مکمل بنزین
گوناگونخبر

اکسید استرا ES، سدان برقی جذاب چری با برد 700 کیلومتری

پس از اینکه سدان میان سایز تمام الکتریکی برند لوکس چری یعنی اکسید با نام استرا ES چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد، حالا برای اولین بار در چین در معرض دید عموم قرار گرفته است. این اولین سدان تمام الکتریکی اکسید است و قرار است حدود دو ماه دیگر با قیمتی بین 200 تا 300 هزار یوآن معادل 27,800 تا 41,700 دلار به بازار عرضه شود.

استرا ES که روی پلت‌فرم تمام الکتریکی E0X ساخته شده و از شاسی تمام آلومینیومی بهره می‌برد، 4,945 میلی‌متر طول، 1,978 میلی‌متر عرض و 1,480 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 3,000 میلی‌متر است. این خودرو در دو نسخه دوچرخ محرک تک موتوره و چهارچرخ محرک دو موتوره به بازار عرضه می‌شود که هردو از معماری شارژ سریع 800 ولتی بهره می‌برند و از باطری‌های CATL استفاده می‌کنند. به گفته چری، این خودرو می‌تواند تا 700 کیلومتر را با هر بار شارژ کامل طی کند و به لطف شارژ سریع، با تنها پنج دقیقه شارژ 150 کیلومتر به برد آن اضافه می‌شود.

استرا ES ظاهر اسپرتی دارد. در جلوی خودرو خبری از جلوپنجره نیست که هویت الکتریکی خودرو را نشان می‌دهد. در طرفین دماغه هم چراغ‌های اصلی و چراغ‌های تعاملی در پایین به شکل بال‌های پروانه جای گرفته و نمای زیبایی را پدید آورده‌اند. علاوه بر این، یک لیدار هم بالای شیشه جلو به چشم می‌خورد که نشان از قابلیت‌های کمک‌راننده پیشرفته سدان لوکس چری دارد. در عقب هم شاهد چراغ‌های باریک سراسری هستیم درحالی‌که یک اسپویلر قابل بلند شدن هم در این قسمت تعبیه شده است. دستگیره‌های در مخفی و قاب کرومی پنجره‌ها هم از دیگر ویژگی‌های این سدان الکتریکی چینی هستند.

در داخل استرا ES به سبک اکثر خودروهای الکتریکی جدید شاهد فضایی ساده با صفحه آمپر LCD نسبتاً کوچک، نمایشگر مرکزی بزرگ 15.6 اینچی، هدآپ دیسپلی و غربیلک فرمان دو پره D شکل هستیم. این نمایشگر از تراشه اسنپ‌دراگون 8295 استفاده می‌کند و سیستم‌عامل آن از هوآوی گرفته شده است. به گفته چری، بیش از 30 محفظه اشیاء مختلف در سراسر کابین این خودرو تعبیه شده و روی کنسول مرکزی هم شارژر بی‌سیم گوشی جای گرفته است. اکسید استرا ES در بازار باید با خودروهایی مثل بی‌وای‌دی هان EV و نتا S رقابت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا