مکمل بنزین
گوناگونخبر

وضعیت ثبت نام خودروهای چینی در آلمان

در آلمان و در ماه سپتامبر 224 هزار و 502 دستگاه خودروی سواری ثبت‌نام شده است که تقریباً مشابه سال گذشته است.

خودروهای با انرژیهای جدید، 14 درصد سهم بازار را به ثبت رساندند که به 31714 واحد می رسد که 28.6 درصد کمتر از سال قبل می باشد. خودروهای پلاگین هیبریدی (PHEVs) 15383 دستگاه را به ثبت رساندند که 7 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. گزارش منتشر شده توسط اداره موتور فدرال آلمان (KBA) نشان می‌دهد که این عدد 45 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

در این میان، پیشرو بازار، تسلا، 4216 خودروی برقی را به ثبت رساند که نسبت به سال گذشته 69 درصد کاهش نشان می‌دهد.

در میان برندهای در حال رشد، جیلی اسمارت با 137 درصد رشد نسبت به سال قبل و با 819 خودرو ثبت نام شده در جایگاه نخست می‌باشد. اسمارت تنها دو وسیله نقلیه در آلمان می‌فروشد: شاسی بلندهای جمع و جور Smart #1 و Smart #3. هر دو خودرو تمام الکتریکی هستند و شماره 1 در کارخانه جیلی در شیان ساخته می‌شود، در حالی که شماره 3 در چانگ شینگ مونتاژ می‌شود.

MG SAIC با 777 خودرو ثبت نامی در جایگاه دوم قرار دارد که 55 درصد نسبت به سال گذشته و 68 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.

سومین جایگاه متعلق به جیلی است که 506 خودرو ثبت نام کرده است که نسبت به ماه گذشته 32 درصد و نسبت به سال قبل 24 درصد کاهش داشته است.

Nio تنها 80 خودرو ثبت نام کرد که 80 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت. مقایسه سال به سال برای این خودرو در دسترس نیست زیرا Nio به طور رسمی در اکتبر سال گذشته وارد بازار آلمان شد و تحویل را در نوامبر آغاز کرد.

در آلمان، Nio خودروهای خود را به دو صورت ارائه می کند (خرید استاندارد خودرو یا اشتراک). شرکت ها اغلب از اشتراک به عنوان یک جایگزین اجاره یاد می کنند. با توجه به آمارهای ارایه شده از طرف نماینده Nio در آلمان می توان متوجه شد که نسبت خرید به اشتراک در خودروهای مختلف این شرکت متفاوت است: سدان بزرگ ET7 اشتراک‌های بیشتری نسبت به فروش (خرید) دارد، اما این نسبت برای سدان کامپکت ET5 حدود 50:50 است.

بی وای دی 196 خودروی برقی را ثبت نام کرد که 90 درصد کمتر از ماه گذشته بود که این بدان معنی است که بیش از 2000 خودرو در آلمان فروخت. همین امر در مورد Great Wall Motors EV با نام تجاری ORA نیز صدق می کند که 333 دستگاه فروخت که 85 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشت.

در 1 سپتامبر، یارانه آلمان برای خرید خودروهای الکتریکی برای شرکت ها منقضی شد. به همین دلیل است که ثبت نام و رشد ماه اوت و سپتامبر خودروهای برقی بسیار قابل توجه بود.

این ماه نقطه عطف مهمی برای Nio است بیش از یک سال از ورود آن به آلمان می گذرد. این شرکت طی 12 ماه از مراسم راه اندازی برلین موفق به ثبت (فروش و اشتراک) 1269 خودروی برقی در کشور شد. به نظر می‌رسد که استارت آپ مستقر در Hefei در حال بررسی این موضوع است که چقدر رقابت در یک بازار فوق محافظه کار مانند آلمان در بخش محصولات لوکس می‌تواند دشوار باشد. این که در آلمان،مالکان مرسدس و بی‌ام‌و به این زودی و به راحتی برندهای محبوب خود را رها نخواهند کرد، واقعیتی انکار ناپذیر است.

قطعا همه برندهای چینی خودروهای برقی، از نزدیک عملکرد Nio در اروپا را دنبال می‌کنند و زیر نظر دارند. Nio باید به اندازه کافی پول نقد داشته باشد تا بتواند به فعالیت خود در قلب اروپا برای پنج سال آینده ادامه دهد، زیرا کسب شهرت یک برند ممتاز، زمان زیادی می برد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا