مکمل بنزین
گوناگونخبر

غول مشترک تویوتا و بی‌ام‌و، به زودی پرواز خواهد کرد!‌

به‌نظر می‌رسد انتظار طولانی مدت برای عرضه جایگزین تویوتا سوپرا افسانه‌ای به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود مخصوصا اینکه هرروز جزئیات بیشتری از این خودروی اسپرت به گوش می‌رسد. اگر خبرهای مربوط به عرضه سوپرا جدید را دنبال کرده باشید حتما می‌دانید که این خودرو قرار است با مشارکت تویوتا و بی‌ام‌و تولید شود. درواقع این خودروساز آلمانی قصد دارد اکثر قطعات از پلتفرم جدید سری Z را برای این ژاپنی اسپرت استفاده کند اما بواسطه ایجاد تغییراتی توسط تویوتا، ابعاد سوپرا از همزاد باواریایی خود بزرگتر خواهد بود. با این اوصاف تویوتا می‌تواند به‌راحتی این خودروی جدید را در جایگاهی متفاوت و البته بالاتر از مدل GT86 قرار دهد.

Toyota-FT-1-Concept-4

توسعه مشترک این دو خودرو در ظاهر هیچ نقطه اشتراکی باهم ندارند زیرا هر دو شرکت از طراحی ظاهری و داخلی کاملا متفاوت استفاده خواهند کرد. ولی اشتراک اصلی را باید در باطن آنها جستجو کرد زیرا قرار است از پیشرانه بنزینی بی‌ام‌و بعنوان پیشرانه اصلی هردو خودرو استفاده شود که برای به‌حرکت درآوردن چرخ‌های عقب برنامه ریزی شده و یک موتور الکتریکی ساخته شده توسط تویوتا تغذیه محور جلویی را به عهده دارد. اما احتمالا تویوتا با انجام یکسری تغییرات مخصوص به خود قصد دارد موتور برقی سوپرا را همانند مدل مسابقه‌ای هیبریدی TS050، به‌منظور انتقال قدرت به هر چهار چرخ بهینه کند.

Toyota-FT-1-Concept-12

همچنین تویوتا برای این خودروی جدید از فناوری احیاء انرژی هنگام ترمزگیری استفاده کرده به‌طوریکه این انرژی در باتری‌های لیتیوم یونی آن ذخیره می‌شوند. نکته دیگر اینکه سوپرا قرار است اولین خودروی تویوتا باشد که از جعبه دنده جدید دوکلاچه جهت انطباق عالی با شرایط رانندگی اسپرت، بهره می‌برد. به‌لطف بکارگیری فناوری پیشرفته بی‌ام‌و در طراحی پلتفرم سبک و همینطور موتور الکتریکی اختصاصی تویوتا، انتظار می‌رود وزن سوپرا کمتر از 1400 کیلوگرم باشد که این عدد برای سری Z جدید، به خاطر ابعاد کوچکتر، کمتر هم خواهد بود. زودترین زمان پیش‌بینی شده برای رونمایی رسمی از این خودرو جدید، سال 2017 میلادی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا