مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه خودروهای برقی مرسدس بنز تا سال 2020!

کمپانی مرسدس بنز اخیرا از برنامه‌های خود برای معرفی یک معماری کاملا جدید در زمینه خودروهای برقی و عرضه محصولات جدید مبتنی با آن را تا قبل از سال 2020 میلادی خبر داد. آقای ویلکو استارک، مدیر ارشد برنامه‌ریزی تولید محصول مرسدس بنز، در گفتگو با رسانه‌ها علاوه‌بر تاکید این خبر اعلام کرده که قرار است طیف جدیدی از خودروهای کاملا برقی این شرکت در نمایشگاه اتومبیل پاریس در ماه سپتامبر رونمایی شوند که حداقل قابلیت پیمایش 500 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را دارند.

mercedes-benz_f015_concept_05

مرسدس بنز بر اساس این معماری جدید قصد دارد آینده طراحی و تولید تمامی محصولات برقی خود را پی‌ریزی کند. این شرکت با مشارکت دایملر سرمایه گذاری عظیمی در حدود 12 میلیارد دلار برای حوزه فناوری های سبز، مانند تولید و توسعه خودروهای برقی، اختصاص داده که 764 میلیون دلار آن برای ساختن دومین کارخانه باتری سازی هزینه خواهد شد. آقای استارک لازمه شکل گیری اقبال عمومی برای خودروهای کاملا برقی را در سه چیز می‌داند: جذابیت و زیبایی، مناسب بودن برای استفاده روزمره و داشتن قیمت مناسب. در کنار اینها باید زیرساخت مناسب جهت تامین نقاط شارژ هم فراهم باشند.

mercedes-benz_f015_concept_04

از موارد دیگر مرتبط با معماری جدید این است که مرسدس بنز می‌خواهد به هر نحوی فرآیند تولید خودروهای برقی را به برنامه تولید نمونه‌های معمولی مرتبط کند. یعنی اکثر موارد طراحی همانند نمونه‌های بنزینی و دیزلی باشند و فقط مکان مجزا برای قرارگیری باتری‌ها، چرخ‌های بزرگتر و ارتفاع بیشتر خودرو تفاوت های اساسی را ایجاد کنند. شرکت مرسدس برای پیاده سازی برنامه‌های خود 1000 نفر نیروی کاری متخصص را در غالب چندین تیم طراحی و مهندسی خودروهای برقی به خدمت گرفته است. لازم به ذکر است که اولین خودروی کاملا برقی مرسدس بنز مبتنی بر مدل کانسپت F015 خواهد بود که سال گذشته از آن رونمایی شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا