مکمل بنزین
گوناگونخبر

رولزرویس دراپ تیل معرفی شد، گران‌ترین خودروی روباز جهان

بخش اتاق‌سازی رولزرویس جدیدترین شاهکار خود را در هفته خودروی مونتری با نام دراپ‌تیل رونمایی کرده است. از این خودرو تنها چهار دستگاه ساخته می‌شود و نمونه‌ای که در مونتری به نمایش درآمده، اولین نمونه از آن‌ها است و با نام La Rose Noire شناخته می‌شود. رنگ این خودرو از گل رز فرانسوی معروف به بلک باکارا الهام گرفته که گل موردعلاقه مادر خانواده‌ای که این رولزرویس را سفارش داده بوده است. این رنگ قرمز منحصربه‌فرد، در سایه تقریباً شبیه مشکی به نظر می‌رسد اما زیر نور خورشید درخشش قرمز مرواریدی خواهد داشت. رولزرویس این رنگ را با ترکیب دو رنگ قرمز مختلف ساخته است.

دراپ‌تیل برخلاف مدل‌های سوئپ‌تیل و بوت‌تیل، روی پلت‌فرم رولزرویس فانتوم و گوست ساخته نشده و شاسی مونوکوک جدیدی دارد که از فولاد، آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده است. البته هرچند شاسی این خودرو جدید است اما زیر کاپوت از همان پیشرانه 6.75 لیتری V12 توئین توربوی رولزرویس استفاده می‌کند که 600 اسب بخار قدرت و 840 نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند در خودرویی مثل این شتاب و سرعت چندان مهم نخواهد بود اما دراپ‌تیل در کمتر از 5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت دست میابد.

طراحی بیرونی منحصربه‌فرد دراپ‌تیل بلافاصله آن را از دیگر رولزرویس‌ها متمایز می‌کند. در جلو شاهد جلوپنجره بزرگ کرومی به همراه چراغ‌های LED باریک با دی‌لایت هستیم و در پروفیل جانبی، طراحی صاف و روان چشم را به سمت چراغ‌های باریک عقب می‌کشاند که قبلاً مشابه آن را در دیگر محصولات رولزرویس ندیده بودیم. رولزرویس همچنین دراپ‌تیل را به یک اسپویلر شیک هم مجهز کرده است. سقف قابل برداشتن خودرو هم از فیبر کربن ساخته شده و به پانل‌های الکتروکرومیک مجهز است.

رولزرویس اما کابین را قابل‌توجه‌ترین عنصر این خودرو توصیف کرده است. حدود دو سال طول کشیده تا طراحی و ساخت داخل دراپ‌تیل تکمیل شود. در اینجا شاهد یک اثر هنری هستیم که نشان‌دهنده ریزش گلبرگ‌های رز است و به‌صورت جداگانه از 1603 قطعه چوب سیاه ساخته شده است. صندلی‌ها نیز با چرم قرمز پوشیده شده‌اند و یک ساعت سفارشی هم در وسط داشبورد جای گرفته است. جالب اینکه با فشردن یک دکمه می‌توان این ساعت را جدا کرد و با بند به دست بست.

در این خودرو همچنین یک جعبه شامپاین هم تعبیه شده که با فشردن یک دکمه باز می‌شود و جام‌های کریستالی شامپاین همراه با سینی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. رولزرویس قیمت دراپ‌تیل را اعلام نکرده اما منبعی به قیمت حدود 25 میلیون دلاری برای هر دستگاه اشاره کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا