مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخودروی سبزخبر

اولین آئودی رسما وارد کشور شد؛ جذاب آلمانی آمد

نادین خودرو اولین وارد کننده آئودی در ایران آئودی Q4 E-Tron ثبت سفارش کرد. از آنجایی که امکان واردات خودروهای الکتریکی با قیمت بیش از 20 هزار یورو فراهم شده، شاهد واردات خودروهایی از برندهای معتبر جهان به کشور هستیم. پس‌ از اینکه واردات خودروهای بی‌ام‌و و مرسدس بنز به ایران در قالب طرح جانبازان فراهم شد، حالا قرار است محصولات ضلع سوم خودروسازی آلمان یعنی آئودی را هم در ایران ببینیم.

نادین خودرو، به عنوان پیش قراول واردات این برند جذاب آلمانی، اولین آئودی را وارد ایران کرده است. این شرکت قصد واردات کراس اوور برقی Q4 E-Tron را دارد. حال براساس تصاویر دریافتی، نمونه اولیه آئودی Q4 E-TRON شرکت نادین خودرو رسما وارد کشور شده است.

آئودی کیو ۴ ای ترون - Audi q4 e-tron نادین خودرو
آئودی Q4 E-TRON

خلاصه مشخصات فنی آئودی Q4 E-Tron وارداتی

آئودی Q4 E-Tron یک کراس‌اوور کوچک و جمع‌وجور است که روی پلتفرم MEB گروه فولکس واگن ساخته شده است. این خودرو در دو نسخه معمولی و اسپرت‌بک یا کوپه تولید می‌شود. Q4 اولین بار در اوایل سال 2021 معرفی شد. این کراس‌اوور آلمانی در مدل‌های مختلفی مثل 40، 45 و 55 به بازار عرضه می‌شود که دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک هستند. طبق گفته‌ها در ایران نسخه 40 عرضه خواهد شد که دیفرانسیل عقب است.

این مدل از یک موتور الکتریکی در عقب استفاده می‌کند که 204 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو از یک پکیج باطری 82 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن مسافتی بین 450 تا 520 کیلومتر را فراهم می‌کند. این کراس‌اوور الکتریکی آلمانی 4,588 میلی‌متر طول، 1,865 میلی‌متر عرض و 1,632 میلی‌متر ارتفاع دارد و ظرف حدود 8.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو 2050 کیلوگرم وزن دارد و حداکثر سرعت آن بصورت الکترونیکی روی 160 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. آئودی،اشکودا و سئات تو دهه هشتاد شمسی و اوج واردات واقعا حیف شد که به حق خودشون نرسیدند و یا کلا وارد نشدند یا واردات خیلی خیلی محدود و تک مدل داشتند آئودی که چند تا شرکت خواستند وارد کنند ولی یا نتونستند یا خیلی کم موفق شدند وارد کنند ولی هر سه تا بخاطر پلتفرم فولکس واگن و قیمت معقول و مهندسی المانی اگر میومدند موفقیتشون تضمین شده بود ائودی که با میو پنج با اینکه تو نسخه فول نیومد و قیمت گذاریش هم منطقی نبود باز هم خوب فروخت ولی انیدوارم هر سه برند با سری واردات جدید چه تو نسخه بنزینی چه برقی وارد بشند و موفق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا