مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری اکسید Sterra ES در چین رونمایی شد

چری به تازگی از خودروی جدیدی در رده خودروهای الکتریکی در چین رونمایی کرده است. این خودرو که چری اکسید Sterra ES نام دارد، یک سدان کاملا برقی محسوب شده و می‌تواند برد 562 مایل را به ارمغان بیاورد. آنطوری که گفته شده قیمت آن در چین از 34400 دلار شروع می‌شود.

زیر برند اکسید چری با معرفی مدل Sterra ES ورود خود را به دنیای خودروهای الکتریکی خالص اعلام کرد. انتظار می‌رود که این سدان اواخر امسال با قیمتی بین 248000 تا 358000 یوان (تقریبا 34400 تا 49600 دلار) وارد بازار شود.

ابعاد چری اکسید Sterra ES برابر با 194.7 اینچ طول، 77.9 اینچ عرض و 57.8 اینچ تا 58.6 اینچ ارتفاع است که البته بسته به اندازه چرخ ممکن است ارتفاع متفاوت باشد. فاصله بین دو محور آن نیز 118 اینچ برآورد شده است. چری برای این خودرو پنج رنگ طراحی کرده که شامل آبی، سبز، مشکی، خاکستری و سفید می‌شوند.

با یک نگاه به Sterra ES، می‌توان متوجه طراحی آینده‌نگرانه آن شد؛ در این خودرو از جلوپنجره‌ای بسته، چراغ‌های جلوی جذاب و نوار LED بین آن‌ها، دستگیره‌های مخفی درب‌ها، رینگ‌های چند پره و لیدار در سقف جلو استفاده شده؛ البته سیستم لیدار اختیاری است و می‌تواند نمایانگر بکارگیری فناوری‌های پیشرفته و سیستم جدید کمک راننده باشد.

هر سه مورد فرم خمیده سقف، سقف شیشه‌­ای و تریم کروم اطراف شیشه­‌های جانبی از جمله عواملی هستند که موجب می‌شوند با خودرویی با طراحی مدرن روبرو باشیم.

پس از ورود به کابین، با فضایی ساده و مینیمال در عین حال مدرن روبرو هستیم. بیشتر سه رنگ آبی، سیاه و سفید به چشم می‌خورند و دکمه‌های فیزیکی کمی در این بخش حضور یافته‌اند. یک صفحه کنترل مرکزی 15.6 اینچی با رزولوشن 2.5K مجهز به تراشه اسنپدراگون 8155 با کلاستر 12.3 اینچی فول LCD ترکیب شده است.

در این بخش، علاوه بر فرمان دو پره با روکش چرمی، دو پد شارژ بی‌سیم، سیستم صوتی Lion Melody با 23 اسپیکر و غیره حضور یافته‌اند که نویدبخش یک تجربه جذاب و مدرن خواهند بود.

چری در Sterra ES از دو نوع پیشرانه استفاده کرد که شامل مدل تک موتوره دو چرخ متحرک و دو موتوره چهار چرخ متحرک می‌شود. هردوی این پیشرانه‌ها به باتری‌ CATL مجهز شده‌اند. نسخه چهار چرخ متحرک می‌تواند تنها در 3.7 ثانیه به شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت برسد.

خودرو قادر است با استفاده از پلتفرم شارژ سریع 800 ولتی تنها با 5 دقیقه شارژ، 93 مایل برد را ارائه کند. نسخه تک موتوره در دو گزینه توان خروجی 230 کیلووات و 185 کیلووات ارائه شده‌اند و نسخه دو موتوره دارای حداکثر توان خروجی 123 کیلووات و 230 کیلووات است. این خودرو قرار است که به زودی وارد بازارها شود؛ برای اخبار بیشتر در این حوزه همراه ما باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا