مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال عرضه مازراتی آلفیری با پیشرانه الکتریکی

سرجیو مارچیونه رئیس اجرایی شرکت فیات‌کرایسلر، از عرضه خودروی الکتریکی مازراتی خبر داد. این گفته‌ها در حالی بوده که هرالد وستر مدیر شرکت مازراتی، سال گذشته خبر تولید خودروهای الکتریکی توسط این شرکت را به‌کلی رد کرد ولی براساس ‌استدلال کارشناسان، مازراتی برای حفظ جایگاه‌ خود در بازار تجاری به‌دنبال پلاگین‌های هیبریدی و الکتریکی خواهد بود. اهمیت تولید این خودروها را می‌توان با بررسی شرکت‌های تسلا و فولکس واگن به‌طور واضح فهمید، چرا که تسلا اعلام کرده صدها هزار نفر در آینده سوار به مدل تسلا۳ خواهند شد و فولکس واگن تصمیم دارد ۲۵ درصد از تولیدات خود را تا سال ۲۰۲۵ به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد. به گفته مارچیونه با گرم شدن بازار خودروهای هیبریدی و الکتریکی و سودآوری محصولاتی مانند تسلا ۳ برای کمپانی‌سازنده، بسیاری از کمپانی‌ها از جمله فیات کرایسلر به تقلید از این شرکت روی خواهند آورد. به گفته وی، این خودروها وضعیت اقتصادی شرکت‌هایی مانند فیات را بهبود می‌بخشند و این مقام اعتقاد دارد سوار شدن به این خودرو و ساخت آن‌ها برای مردم وشرکت سازنده تجربه جذابی به همراه دارد.

alfieri_653

آلفیری که تصویر آن را مشاهده می‌کنید به عنوان یک خودروی مفهومی معرفی شد که بر اساس یک کوپه 2+2 با پلتفرم آلومینیومی و با موتورهای V6 و V8 طراحی شده که براساس گفته‌های مارچیونه، شاهد حضور یک موتور الکتریکی با یک باتری کاملا ابداعی و جدید در آن خواهیم بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا