مکمل بنزین
گوناگونخبر

حضور دیار خودرو با محصولات جدید در نمایشگاه تهران

دیار خودرو امسال با دستی پر به نمایشگاه خودروی تهران یا اتو اکسپو تهران آمده و محصولات جدیدی را به نمایش درآورده است. یکی از جدیدترین محصولات دیار خودرو که هنوز به بازار عرضه نشده، شاسی‌بلند X55 محصول شرکت چینی بایک است. این خودرو که به‌صورت وارداتی عرضه خواهد شد، به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که 185 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو 1665 کیلوگرم وزن دارد و سیستم تعلیق آن در جلو چند اتصالی و در عقب مک‌فرسون است.

محصول جدید بعدی دیار خودرو، مینی‌ون M7 محصول شرکت چینی BAW است. این مینی‌ون قرار است در ایران مونتاژ شود. طبق کاتالوگی که دیار خودرو منتشر کرده است، این مینی‌ون در نسخه‌های بنزینی، دوگانه‌سوز CNG و برقی به بازار عرضه خواهد شد. نسخه بنزینی از یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 123 اسب بخار قدرت و 161 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند درحالی‌که نسخه دوگانه‌سوز به پیشرانه 2 لیتری مجهز است که 144 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی صورت می‌گیرد. نسخه الکتریکی هم یک موتور برقی با 120 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور دارد و شعاع حرکتی آن به 400 کیلومتر می‌رسد.

یکی از خودروهای جالبی که در غرفه دیار خودرو دیده می‌شود، شاسی‌بلند بایک BJ80 است که از آن به‌عنوان مرسدس G کلاس چینی یاد می‌شود. البته BJ80 خودروی گران‌قیمتی است و مقامات دیار خودرو حرفی از عرضه آن نزده‌اند ولی ملاقات نزدیک با چنین خودرویی در نمایشگاه خالی از لطف نخواهد بود.

هرچند فعلاً خبری از عرضه BJ80 در کشورمان نیست اما علاقه‌مندان می‌توانند سراغ برادر کوچک‌تر و ارزان‌تر آن یعنی بایک BJ40 بروند که شبیه جیپ چینی است. این خودرو هرچند اولین بار سال گذشته در نمایشگاه خودروی اصفهان رونمایی شد اما قرار است دیار خودرو به‌زودی هم‌زمان با دهه فجر تولید آن را آغاز کند. سری BJ40 در دو نسخه قرار است با برند و لوگو دیار خودرو به بازار عرضه شود و هر دو نسخه از پیشرانه 2 لیتری توربو جدید این شرکت با حداکثر توان 225 اسب بخار و حداکثر گشتاور 380 نیوتون متر بهره می‌برند. گیربکس این آفرودرهای متمایز دیار خودرو از نوع 8 سرعته اتوماتیک ساخته ZF است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. ۷ ساله ما میریم نمایشگاه این ماشین هارو میارن نشون ملت میدن بعدم هیچ خبری نمیشه اینم بار ۸ تمش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا