مکمل بنزین
گوناگونبرترین‌هاخبر

تسلا مدل S باکیفیت‌ترین خودرو از نگاه موسسه TQI!

سدان الکتریکی تسلا مدل S و پیکاپ فورد F-150 به‌عنوان بهترین خودروها در آخرین رتبه بندی براساس کیفیت (TQI) انتخاب شده‌اند. براساس بیانیه Strategic Vision TQI، اگرچه تسلا مدل S سهم جزئی و کمی از فروش در کل بازار خودرو را به خود اختصاص داده اما این خودرو با نوآوری‌های فراوان و عملکردی عالی، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و از نظر ما باکیفیت‌ترین خودرو الکتریکی دنیاست.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بدنهٔ آلومینیومی پیکاپ F-150 جدید مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفته و خریداران زیادی را جذب کرده است. بدنه آلومینیومی این وانت استحکام خوبی دارد و احساس امنیت خوبی را ایجاد می‌کند، به‌همین دلیل است که نسل آینده نیز با بدنه آلومینیومی عرضه خواهد شد. بر اساس مطالعات و بررسی‌های این موسسه و همچنین نظرسنجی از مالکان خودروها، در کلاس خودروهای بسیار کوچک شهری فیات 500 بهترین کیفیت را دارد، تویوتا کرولا نیز به‌عنوان باکیفیت‌ترین خودروی کوچک انتخاب شد و مزدا 3 هاچبک هم به عنوان خودروی کوچک چند منظوره، لقب بهترین خودرو را دریافت کرد. در بخش خودروهای کوچک هیبریدی فورد C-Max بهترین کیفیت را به‌خود اختصاص داد.

2016_tesla_model-s_f34_ns_61716_600

در سگمنت سایز متوسط، سوبارو WRX و در خودروهای متوسط هیبریدی نیز شورولت ولت باکیفیت‌ترین محصولات انتخاب شدند. در سگمنت سدان‌های سایز کامل هم نیسان ماکسیما به‌عنوان بهترین خودرو انتخاب شد. مرسدس بنز CLA در بخش خودروهای نیمه لوکس و در بخش خودروهای نیمه لوکس هیبریدی لینکلن MKX و همچنین در بخش خودروهای لوکس جگوار XJ و در قسمت خودروهای لوکس چندمنظوره بامو سری 3 گرن‌توریسمو عنوان باکیفیت‌ترین محصولات را به خود اختصاص دادند. در بخش کوپه، دوج چلنجر و کوپه‌های پریمیوم شورولت کوروت و در بخش کانورتیبل استاندارد خودروی فورد موستانگ کانورتیبل و در سگمنت کانورتیبل پریمیوم ، شورولت کوروت کانورتیبل به‌عنوان بهترین‌ها اعلام شدند.

2016_ford_f-150_f34_ns_61716_600

در کلاس وانت‌های متوسط جمس کانیون به بالاترین رتبهٔ کیفیت دست‌یافت و جمس سی یرا نیز به‌عنوان باکیفیت‌ترین وانت سنگین انتخاب شد.

شاسی‌بلندهای کوچک جیپ رانگلر Unlimited، در شاسی‌بلندهای سایزمتوسط جیپ گرند چروکی، درشاسی‌بلندهای فول سایز دو خودروی شورلت تاهو و تویوتا سکویا به‌عنوان نخست دست یافتند. همچنین در SUVهای نیمه لوکس ب ام و X4 و در SUVهای لوکس نیز کادیلاک اسکالید بالاترین رتبهٔ کیفیت را به خود اختصاص دادند. سوبارو XV در کراس‌اوورهای کوچک، کیا سورنتو در کراس‌اوورهای متوسط و دو خودروی پورشه ماکان و ب ام و X6 در کراس اوورهای لوکس انتخاب این موسسه بودند.

براساس گفته‌های سایت ادموندز: رتبه‌بندی موسسه Strategic Vision TQI می‌تواند یک منبع قوی محسوب شود که مردم براساس آن به خرید خودرو بپردازند و یک محصول خوب را انتخاب کنند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا