مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبر

افزایش کیفیت خودروهای فعلی و آتی، تمرکز اصلی سایپا است

با حضور تیم مدیریتی جدید، در طول یکسال اخیر تمرکز گروه سایپا بر روی افزایش کیفی محصولات بوده است. این تمرکز افزایش کیفیت با همکاری قطعه‌سازان بر روی قطعات، بروزآوری خطوط تولید و افزایش کیفی فرآیند تولید محصول بوده است.

اصلاح نیروی انسانی در حوزه کیفیت به منظور افزایش بهره‌وری محصولات، همچنین تعریف و انجام 42 پروژه در حوزه‌هایی چون بهبود و ارتقای کیفیت در سطح زنجیره تامین در حوزه‌های زیر ساخت، 3 پروژه؛ قطعات و مجموعه‌ها، 29 پروژه؛ فروش و خدمات پس از فروش، 5 پروژه؛ فرآیند خودروساز، 5 پروژه و… از جمله برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در دوره جدید مدیریتی سایپا است.

انجام پروژه‌های متعدد بر روی خودرو شاهین از جمله کاهش نفوذ صدا به داخل کابین، اصلاح مشکل بالابر شیشه‌ها، اصلاح ساختار صندلی‌ها و…، باعث افزایش رضایت مشتریان شده و نتایج آن، در تمامی حوزه‌های کیفیت، فروش و خدمات پس از فروش قابل مشاهده است.

سایپا شاهین – SAIPA SHAHIN

با انجام پروژه‌های مذکور، شاهد بهبود وضعیت خدمات و کاهش مراجعه مشتریان به نمایندگی هستیم. در این راستا، بهبود 59 درصدی شاخص نرخ برگشت از تعمیرات در دو ماه یا سه هزار کیلومتر رخ داده است؛ به نحوی که در این زمان نسبت به مدت مشابه، کاهش 14 درصدی تعداد شکایات مشتریان حاصل شده است.

خروج خودروهای قدیمی تیبا، تیبا 2 و ساینا EX از سبد محصولات شرکت سایپا و توقف تولید بدون برنامه‌ریزی قبلی به منظور جایگزینی با خودروهای جدید و بروزتر، از اقدامات دیگر سایپا است. ساینا S، ساینا GX، کوییک GX، ساینا S هاچبک و… از جمله خودروهایی هستند که جایگزین خودروهای قدیمی شده و یا بزودی خواهند شد. خوشبختانه شاهد افزایش تنوع محصولات جدید در سال 1402 خواهیم بود.

شاهین CVT، شاهین پلاس، سهند، کادیلا، اطلس، آریا، پاژ، سپهر و… از جمله خودروهای جدید سایپا هستند. همچنین نصب و جایگزینی موتور M15 GSI با موتور M15 در خودروهای سری X200، از جمله اقدامات مهم در کیفی‌سازی محصولات اقتصادی سایپا محسوب می‌شود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا