مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

خودروهای وارداتی جتا (JETTA) ماموت خودرو مجوز استاندارد را دریافت کردند

مجوز استاندارد اولین محموله خودروهای وارداتی از گمرک استان قزوین صادر شد. همانطور که مستحضرید، دو شرکت ماموت خودرو و مکث موتور به عنوان عرضه کننده خودروهای سبک و سواری گروه ماموت، در دور جدید واردات خودرو به کشور، برنامه دارند تا محصولات دو برند جتا و ونوسیا (ونوچیا) را وارد کشور کنند.

اینطور که مشخص است، خودروهای وارداتی گروه ماموت، به گمرک قزوین منتقل می‌شوند. در جدیدترین اخبار، سرپرست اداره کل استاندارد این استان، اعلام کرد که باتوجه به ابلاغ بسته بهار خدمت که در آن بر تسهیل‌گری دستگاه‌ها تأکید شده، تسهیل‌گری در خصوص واردات و صادرات نیز باید انجام شود.

در همین راستا و در روزهای پایانی مردادماه امسال، اولین محموله خودرو سواری وارداتی شامل 72 دستگاه از انواع خودروها توسط کارشناسان اداره کل استاندارد در گمرک قزوین مورد بازرسی قرار گرفت. پس از بازرسی محموله تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد توسط شرکت بازرسی و تکمیل چک لیست‌های بازرسی فیزیکی خودرو و حصول اطمینان از مطابقت خودروهای مذکور با الزامات و مشخصات تأییدیه‌های صادر شده، مجوز ترخیص دو محموله از گمرک قزوین صادر شد.

باتوجه به تصاویر دریافتی، خودروها مربوط به برند جتا هستند. شرکت ماموت خودرو برنامه دارد تا سه خودرو VA3، VS5 و VS7 از برند جتا (JETTA) را وارد بازار ایران کند. همانطور که در ابتدا گفته شد، خودروهای وارداتی برند ونوسیا شرکت مکث موتور هم در گمرک قزوین بوده و هنوز مشخص نیست که مجوز استاندارد خودروهای این برند نیز صادر شده یا خیر!

لازم به ذکر است که جتا برند اقتصادی گروه فولکس واگن در چین بوده که با مشارکت گروه FAW چین تاسیس شده است. خودروهای فولکس واگن در بازار چین، بسیار پرطرفدار بوده و حتی پرفروش‌ترین برند غیرچینی در این کشور محسوب می‌شود. فولکس واگن در سال‌های گذشته و به علت افزایش سهم بازار، با مشارکت گروه FAW برند JETTA را تاسیس کردند تا نسخه‌های ارزان قیمت‌تر برخی محصولات گروه فولکس واگن در چین را مونتاژ و عرضه کنند.

هرسه محصول جتا توسط ماموت خودرو وارد بازار ایران خواهند شد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

    1. خوب لامذهبا الان که میشه خودروی خوب وارد کنی بازم ماشین اشغال اشغال چینی ای بابا

  1. ایرانی مگه از پیشرفت و تکنولوژی خارجی سردر میاره که بخواد استاندارد بده کچل اگه طبيب بود سر خود را درمان میکرد

    1. جالبه هممون می گیم آشغاده ولی اولین نفر تو صف خریدیم ، میگین نه پس این ماشین ها زیر پای کیه ؟! اونا تاجر هستن و دنبال سود ؟ حالا به هر قیمت ما چرا باید تن بدیم !! همین من و شما اگر فقط دنبال منافع شخصی نباشیم و نخریم مجبورن محصولی بیارن که در شان و نظر مشتری باشه حالا الان چینی می خرید چینی میارن نخرید ببینید محصول روز میارن یا نه

  2. خودرو چینی اشغال بی کیفیت فقط برای ذوب اهن اصفهان یا اهواز خوبه

  3. اینایی که میگن اشغاله الان سوار سمند و تیبا و کوییکن
    این جز ارم هیچ قطعه چینی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا