مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

با انواع مختلف چری تیگو 8 آشنا شوید، از تیگو 8 پلاس تا تیگو 8 پرو

تیگو 8 که چند سالی است توسط مدیران خودرو با برند فونیکس در کشورمان عرضه می‌شود، تا پیش از معرفی تیگو 9 بزرگ‌ترین شاسی‌بلند چری محسوب می‌شد. این خودرو برای اولین بار در سال 2018 رونمایی شد اما طی حدود چهار سال، چری نسخه‌های مختلفی از این خودرو را با دو فیس‌لیفت عمده به بازار فرستاد و هم‌اکنون تیگو 8 در چندین نسخه در بازار چین عرضه می‌شود. در ادامه قصد داریم با همه این نسخه‌ها آشنا شویم.

تیگو 8

تیگو 8 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن سال 2018 به‌عنوان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند چری رونمایی شد. این خودرو روی پلت‌فرم T1X چری ساخته شده که با مدل کوچک‌تر تیگو 7 مشترک است. تیگو 8 در ابتدا با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه شد که 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور داشت اما طی سال‌های بعد موتورهای قوی‌تر 1.6 لیتری توربو هم 197 اسب بخار قدرت و 2 لیتری توربو با 254 اسب بخار قدرت هم برای آن ارائه شد. این موتور برخلاف نمونه قبلی به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل می‌شود. تیگو 8 در سال 2019 فیس‌لیفتی جزئی را تجربه کرد که تغییراتی در جلوپنجره و سپر جلو را به همراه داشت. در ابن فیس‌لیفت اما چری داشبورد کاملاً جدیدی برای تیگو 8 طراحی کرد که مدرن‌تر از نمونهٔ قبلی بود. علیرغم معرفی و عرضه مدل‌های جدید تیگو 8 پلاس و تیگو 8 پرو، تیگو 8 معمولی همچنان به‌عنوان مدلی ارزان‌تر تولید و عرضه می‌شود. قیمت این خودرو در چین از 95,800 یوآن معادل 13,900 دلار شروع می‌شود.

تیگو 8 پلاس

در سال 2020 چری نسخه لوکس‌تری از شاسی‌بلند بزرگ خود را با نام تیگو 8 پلاس معرفی کرد. این نسخه در برخی بازارها مثل کشورمان با نام تیگو 8 پرو عرضه می‌شود. این خودرو در قسمت جلو کاملاً بازطراحی شده و از زبان طراحی جدید چری با جلوپنجره هشت‌ضلعی ستاره‌ای چری بهره می‌برد. تیگو 8 پلاس در عقب هم بجای چراغ‌های سراسری قبلی به چراغ‌های مجزا مجهز شده است. همچنین در داخل نیز برای تیگو 8 پلاس داشبورد جدید با صفحه‌نمایش دوتایی برای صفحه آمپر و نمایشگر مرکزی طراحی شده است. این نسخه در با پیشرانه‌های 1.6 لیتری 197 اسب بخاری و 2 لیتری 254 اسب بخاری عرضه می‌شود و موتور 1.5 لیتری برای آن ارائه نمی‌شود. در پاییز سال 2021 نیز چری نسخه چهارچرخ محرک این خودرو را معرفی کرد که در بازار کشورمان با نام تیگو 8 پرو مکس عرضه شده است. این اولین شاسی‌بلند چهارچرخ محرک چری پس از شش سال محسوب می‌شد. تیگو 8 پرو مکس در ظاهر با جلوپنجره برجسته، تغییراتی در سپر جلو و گرافیک متفاوت چراغ‌های عقب از نسخه‌های دیفرانسیل جلو متمایز می‌شود. قیمت تیگو 8 پلاس در چین از 124,900 یوآن معادل 18,130 دلار آغاز می‌شود.

تیگو 8 پلاس هیبریدی

در سال 2022 چری نسخه پلاگین‌هیبریدی تیگو 8 پلاس را معرفی کرد. قوای محرکه این خودرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده که یکی در جلو و دیگری در عقب نصب شده است. مجموع خروجی این سیستم 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور است که شتاب صفرتاصد 4.9 ثانیه‌ای را فراهم می‌کند. این خودرو همچنین به یک پکیج باطری لیتیوم یونی 19.2 کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمودن تا صد کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی و بدون نیاز به استفاده از پیشرانه بنزینی فراهم می‌کند. در اولین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در شهریور 1401 برگزار شد، مدیران خودرو برای اولین بار این نسخه هیبریدی را برای بازار ایران رونمایی کرد. قیمت تیگو 8 پلاس هیبریدی در چین از 155,800 یوآن معادل 22,600 دلار آغاز می‌شود.

تیگو 8 پرو

در اواسط سال 2022 چری سومین نسخه تیگو 8 را با نام تیگو 8 پرو معرفی کرد درحالی‌که قبلاً در برخی بازارهای خارج از چین، تیگو 8 پلاس با این نام عرضه شده بود. درهرحال، این تیگو 8 پرو جدید از دماغه بازطراحی شده با چراغ‌ها و جلوپنجره جدیدی بهره می‌برد. در عقب نیز طراحان چری دوباره سراغ چراغ‌های سراسری رفته‌اند اما این چراغ‌ها نسبت به تیگو 8 قدیمی فرم مدرن‌تری دارند. در داخل نیز هرچند فرم داشبورد تا حدودی شبیه تیگو 8 پلاس است اما با فرم جدید نمایشگرها و کنسول مرکزی، فضای مدرن‌تری دارد. تیگو 8 پرو با همان موتورهای 1.6 لیتری 197 اسب بخاری و 2 لیتری 254 اسب بخاری عرضه می‌شود. چری به‌تازگی نسخه پلاگین‌هیبریدی این خودرو را هم ارائه کرده است که از همان قوای محرکه تیگو 8 پلاس هیبریدی استفاده می‌کند. قیمت تیگو 8 پرو از 126,900 یوآن معادل 18,400 دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کاشکی ندیران خودرو به جای فونیکس تیکو هفت پرو تیکو هشت ساده رو به اسم تیکو هفت پرو عرضه میکرد و این تیکو هشت هیبریدی که داره میاد یا نسخه پرو مکس جفت دف رو با فیس تیگو هشت پرو چین عرضه میکرد تا تفاوت ظاهریش با تیکو هشت پرو تک دف بیشتر بشه و اینکه تو سبد محصولات مدیران خودرو جای خالی یه محصول بین ایکس بیست و دو پرو و ایک پنجاه و پنج حسابی احساس میشه یه چیزی مثل تیکو پنج ساده تنفس طبیعی قدیمی یا ایمس سی وسه به نظرم با همکاری با چری چین میتونند امتیاز پلتفرم ایکس سی و سه رو بخرند و حالا یا با طراحان داخلی و همکاری شرکتی مثل کروز در ایران یا تو همون چین یه ظاهر اختصاصی برای بازار ایران با همون موتور دو لیتری تنفس طبیعی ولی گیربکس ای نی مثل سری های اخر ایمس سی وسه ۰مع و جور کنند تا بازار کراس اوور یک میلیاردی ایران رو برای خودش قبظه کنه اکر قبظه رو درست نوشته باشم ولی حیف که دل به کار نمیدند هیچمدوم از مونتاژ کننده های خصوصی داخل ایران چه بزرگ چه کوچیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا