مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراری j50 با تولید محدود

فراری j50  مدل جدید کمپانی فراری تا حدی خشن و جدی به نظر می‌رسد. این مدل تنها در ۱۰ نسخه و به صورت محدود ساخته خواهد شد. همین تعداد نسخه فراری هزاران دلار و سودهای کلانی را نصیب این شرکت می‌کند.

با چرخان همراه باشید.

در واقع در باطن این خودرو یک فراری اسپایدر ۴۸۸ وجود دارد. این خودرو با موتور ۳٫۹ لیتری و V8 خود ۲۰ اسب بخار بیشتر مدل ۴۸۸ اسپایدر توان داشته و خروجی کلی آن به ۶۸۱ اسب‌بخار می‌رسد. خودرو به ۲۰ اسب‌بخار اضافی نیازی ندارد.

پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 توربو دوقلوی مدل ۴۸۸ با خروجی ۶۸۰ اسب بخار است. گفتی است که بلوک مذکور همین امسال جایزه بین‌المللی پیشرانه برتر سال (Engine of the Year) را از آن خود کرد.

صندلی‌های اسپورت فراری j50 با طراحی عالی در خودرو به کار رفته و ترکیب رنگ قرمز و مشکی ظاهر زیبایی را به خودرو بخشیده است. در صورت پرداخت هزینه‌های اضافی شخصی‌سازی‌های اضافه با توجه به نظر مشتری روی خودرو اعمال می‌شود. سقف متحرک نیز از دو بخش کربنی ساخته شده است و مشکلات ساختاری مدل اسپایدر ۴۸۸ در آن دیده نمی‌شود.

۱۶۰۷۱۳-car-ferrari_j50_int_01

نمای عقب فراری j50 نیز یادآور مدل‌های F50 و F40 است. ایرودینامیک، خطوط و قوس‌های خودرو نیز شبیه مدل‌های ساخته شده اواسط دهه ۹۰ میلادی می‌ماند. در بازطراحی سپرهای جلو تغییر کرده و پنجره جلو پائین‌تر آمده است. آلیاژهای ۲۰ اینچی نیز نمای خارجی خودرو را تکمیل کرده‌اند.

این اولین باری نیست که یک خودروی تولید محدود پیش‌نمایشی از جهت‌گیری زبان طراحی آینده است.  مثلا می‌توان به لامبورگینی رونتون اشاره کرد که پیش‌نمایشی کامل از مدل آونتادور بعدی به شمار می‌رود  و البته طراحی مک لارن P1 از تمامی مولفه‌های طراحی قبلی این شرکت بریتانیایی تاثیر گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا