مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

معرفی لوکس ترین خودروی تاریخ رولز رویس برای آینده!

استارت خودروهای نکست ۱۰۰ با محصول بی‌ام‌و زده شد و حالا رولزرویس نیز تصاویری از کانسپت آینده خود منتشر کرده است. این خودرو آینده حمل و نقل با خودروهای لوکس را به‌نمایش می گذارد. ویژن با نگاه متفاوت به ثروتمندان طراحی شده که با نهایت تکنولوژی و فناوری خود ران عرضه خواهد شد. شاید در گذشته‌‌های نه‌چندان دور وقتی تصاویر خودروهای امروزی را می‌دیدیم، اصلا نمی‌توانستیم تصور کنیم خودروهایی تولید می‌شوند که می‌توانند فاصله تا اجسام را نمایش دهند، ولی حالا حرف از آینده‌ای زده می شود که ماشین‌ها دیگر به راننده نیاز ندارند و بدون تصادف به مسیر خود ادامه می‌دهند.

Rolls-Royce-103EX_Vision_Next_100_Concept-2016-800-03

رولزرویس با نمایش این طرح خود آینده خودروهای لوکس و دست‌ساز را به نمایش گذاشته است. Vision Next 100 بر پایه‌ی 4 اصل طراحی گردیده،که عبارت‌اند از دید شخصی، سفری بی‌زحمت، پناهگاهی بزرگ و ورودی عظیم. با دانستن این ۴ اصل در آینده و درست در زمانی که این خودرو تولید شد، سرنشینان شجره‌نامه خودرو خود را می‌دانند که بر چه اساسی شکل گرفته است. با دیدن این خودرو می‌توانیم مشاهده کنیم که رولزرویس چقدر هوشمندانه فرم اصلی خودروهای خود را از گذشته تا آینده حفظ خواهد کرد. ویژن نکست ۱۰۰ آینده مبهم خودروها را به یک آینده روشن و پویا تبدیل می‌کند که اهداف بلند مدت کمپانی لوکس و موفق رولزرویس را نشان می‌دهد. برای رولز رویس، پایان تولید نسل هفتم فانتوم که توسط هنردوستان “بهترین خودرو در جهان” نام گرفته بود، نشان دهنده اتمام فاز اول رنسانس نام تجاری رولزرویس تحت حضانت گروه BMW است.

Rolls-Royce-103EX_Vision_Next_100_Concept-2016-800-12

این کانسپت ترکیبی از طراحی قدیمی با نگاه به آینده را در ذهن تداعی می‌کند. ویژن با حفظ طراحی سنتی خود، مشتریان خاص خود را حفظ خواهد کرد. طول خودرو 5.9 و ارتفاع آن 1.9 متر است که ابعادی برابر با فانتوم کنونی دارد. کاپوت طویل خودرو احتمالا یک موتور قدرتمند الکتریکی را در خود جای می‌دهد و فضای بیشتری را برای بار در طرفین ایجاد می‌کند.Rolls-Royce-103EX_Vision_Next_100_Concept-2016-800-09

 

جلوپنجره‌ی بزرگ کانسپت رولزرویس شکل سنتی خود را حفظ کرده و نشان‌دهنده مجسمه Spirit of Ecstasy است که جنس آن از شیشه است. ورود به داخل کابین این خودرو به منزله ورود به دنیای تکنولوزی بوده که شما به‌وسیله علم یک سفر آرام و راحت را خواهید داشت. به منظور بزرگداشت Eleanor Thorton، این کانسپت توسط هوش مصنوعی به نام النور کنترل خواهد شد، وی هنرپیشه محبوب انگلیسی است. این هوش‌مصنوعی علاوه بر آنکه می‌تواند خود را هدایت کند، برنامه روزانه راننده و سرنشینان را یادآوری می‌کند، زمانی که سرنشینان از خودرو پیاده شوند النور خودرو را پارک می‌کند و می‌تواند از خود مراقبت کند.

Rolls-Royce-103EX_Vision_Next_100_Concept-2016-800-01

سیستم تعلیق پیشرفته رولزرویس برای این محصول یک سواری نرم و آرام را برای سرنشینان فراهم می‌کند. همچنین از پیشرانه الکتریکی به‌جای موتور 12 سیلندر مدل‌های کنونی استفاده شده که از لحاظ قدرت چیزی از موتورهای بنزینی رولزرویس کم نخواهد داشت. داخل کابین رولزرویس Vision NEXT 100 یک پناهگاه بزرگ محسوب می شود و سقف شیشه‌ای خودرو نیز کنار می‌رود تا کابین پذیرای سرنشینان شود. داخل خودرو از صندلی‌های یک تکه‌ای تشکیل شده که از بهترین ابریشم و پشم ساخته شده‌اند. بنابراین کابین این محصول به‌معنای واقعی لوکس محسوب می‌شود.

Rolls-Royce-103EX_Vision_Next_100_Concept-2016-800-17

در مقابل سرنشینان جلو چیزی شبیه به فرمان، کنسول و یا دکمه‌های سخت‌افزاری وجود ندارد و فقط یک صفحه‌نمایش OLED و یک ساعت دیده می‌شود. نبود فرمان هدایت کننده به این معناست که هوش مصنوعی خودرو تمام خودرو را در اختیار دارد و نیازی به راننده وجود ندارد. اما آنچه که رولزرویس آن را ورود عظیم نام گذاشته است در خودرو وجود دارد. خودرو با نشان دادن مجسمه‌ی معروف و جلوپنجره‌ی حجیم ورود خود را اعلام می‌کند. با ورود ویژن، نوری از گوشه‌ی قوس چرخ جلو تا بخش پشتی درب عقب منعکس می‌شود که خبر ورود یک خودرو بزرگ را می‌دهد. سپس خودرو توقف می‌کند و با کنار رفتن سقف شیشه‌ای اجازه خروج سرنشینان را صادر می‌کند و نور قرمز در زیرپایه آنها مانند یک فرش قرمز ایجاد می‌شود.

Rolls-Royce-103EX_Vision_Next_100_Concept-2016-800-0c

این کانسپت جزء مجلل‌ترین و منحصربه‌فرد ترین خودروهای مفهومی به‌نمایش درآمده در کل جهان است. رولزرویس با این محصول، تفکرات آینده خود را به‌نمایش می‌گذارد که این تفکرات بسیار برتر و جذاب‌تر از سایر رقبا هستند. غیرممکن است شما به دنیای خودرو علاقه‌مند باشید و با مشاهده تصاویر این خودرو، هیجان‌زده نشوید و رولزرویس را به‌خاطر این قدرت طراحی تحسین نکنید. آشنایی مختصر با این خودرو باعث شد ما بی‌صبرانه منتظر محصول آینده رولزرویس باشیم چرا که از امروز این خودروسازی چندین قدم جلوتر از بقیه خودروسازها گام بر‌می‌دارد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا