مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی چانگان شنلان S7، شاسی‌بلند برقی جذابی با همکاری هوآوی

چانگان اولین تصاویر رسمی از شاسی‌بلند الکتریکی جدید خود بنام Shenlan S7 را منتشر کرده است. برند شنلان یک پروژه مشترک بین چانگان، شرکت ساخت باطری CATL و هوآوی است. این برند بالاتر از برند اصلی چانگان و پایین‌تر از برند جدید آواتر قرار می‌گیرد. شنلان در حال حاضر فقط یک محصول به بازار عرضه می‌کند که سدانی بنام SL03 است و حالا کراس‌اوور S7 دومین محصول آن خواهد بود.

شنلان S7 با 4,750 میلی‌متر طول، 1,930 میلی‌متر و عرض و 1,625 میلی‌متر ارتفاع، کراس‌اوور میان سایزی است که دو محور آن از یکدیگر 2,900 میلی‌متر فاصله دارند. این خودرو در دو نسخه به بازار عرضه می‌شود که شامل تمام الکتریکی و هیبریدی افزایش‌دهنده برد خواهد بود و هردو محرک عقب هستند. نسخه الکتریکی در دو مدل 218 یا 258 اسب بخاری قابل خریداری است درحالی‌که نسخه هیبریدی افزایش‌دهنده برد از یک موتور الکتریکی با 238 اسب بخار قدرت و یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی با 95 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. البته این موتور به چرخ‌ها متصل نیست و فقط به‌عنوان ژنراتور به شارژ باطری‌ها می‌پردازد.

S7 خصوصاً در این نمونه با تریم قهوه‌ای روشن، کابین بسیار زیادی دارد. در اینجا شاهد فضای کاملاً ساده‌ای هستیم که اصلی‌ترین ویژگی آن نمایشگر لمسی بزرگی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در وسط داشبورد است. هیچ دکمه‌ای روی داشبورد و پانل میانی دیده نمی‌شود و حتی از صفحه آمپر هم خبری نیست. غربیلک فرمان هم با فرم D شکل طراحی جالبی دارد و دو دکمه کوچک روی آن به چشم می‌خورد. همچنین روی درها هم دستگیره داخلی حذف شده و جای آن را یک دکمه گرفته است که با فشردن آن درها به‌صورت برقی باز یا بسته می‌شوند.

در داخل S7 اما نکته جالبی به چشم می‌خورد که نشان‌هایی با نوشته DEEPAL هستند. این برای اولین بار نشان می‌دهد که نام انگلیسی برند شنلان در اصل دیپال است. البته چانگان هنوز رسماً این نام را تأیید نکرده است اما احتمالاً ماه آینده در رونمایی رسمی S7 در نمایشگاه خودروی شانگهای این اتفاق رخ خواهد داد. ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی این کراس‌اوور جدید چینی هم می‌توان به کنسول مرکزی عریض با دو جا لیوانی گرم‌کن و سردکن‌دار، یک پد شارژر بی‌سیم برای دو گوشی هوشمند و محفظه اشیاء در زیر کنسول اشاره کرد.

شنلان در بیرون خودرویی آئرودینامیک با برخی جزئیات اسپرت مثل دهانه مشکی گلگیرها، قاب مشکی پنجره‌ها و رینگ‌های اسپرت دورنگ با کالیپرهای ترمز همرنگ بدنه است. ازجمله ویژگی‌های بخش عقبی خودرو هم می‌توان به چراغ‌های سراسری با طراحی جالب، اسپویلر مشکی بالای شیشه با چراغ ترمز سوم در وسط و دیفیوزر بزرگی با چراغ مه شکن به سبک خودروهای فرمول یک اشاره کرد. همان‌طور که اشاره شد، اولین نمایش عمومی شنلان S7 ماه آینده در نمایشگاه خودروی شانگهای صورت خواهد گرفت و مدت کوتاهی بعد راهی بازار چین خواهد شد. انتظار می‌رود قیمت این خودرو از حدود 160 هزار یوآن معادل 23,600 دلار آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا