مکمل بنزین
گوناگونخبر

خرید خودروی نو برای آمریکایی‌ها هم سخت شد!

همیشه رشد فناوری و استفاده از تجهیزات جدید و به روز بسیار هیجان انگیز بوده اما مشکل اصلی که در این بین وجود دارد بالا رفتن مخارج در قبال این‌ کار است! درواقع با تغییر سبک و سیاق زندگی مردم، هزینه‌ها هم به طور فزاینده‌ای رشد کرده‌اند. خرید خودروی نو هم یکی از چالش‌های اصلی برای افراد جامعه محسوب می‌شود. ما درکشور خودمان با مشکلات جدی در زمینه خودرو دست و پنجه نرم می‌کنیم که از مهمترین آنها می‌توان به بازار انحصاری، قیمت‌های بالا در قبال کیفیت پایین و پشتیبانی ضعیف اشاره کرد. شاید این موارد در کشورهای پیشرفته وجود نداشته باشند اما آنها هم به نوع دیگری در این حوزه دچار مشکلاتی شده‌اند. در جدیدترین تحقیقات صورت گرفته در آمریکا، مشخص شده که قیمت خودروهای جدید نسبت به درآمد و قدرت خرید مردم فراتر رفته است.

18kclqrzq63oqjpg

در این بررسی ابتدا به میانگین قیمت خودرو اشاره شده و سپس قانون معروف 20/4/10 برای خرید مورد استفاده قرار گرفته است. برای یادآوری باید گفت که این قانون برای خرید خودرو منظور می‌گردد و این سه عدد بعنوان عوامل کلیدی، نشان دهنده این هستند که ابتدا باید حداقل 20 درصد قیمت خودرو نقدا پرداخت شود و مابقی آن طی اقساطی به مدت حداکثر 4 سال (48 ماه) برنامه ریزی شود بطوریکه هزینه بهره پرداختی و بیمه از 10 درصد درآمد ناخالص خانواده تجاوز نکند. درحال حاضر میانگین قیمت یک خودروی نو در آمریکا برای مدل 2016 حدودا 33865 دلار برآورد شده است. با این اوصاف حتی شهرهای بالای لیست که توان خرید بالاتری دارند، مثل سن‌خوزه در ایالت کالیفرنیا، تقریبا 1000 دلار از این میانگین پایینترند. درواقع حداکثر توان مردم در این شهره برای خرید یک خودروی نو به 32856 دلار و اقساط ماهیانه 662 دلار می‌رسد. اما وضعیت در شهرهای پایین لیست وخیم‌تر است به‌طوریکه در شهر دیترویت ایالت میشیگان مردم فقط توانایی پرداخت 6174 دلار و اقساط ماهیانه 120 دلاری را دارند.

581357

نتیجه‌ای که می‌توان از این داده‌ها استنباط کرد این است که آمریکایی‌ها کم کم باید به فکر تغییر این قانون باشند که محتملترین فاکتور می‌تواند افزایش بازه چهار ساله در بازپرداخت اقساط باشد. مردم آمریکا به دلیل اینکه نوع خودرو را بعنوان نمادی از فرهنگ تلقی می‌کنند، دوست دارند مبالغ زیادی را برای خودرو هزینه کنند حتی اگر در پرداخت هزینه‌های آن با مشکل روبه رو شوند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا