مکمل بنزین
گوناگونخبر

موتورسیکلت 2WD روسی، یک موتور مناسب برای آفرود!

taurus-2x2-2wd-fat-wheel-motorcycle-1

اگر به آفرود علاقه دارید، این خبر می تواند برای شما هیجان‌انگیز باشد. طراحان روسی یک موتور سیکلت جدید طراحی کرده‌اند که با لاستیک های ۲۵ اینچی خود که ۱۲ اینچ ضخامت دارند، می‌تواند به راحتی در گل و لای و لجن‌زارها مانور دهد. این موتورسیکلت با سیستم هر ۲ چرخ متحرک و بدنه فوق‌العاده سبک، یک وسیله سواری عالی محسوب می‌شود که برای جدا سازی قطعات آن به یک آچار نیاز است و در مدت زمان چند دقیقه‌ای می‌توان، قطعات آن را جدا و یا مونتاژ کرد. اگر چه این موتورسیکلت از طراحی خارجی پر زرق و برقی برخوردار نیست، اما به‌عنوان یک موتور عجیب، چهره آن نیز خاص است. موتور سیکلت مذکور به دلیل علاقه طراحان روسی به جنگ‌افزارها، شباهت زیادی به وسایل جنگی دارد. طراحان این موتور برای قدرت بخشیدن به آن از پیشرانه GX210 هوندا استفاده کرده‌اند. پیشرانه این موتور سیکلت 210cc حجم دارد و وزن آن نیز تنها ۸۲ کیلوگرم است. البته خریداران می‌توانند با سفارش یک پیشرانه کوچکتر برای این موتور وزن آن را تا ۶۰ کیلوگرم کاهش دهند.

taurus-2x2-2wd-fat-wheel-motorcycle-3

لاستیک های غول پیکر، این موتور سیکلت با فشار کمتر از ۳ پاسکال، می‌توانند به راحتی در لجن زارها و آبگیرهای کم عمق حرکت کنند. با توجه به‌اینکه این موتور برای شرایط آفرود طراحی شده، نباید از ان انتظار سرعت بالایی داشت و این موتور حداکثر سرعت 35 کیلومتر بر ساعت را برای خود ثبت کرده است. سازندگان این موتور از ۲ ویژگی آن به‌عنوان، شگفتی یاد کرده‌اند، یکی قدرت مانور بالا و دیگری جداسازی در مدت زمان اندک. قیمت هر موتور سیکلت 75،000 روبل روسیه، یا حدود ۱۱۰۰ دلار تعیین شده و با توجه به‌اینکه شرکت سازنده آن در دنیا شهرت زیادی ندارد اما اطمینان داده است که می‌تواند برای فروش جهانی این موتور برنامه‌ریزی کند.

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا