مکمل بنزین
گوناگونخبر

گک ترامپچی ES9، شاسی بلند هیبریدی جدیدی با قیمتی گران‌تر از سانتافه!

برند ترامپچی متعلق به شرکت گک، شاسی‌بلند جدیدی بنام ES9 را به بازار عرضه کرده است. این خودرو در دو نسخه مختلف معمولی و تراولر با قیمتی از 229,800 یوآن معادل 31,400 دلار تا 269,800 یوآن معادل 36,900 دلار به بازار عرضه می‌شود. برای مقایسه، قیمت هیوندای سانتافه در آمریکا از 30 هزار دلار آغاز می‌شود. ES9 دومین محصول سری E ترامپچی پس از مینی‌ون E9 خواهد بود. این خودرو با 4,980 میلی‌متر طول، 1,950 میلی‌متر عرض و 1,780 میلی‌متر ارتفاع، شاسی‌بلند بزرگی است.

نسخه تراولر با 5,110 میلی‌متر طول و 1,976 میلی‌متر عرض، کمی بزرگ‌تر است اما فاصله محوری هردو نسخه یکسان و برابر با 2,920 میلی‌متر است. نسخه معمولی در داخل با هشت صندلی به شکل 2+3+2 ارائه می‌شود درحالی‌که نسخه تراولر شش‌نفره بوده و ترکیب صندلی‌های آن 2+2+2 است. علاوه بر این، دو نسخه ES9 در ظاهر هم باهم تفاوت‌هایی دارند. در نسخه معمولی از جلوپنجره آبشاری استفاده شده درحالی‌که تراولر جلوپنجره کوتاه‌تری دارد و در عقب به یک جعبه بیرونی مجهز است که فضایی اضافی برای قرار دادن اشیاء خواهد بود.

در داخل بسیاری از قسمت‌ها با چرم و متریال نرم پوشیده شده است. اکثر عملکردهای خودرو در نمایشگر مرکزی 14.6 اینچی گنجانده شده‌اند تا دکمه‌های فیزیکی به حداقل برسند. یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی هم این نمایشگر را همراهی می‌کند. ES9 همچنین به دوربینی هم مجهز شده تا کودکانی که از روی حواس‌پرتی داخل خودرو رها می‌شوند را تشخیص دهد. تیپ‌های بالایی این ماشین به‌صورت استاندارد به شیشه جلوی چندلایه عایق سروصدا، گرم‌کن غربیلک فرمان، هدآپ دیسپلی 30 اینچی، گرم‌کن صندلی‌ها، ماساژور صندلی‌های جلو و شارژر بی‌سیم گوشی هم مجهز هستند. حداکثر ظرفیت صندوق بار ES9 هم 1860 لیتر است.

قوای محرکه این شاسی‌بلند چینی یک سیستم پلاگین‌هیبریدی با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو، یک موتور الکتریکی و یک گیربکس دو سرعته DHT است. پیشرانه بنزینی 190 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور و در موتور الکتریکی 180 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد. ES9 با این نیرو ظرف 8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر 6.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

این شاسی‌بلند جدید گک به یک پکیج باطری لیتیوم یونی 25.57 کیلووات ساعتی مجهز است که برد تمام الکتریکی 143 کیلومتر را فراهم می‌کند. با یک باک پر بنزین و شارژ کامل باطری نیز برد کلی خودرو 1215 کیلومتر خواهد بود. علاوه بر این، ES9 از قابلیت شارژ سریع هم برخوردار است که می‌تواند ظرف تنها 21 دقیقه باطری‌ها را از 30 تا 80 درصد شارژ کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. امیدوارم یک روز مسئولین متوجه خیانتی رو که به مردم کشور خودشون می کنند شده و جلوی واردات خودروهای رنگارنگ و پر زرق و برق چینی رو که هیچ پشتیبانی نمیشند و کیفیت پایینی رو داشته و قطعات آن بعد از یکسال تولید ناپدید شده و اگر باشد از قطعات بهترین برندهای جهان گرون تر هست رو بگیرند و ۴ تا ماشین با اصالت مانند تویوتا و نیسان و هیوندای و کیا وارد کنند حتی دوست دوم که یک عمر یک ایرانی بتواند از اون استفاده کنند. من خودم کمری ۲۰۰۶ دارم و ۱۷ سال ازش استفاده میکنم ۳۵۰ هزار کیلومتر راه رفته و هنوز لوازم مصرفی رو تعویض میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا