره رو پراید

  2. قیمت همه ی ماشین ها بالاست من که هیچ پول ندارم یه ماشین فرسوده بخرم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا