مکمل بنزین
گوناگونخبر

هاوال، MG، هونگچی و سانگ یانگ توسط برند جدید گروه بهمن به بازار عرضه می‌شود

با آزاد شدن واردات خودرو به کشور هرچند هنوز خبری از ورود محصولات خودروسازان بزرگ جهان نیست ولی پای برندهای مشهورتر و باکیفیت‌تر چینی به کشورمان باز شده است. به‌عنوان‌مثال، سایپا به‌تازگی عرضه چانگان CS35 پلاس را آغاز کرده و محصولات برند ونوسیا متعلق به جوینت ونچر نیسان و دانگ‌فانگ در راه بازار هستند. حال نیز با توجه به تصویری که به دستمان رسیده، قرار است به‌زودی محصولات سه برند مشهور چینی دیگر را هم در کشورمان ببینیم. این تصویر مربوط به آماده‌سازی یک شوروم یا نمایندگی فروش است که لوگوی برندهای هاوال، هونگچی و ام‌جی روی دیوار آن به چشم می‌خورد.

هاوال، MG، هونگچی و سانگ یانگ

این شوروم که بزودی در ایران مال افتتاح خواهد شد، متعلق به برند جدید گروه بهمن بنام BM Cars است که قصد دارد مدل‌های وارداتی این شرکت را عرضه کند. این برند علاوه بر محصولات هاوال، هونگچی و ام‌جی، قصد دارد کراس‌اوور فاو بستیون T77 و همینطور مدل‌های کوراندو و تورس از سانگ‌یانگ که بتازگی به KG موبیلیتی تغییر نام داده است را هم در کشورمان عرضه کند. این در حالی است که گروه بهمن قبلاً واردات و عرضه محصولات هاوال را در کارنامه خود دارد اما با ام‌جی، هونگچی و سانگ‌یانگ تاکنون همکاری نداشته است.

هاوال H6

هاوال برندی معلق به گروه گریت وال چین است که صرفاً به تولید خودروهای شاسی‌بلند می‌پردازد. سال‌ها پیش تعدادی از محصولات این شرکت مثل H6 و H8 در کشورمان عرضه شدند اما حضور هاوال در ایران دوران کوتاهی داشت. حال اما طبق ثبت سفارش‌های صورت گرفته، قرار است مدل‌های H6 و جولیون این شرکت به‌صورت وارداتی در ایران عرضه شوند. برند بعدی‌ام جی است که آن‌هم قبلاً محصولات خود را از طریق مدیا موتور به‌صورت وارداتی در کشورمان عرضه می‌کرد و حتی برنامه مونتاژ مدل 360 آن توسط شرکت آذویکو وجود داشت که ناکامی آن پرونده حقوقی بزرگی را رقم زد

ام جی HS

ام‌جی برندی بریتانیایی است که در سال 2007 به تملک گروه چینی سایک درآمد. تولیدات این شرکت در همین سال در چین از سر گرفته شد. ام‌جی در بازار اروپا فروش مناسبی دارد و قرار است مدل‌های زیادی از آن مثل GT، ZS و HS در کشورمان عرضه شوند. در آخر هم به هونگچی می‌رسیم که متعلق به گروه فاو است و تاکنون محصولات آن را در ایران ندیده‌ایم. هونگچی یک برند لوکس است که در چین با مرسدس بنز و ب‌ام‌و رقابت می‌کند و قرار است سدان H5 آن راهی بازار ایران شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تعجب میکنم چرا بهمن روی محصولات سبک و سنگین حتی مینی بوس و اتوبوس و خودروهای فاو و هونگ چی که صاحب برند و شناخته شده هستند تمرکز نمیکنه و دائم این شاخه و اون شاخه میکننه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا