مکمل بنزین
گوناگونخبر

کانسپت عجیب و غریب نیسان را ببینید

نیسان، در طراحی حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد و این بار تصمیم گرفته‌است از علم خود برای پیشرفت پروژه گلایدر استفاده کند. بلید گلایدر نام آخرین دستاورد نیسان در خودروهای الکتریکی است که به‌تازگی رونمایی شده است. محصول جدید نیسان در دسته خودروهای پرفورمنس با کارایی بالا قرار می گیرد که میزان تولید گازهای گلخانه‌ای آن تقریبا صفر است و با شکل و شمایل اسپرت یک انقلاب در این زمینه محسوب می‌شود.

Nissan-BladeGlider_Concept-2016-800-01

پیش از این، کمپانی ژاپنی نیسان در نمایشگاه خودروی توکیو در سال 2013 یک خودرو کانسپت را به‌نمایش درآورده بود که به‌نظر می‌رسد بلید گلایدر نسخه تکامل یافته آن محصول است. بعد از نمایشگاه توکیو، خودروی مذکور به عنوان یک منبع تکنولوژی به برزیل برده شد و اکنون این منبع، به‌عنوان یک نماد از خودروهای پاک و اسپرت آینده رسما رونمایی شد. کارلون گوسن، مدیر ارشد بخش اجرایی نیسان در همین ارتباط گفت: بلید گلایدر یک نمونه اولیه از استراتژی آینده محصولات هوشمند نیسان است و در آن، لذت رانندگی و دوستی با محیط زیست درنظر گرفته شده است. این شرکت اعتقاد دارد که جلوگیری از تولید گازهای گلخانه‌ای زمانی ممکن است که مردم بتوانند لذت رانندگی را هم زمان حس کنند. خودروی معرفی شده نشان می‌دهد که نیسان نسبت به محیط زیست اطراف خود کاملا متعهد بوده و به‌دنبال استفاده از بیشترین حد تکنولوژی در خودروهای پاک است تا مردم به سمت خرید آنها ترغیب شوند.

Nissan-BladeGlider_Concept-2016-800-09

نیسان در حال حاضر، بزرگترین کمپانی فروشنده خودروهایی است که تولید گاز گلخانه‌ای آنها صفر بوده و با اقتدار در صدر تمام شرکت‌ها قرار گرفته است. بسیاری از تکنولوژی‌های برتر در زمینه خودرو از سوی نیسان به‌دنیا معرفی شدند، بنابراین به آینده این خودروها می توان بسیار امیدوار بود. نیسان پس از ۲ سال، خودروی مفهومی خود را به یک محصول ساخته شده تبدیل نموده و تمام مرزها را در بکار گیری خلاقیت پشت سر گذاشته است. نوع فرم بدنه بلید گلایدر به شکلی است که می تواند ۳ سرنشین را در خود جای دهد و به همین دلیل دماغه آن باریک‌تر از قسمت تحتانی است. فرم بدنه محصول جدید نیسان نشان می‌دهد که مهندسان این شرکت برای حفظ تعادل خودرو و شرایط آیرودینامیکی آن تلاش مضاعفی کرده‌اند. حداکثر سرعت بلید گلایدر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن کمتر از ۵ ثانیه است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا