مکمل بنزین
گوناگونخبر

لوتوس Emeya با قیمت 93750 دلار در چین به فروش می‌رسد + تصاویر

لوتوس اولین خودروی برقی خود را با نام Eletre در سال 2022 به بازار عرضه کرد. حالا شاهد عرضه سدان دیگری با نام لوتوس Emeya در بازار چین هستیم. این سدان یکی از جدیدترین خودروهایی است که در چهار تریم ساخته شده و با برد 650 کیلومتری خود در محدوده قیمتی 668000 تا 1180000 یوان (93750 تا 165600 دلار) وارد بازار چین می‌شود.

همچنین علاقمندان به این خودرو در اروپا می‌توانند در نیمه دوم سال 2024 آن را خریداری کنند. با نگاهی به تصاویر این سدان، می‌توان گفت که طراحی جذاب و کابین منحصر به‌فرد از جمله مواردی هستند که در همان نگاه اول بیننده را به خود جلب می‌کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: اولین شاسی‌بلند لوتوس معرفی شد، خودرویی برقی با 600 اسب بخار قدرت

ابعاد دقیق لوتوس Emeya برابر با 5139/2005/1459 میلی متر با فاصله بین دو محور 3069 میلی متر است. به گفته شرکت سازنده، ۱۲ عنصر از بدنه این خودرو از جنس کربن هستند که شامل کاپوت، سقف و سپرها خواهد بود. این سدان به رنگ‌بندی سفید، زرد، مشکی، خاکستری، نارنجی و مشکی مات مجهز می‌شود.

لوتوس Emeya یک سدان بزرگ و اسپرت با ظاهری جذاب است. در بخش جلویی دی‌لایت‌‌های دولایه باریکی حضور دارند، از بخش جانبی هم می‌توانیم دستگیره‌های درب جمع شونده و شیب سقف را مشاهده کنیم. لوتوس حتی در بخش آیرودینامیکی نیز تغییراتی را به وجود آورده که شامل اسپویلر و ورودی هوا در جلو و اسپویلر و دیفیوزر در عقب هستند.

اسپویلر فعال جلو می‌تواند به طور خودکار در سرعت‌های بیش از 110 کیلومتر در ساعت فعال شود. این در حالی است که اسپویلر عقب در سرعت‌های بالای 90 کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود.

با ورود به کابین متوجه شباهت آن با کابین لوتوس Eletre خواهید شد. یک نمایشگر مرکزی بزرگ با قطر 15.1 اینچ حضور دارد و فرمان از نوع چهار پره است. در پشت فرمان، کلاستر و شیفترهای پدال قرار گرفته‌اند، یک نمایشگر LCD 12.6 اینچی نیز برای سرنشین جلو طراحی شده است.

صندلی‌ها از جنس چرم هستند و سانروف بزرگی نیز در سقف مشاهده می‌شود. این سدان به 15 اسپیکر از برند KEF مجهز شده و گفته می‌شود که تریم‌های پریمیوم 23 اسپیکر خواهند داشت. چهار رنگ‌بندی مدل جدید لوتوس شامل خاکستری، کهربایی و مشکی تورمالین و مشکی خالص (برای تریم) بالاتر می‌شوند.

این سدان به 2 رادار موج 4 بعدی میلی متری و سیستم لیدار مجهز شده که به راننده امکان می‌دهد رانندگی هوشمند در بزرگراه و پارک خودکار را تجربه کند.

در بخش فنی به نسخه دو موتوره چهار چرخ متحرک می‌رسیم که حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت دارد و تنها در 4.15 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتر می‌رسد. باتری NMC سه تایی 102 کیلووات ساعتی، برد 650 کیلومتر ارائه می‌کنند. در مقابل، نسخه سه موتوره وجود دارد که به ویژگی‌هایی نظیر حداکثر سرعت 256 کیلومتر در ساعت، رسیدن به شتاب 0-100 کیلومتر در 2.78 ثانیه، باتری NMC 102 کیلووات ساعتی با برد 520 کیلومتر (CLTC) مجهز می‌شود‌.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. عکس اخری که بخش رباتیک کارخونه با برند kuka است رو دیدم یاد حرف های هموطان نابغه افتادم کی طی سالیان متوالی همین برند روی ربات های بخش بدنه ایران خودرو دیده بودن میگفتن خاک تو سرتون ربات های شرکت کوکا کولا که نوشابه پر میکنه رو اوردید ارابه مرگ میسازید البته هنوزم میگن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا