مکمل بنزین
ماشین سنگیننمایشگاه خودروگزارشبرگزیده‌ها

گزارش تصویری از غرفه شایان دیزل در یازدهمین دوره نمایشگاه خودرو رشت

یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی و البته رویداد خودرویی استان گیلان در رشت، از روز پنجشنبه مورخ 4 اسفندماه سال 1401 آغاز به کار کرد. این دوره از نمایشگاه خودرو رشت در حالی برگزار می‌شود که صنعت خودرو کشورمان همچنان در تحریم‌های ظالمانه آمریکا به سر برده و طبیعتاً به جز حضور نمایندگان رسمی برخی شرکت‌های چینی-ایرانی و ایرانی، محصولات دیگری از سایر کشورها نیست.

شرکت شایان دیزل که چند وقتی است کشنده دافران H7 را به بازار ایران عرضه می کند، در یازدهمین دوره نمایشگاه خودرو رشت حاضر شده است. کشنده‌ دافران H7، در اصل محصول شرکت چنگ لانگ (成龙) چین بوده و شرکت شایان دیزل آن را به‌صورت ری‌بج شده در ایران مونتاژ می‌کند.

دافران H7 شایان دیزل در نمایشگاه خودرو رشت

مشخصات دافران H7

باتوجه به اعلام شرکت مونتاژکننده، کشنده دافران H7 کلیه استانداردهای 85 گانه اتحادیه اروپا را در زمینه‌های مختلف مانند Euro 5 and EEV engines شامل آلایندگی پایین،‌‌ ایمنی بالا و… را اخذ نموده است. این کشنده مجهز به یک موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه با حجم 12155 سی‌سی می‌باشد که با اتصال به یک گیربکس AMT (12 دنده جلو و 4 دنده عقب) توانایی تولید 480 اسب بخار، قدرت و 2230 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

سیستم ترمز این خودرو شامل ABS ،ECS ،EBS و AEBS (ترمز هوشمند اضطراری) محصول کمپانی WABCO آلمان می‌باشد. بهره‌مندی از ریتاردر (خفه‌کن یا ترمز موتور) محصول شرکت Jacobs و اینتاردر (ترمز گیربکس) پنج زمانه محصول شرکت ZF آلمان از دیگر مزایای رقابتی بکار گرفته شده در سیستم ترمز این خودرو می‌باشد. یکی از قابلیت‌های این محصول، بهره‌مندی از سیستم LDWS (سیستم هشدارخروج از خطوط جاده) می‌باشد.

این خودرو دارای استانداردهای استحکام کابین اروپایی است که روی چهار بالن هوا قرار گرفته است قابلیت مذکور، این خودرو را از سایر رقبا متمایز می‌نماید. تنظیم ارتفاع فرمان به‌صورت پنوماتیک (بادی – برقی) می‌باشد. پدال‌های قابل تنظیم، آینه‌های گرمکن‌دار، تهویه مطبوع اتوماتیک، قطع‌کن برق دستی، فیلتر آبگیر سوخت، سیستم کروز کنترل و بخاری درجا نیز بخشی دیگر از امکانات این خودرو به شمار می‌رود.

محل برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو

لازم به ذکر است که نمایشگاه صنعت خودرو در رشت، در محل نمایشگاه بین‌المللی به آدرس رشت، کیلومتر 4 جاده رشت- تهران (قزوین)، مجموعه نمایشگاه بین‌المللی گیلان برگزار می شود.

آن دسته از افرادی که قصد بازدید از این نمایشگاه را دارند، می‌توانند از ساعت 14 الی 21 طی مورخ 4 لغایت 7 اسفندماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی گیلان حضور به عمل بیاورند

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با درود و احترام
    از همکاران محترم مجموعه ” چرخان” بواسطه حضور و تهیه گزارش از غرفه شایان دیزل تشکر و قدر دانی می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا