مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی لامبورگینی هوراکان STJ شاهکاری با موتور V-10!

شرکت خودروسازی لامبورگینی همیشه با رونمایی از بهترین محصولات و خودروها سعی کرده که به جایگاه بالایی در سطح جهانی برسد و توجه علاقمندان این صنعت را به خود جلب کند. این کمپانی اکنون به ثبات خوبی در این زمینه رسیده است و نمونه‌های زیادی جایگزین خودروهای قدیمی شده‌اند. البته شاهکار V-10 لامبورگینی به همین راحتی‌ها به فراموشی سپرده نشد و نسخه نهایی آن با نام lamborghini huracan STJ – لامبورگینی هوراکان STJ به بازار آمد. کمپانی سازنده برای ساخت این مدل از هوراکان STO الهام گرفته است. بنابراین اکنون با یکی از منحصربفردترین مدل‌های جاده‌ای طرف هستیم که لامبورگینی تاکنون ساخته است.

قبل از اینکه این شرکت امسال به سراغ رونمایی از سوپرکارهای جدید خود برود، ما قصد داریم به بررسی این مدل بپردازیم و بخش‌های مختلف این خودرو را باهم بررسی کنیم. در این میان، مدل‌های STJ زیادی حضور دارند که در انتهای آن لامبورگینی هوراکان قرار گرفته است. اکنون سوالی که ایجاد می‌شود این است که آیا لامبورگینی هوراکان می‌‌تواند تاریخچه خود را زنده نگه دارد؟

عملکرد بی‌نظیر در جاده و مسابقات

لامبورگینی هوراکان STJ از آن دسته از خودروهایی نیست که به همین زودی‌ها از جاده‌ها ناپدید شود. شرکت سازنده در زیر بدنه این مدل در ظاهر خشن از یک موتور 5.2 لیتری V-10 استفاده کرده که در گذشته در لامبورگینی هوراکان STO به کار رفته بود. این پیشرانه قادر است قدرتی برابر با ۶۳۱ اسب بخار و گشتاوری معادل ۴۱۷ پوند فوت تولید کند. این قدرت و گشتاور به خودرو امکان می‌دهد تا تنها در عرض 3 ثانیه به سرعت 97 کیلومتر بر ساعت برسد!

این مطلب را نیز بخوانید: نگاهی به تاریخچه شورولت کامارو LT1 V-8 افسانه‌ای

حداکثر سرعت این مدل نیز به حدودا 311 مایل بر ساعت می‌رسد. این قدرت تولید شده توسط موتور به صورت مستقیم به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک عملکرد بهتری را به ارمغان خواهد آورد. اگر تمام چیزهایی که تاکنون به آنها اشاره کردیم برای شما آشنا به نظر می‌رسند باید بگوییم که واقعاً هم همینطور است! چرا که شباهت زیادی به نمونه STO دارد.

چیزی که باعث شده است تا لامبورگینی هوراکان STJ بسیار منحصر به فرد به چشم بیاید پیشرانه یا میزان عملکرد آن نیست بلکه بسته انحصاری افزایش عملکرد آن است. این پکیج به صورت کامل برای نسخه ویژه هوراکان طراحی و توسط Lamborghini Squadra Corse ساخته شده است. در اینجا می‌بینیم که زاویه بال عقب ۳ درجه افزایش یافته همین امر منجر به بهبود 10 درصدی در آیرودینامیک خودرو شده ولی هیچ تغییری در تعادل طبیعی آن به وجود نیاورده است.

از آن گذشته، تایرهای Bridgestone Potenza خصوصا برای لامبورگینی هوراکان STJ و رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی طراحی شده‌اند. سیستم تعلیق توسط کمک فنرهای مخصوص مسابقه هندل می‌شوند که برای بهبود عملکرد به قابلیت‌هایی همچون برگشت و فشرده‌سازی مجهز شده است. پس راننده می‌تواند در صورت نیاز سیستم تعلیق را تنظیم کند.

دمپرهای مسابقه‌ای قابل تنظیم چهار جهته جدید به خریدار امکان می‌دهند تا هندلینگ استثنایی را تجربه کرده و شاهد عملکرد خوبی در رانندگی باشد!

مشخصات عملکرد لامبورگینی هوراکان STJ

موتور 5.2 لیتری V-10
انتقال هفت سرعته DCT
قدرت 631 اسب بخار
گشتاور 417 پوند فوت
خط محرکه چرخ‌های عقب
شتاب 0-60 مایل بر ساعت کمتر از ۳ ثانیه
حداکثر سرعت حدودا 311 کیلومتر بر ساعت

لامبورگینی هوراکان مشابه STO ولی کاملا منحصربفرد است!

اگرچه لامبورگینی هوراکان STJ شباهت زیادی به نمونه STO دارد، ولی به شدت منحصر به فرد است و نمی‌توان مدلی مانند آن را در بازار یافت. کمپانی برای ساخت آن از مدل STO گرفته است ولی همچنان سعی کرده است که با افزودن قابلیت‌های جدید در عملکرد و ظاهر آن دو، تفاوت‌های زیادی را بین این دو مدل به وجود بیاورد!

این مطلب را نیز بخوانید: ۱۰ کانسپت ابرخودروهایی که به مرحله تولید نرسیدند

هردوی این مدل‌ها تضاد زیادی در ظاهر و بخش داخلی داشته و دقیقا مانند هم نیستند! اولین تریم با روکش بیرونی Grigio Telseto با سقف مشکی Nero Noctis ساخته شده که در حاشیه‌ها، روکش Rosso Mars و Bianco Lsi به چشم می‌خورد. در بخش داخلی، روکش آلکانتارا صندلی‌ها جذابیت زیادی به کابین بخشیده و حاشیه چرمی و دوخت Rosso Alala قرمزرنگ برای تضاد بیشتر طراحی شده است.

تریم بعدی که در تصاویر نیز مشخص شده، نسخه Blue Eliadi با سقف مشکی Nero Noctis است! پلاک فیبر کربن نیز به جذابیت خودرو می‌افزاید. اگرچه لامبورگینی در اواخر امسال قصد دارد جانشین هیبریدی هوراکان STJ را معرفی کند، ولی به این خودرو به عنوان یک خودروی منحصربفرد با موتور V10 نگاه می‌شود.

در نهایت، این فصل از تاریخ لامبورگینی در اوج به پایان خواهد رسید! امیدواریم که این شرکت همیشه در عرصه تولید و طراحی در اوج باقی بماند و محصولاتی منحصربه‌فردی را به بازار عرضه کند. حالا شما برای ما بنویسید که نظرتان درباره لامبورگینی هوراکان STJ چیست و چه ویژگی‌های مثبتی باعث می‌شود که خریداران به سراغ خریداری این مدل بروند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا